خبرنگاران معاون وزیر خارجه یمن: دستیابی به صلح احتیاج به درک متقابل دارد

به گزارش کی آنلاین، تهران- خبرنگاران- معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نوشت: فرایند صلح یک عملیات طولانی و تکاملی است که دوطرف باید به ادراک بایسته های عمیق و گسترده آن برسند.

خبرنگاران معاون وزیر خارجه یمن: دستیابی به صلح احتیاج به درک متقابل دارد

به گزارش خبرنگاران، حسین العزی روز سه شنبه با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: سخن گفتن از صلح، به خودی خود مهم و محترم است اما مهم تر آنست که بدانیم؛ صلح یک فرایند طولانی و تکاملی است که طرفین آن باید الزامات گسترده و عمیق آن را بدانند.

وی اضافه نمود: آن ها باید اهمیت تشویق و ترغیب یکدیگر و همکاری برای تقویت زبان صلح و پاکسازی جهت آن از روحیه غلبه و سوداگری بویژه در بعد انسانی را درک نمایند.

فیصل بن فرحان آل سعودی، وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه شب از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن اطلاع داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل متحد و موافقت انصارالله اجرایی می گردد.

ادعای عربستان در این باره درحالی است که چند ساعات پس از اعلام طرح یاد شده، جنگنده های ائتلاف سعودی چندین نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین المللی این شهر را هدف حملات هوایی قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1549

به "خبرنگاران معاون وزیر خارجه یمن: دستیابی به صلح احتیاج به درک متقابل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر خارجه یمن: دستیابی به صلح احتیاج به درک متقابل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید