گفت وگوی تلفنی ملک سلمان و اردوغان در رابطه با اجلاس سران جی 20

به گزارش کی آنلاین، پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با رئیس جمهور ترکیه در خصوص هماهنگی کوشش های اجرا شده در چارچوب برنامه های اجلاس جی 20 بحث و گفت وگو کرد.

گفت وگوی تلفنی ملک سلمان و اردوغان در رابطه با اجلاس سران جی 20

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی آدینه شب در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص برنامه های اجلاس جی20 که قرار است طی روزهای شنبه و یکشنبه در عربستان برگزار گردد، رایزنی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خبرگزاری دولتی عربستان واس گزارش داد که پادشاه سعودی در گفت وگوی تلفنی با اردوغان در رابطه با هماهنگی کوشش های انجام شده در آستانه برگزاری اجلاس جی 20 بحث وتبادل نظر کرد.

منابع سعودی گزارش دادند که دو طرف سعودی و ترکیه ای درباره تقویت روابط جانبه و مسایل منطقه ای نیز با یکدیگر گفت وگو کردند.

اجلاس سران گروه 20 که قرار بود به صورت حضوری در عربستان سعودی برگزار گردد سال جاری بیشتر به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی تشکیل می گردد.

دیپلمات های غربی می گویند که بحث در خصوص حضور سران در این اجلاس اواخر سپتامبر نیز هنوز در جریان بود و رهبران سعودی و خارجی حضور فیزیکی خود را تأیید کردند.

اما چند روز پس از آن اعلام شد این اجلاس به ریاست ملک سلمان که در ماه جولای تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و این موضوع بسیاری را غافلگیر کرد.

از سوی دیگر، این اجلاس در حالی برگزار می گردد که ده ها قانونگذار و مقامات انگلیس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده از جمله شهرداران لندن، پاریس، نیویورک و لس آنجلس از دولت های خود خواسته اند تا عربستان سعودی را به خاطر نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

یک فعال رسانه ای در شبکه رادیویی آمریکا در جلسه ای با خواهر لجین الهذلول از گروه 20 خواست رژیم عربستان سعودی را تا قبل از برگزاری این اجلاس برای آزاد کردن زندانیان سیاسی زن تحت فشار بگذارد.

دفتر شهرداری پاریس به دفاع از حقوق زنان سعودی از جمله لجین الهذلول فعال حقوق زن که در زندان سعودی به سر می برد، پرداخت و خواهان تحریم نشست گروه 20 در عربستان شد.

از طرف دیگر، مجلس اروپا خواهان کاهش سطح نمایندگان در نشست مجازی سران اجلاس گروه 20 به دلیل فعالیت های مغایر حقوق بشری مقامات سعودی شد. مجلس اروپا بر لزوم کاهش سطح نمایندگان در این نشست تاکید و گفت که هدف از این اقدام جلوگیری از مشروعیت بخشی به جنایت های عربستان و بازداشت های غیرقانونی و خودسرانه در این کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1327

به "گفت وگوی تلفنی ملک سلمان و اردوغان در رابطه با اجلاس سران جی 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ملک سلمان و اردوغان در رابطه با اجلاس سران جی 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید