کشته شدن دستکم 2 شهروند یمنی در حمله توپخانه ای ارتش عربستان سعودی

به گزارش کی آنلاین، حمله توپخانه ای ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی شمال یمن به کشته شدن دستکم دو شهروند یمنی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

کشته شدن دستکم 2 شهروند یمنی در حمله توپخانه ای ارتش عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمله زمینی ارتش عربستان سعودی به منطقه ها مرزی شمال یمن باز از بین غیرنظامیان قربانی گرفت.

به گزارش المسیره، نیروهای ارتش عربستان سعودی عصر امروز نیز منطقه الرقو در شهر مرزی منبه در استان صعده را گلوله باران کردند که در نتیجه آن دستکم دو شهروند یمنی کشته شدند.

این منطقه تقریبا هر روز هدف حملات کور ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن از داخل خاک این کشور به سمت شمال یمن قرار گرفته است که هر بار هم از بین غیرنظامیان قربانی گرفته است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

علاوه بر حملات هوایی ائتلاف سعودی به منطقه ها مختلف یمن، منطقه ها شمال یمن در نزدیک مرز با جنوب عربستان سعودی از جمله استان صعده نیز در این سال ها همیشه هدف گلوله باران نیروهای سعودی قرار گرفته است که صدها کشته و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2000

به "کشته شدن دستکم 2 شهروند یمنی در حمله توپخانه ای ارتش عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن دستکم 2 شهروند یمنی در حمله توپخانه ای ارتش عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید