شمار قربانیان کرونا در چین به 56 نفر رسید

به گزارش کی آنلاین، مقامات چین روز یکشنبه اعلام کردند که شمار قربانیان شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور به 56 نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا در چین به 56 نفر رسید

به گفته مسئولان چینی تا به امروز نزدیک به دو هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز شنبه ضمن خطرناک توصیف کردن شرایط نسبت به افزایش سرعت شیوع این ویروس هشدار داده بود. در حالی که بسیاری از کشور های دنیا کوشش هایی را برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا شروع نموده اند، اما اکنون افرادی در اروپا و استرالیا نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

بحران شیوع ویروس کرونا در چین با دوره تعطیلات بسیاری از مردم این کشور به مناسبت شروع سال نوی چینی همزمان شده است. تعداد زیادی از شهروندان چین به مناسبت شروع سال جدید چینی در داخل این کشور مسافرت می نمایند.

ساکنان شهر 11 میلیون نفری ووهان در مرکز چین که نوع جدید ویروس کرونا اولین بار در ماه دسامبر در این شهر ظهور کرد اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته اند. مقامات چین اعلام نموده اند که طی روز های آینده دو بیمارستان مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر احداث خواهند کرد.

فرانسه اولین کشور اروپایی است که ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آن مشاهده شده است. به گفته آنیس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه سه نفر در این کشور به دلیل ابتلا به این ویروس بستری شده اند.

استرالیا نیز روز شنبه بیان کرد که چهار نفر که اخیرا از چین به این کشور بازگشته بودند به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. آمریکا نیز ثبت دومین مورد ابتلا به این ویروس را در این کشور تائید نموده است.

این در حالی است که کانادا در حال آنالیز احتمال ابتلای یک نفر در این کشور به ویروس کرونا است.

یزدان یزدان پناه، پزشک و کارشناس سازمان دنیای بهداشت که وظیفه معالجه سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه را برعهده دارد بر این باور است که نوع جدید ویروس کرونا به اندازه ویروس سارس مرگبار نیست. به گفته او احتمال فوت افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا در حال حاضر زیر پنج درصد است.

این در حالی است که 9.5 درصد از افرادی که در فاصله بین سال های 2002 تا 2003 به ویروس سارس مبتلا شدند جان خود را از دست دادند.

کیانوش دنیا پور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه در واکنش به شیوع ویروس کرونا در چین بیان کرد که ورود مواد غذایی همراه مسافر از چین و کشور های جنوب شرق آسیا ممنوع شده است. این مقام وزارت بهداشت ایران همچنین از پیگیری شرایط ایرانیان ساکن شهر ووهان که 15 نفر از آن ها دانشجو هستند اطلاع داد.

منبع: یورونیوز

منبع: انتخاب
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 914

به "شمار قربانیان کرونا در چین به 56 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کرونا در چین به 56 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید