کرونا در اروپا، از تداوم مناقشات بر سر بستن پیستهای اسکی تا اعتراضات ضد محدودیتها در آلمان

به گزارش کی آنلاین، جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که مناقشات بر سر بستن پیست های اسکی برای مهار کرونا همچنان ادامه دارد و شب گذشته در بخش هایی از ایالت تورینگن آلمان هم اعتراضاتی ضد محدودیت ها برگزار گردید.

کرونا در اروپا، از تداوم مناقشات بر سر بستن پیستهای اسکی تا اعتراضات ضد محدودیتها در آلمان

با ما سفر کنید و با تورهای زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا و عواقب سیاسی و اجتماعی آن در اروپا همچنان ادامه دارد و در آستانه کریسمس نگرانی های زیادی در بین شهفرایندان و مقامات اروپا ایجاد نموده است.

مخالفت مجدد اتریش با بستن پیست های اسکی

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که اتریش بار دیگر بر مخالفت خود با بستن پیست های اسکی اروپا برای مهار کرونا تاکید نموده است. این درخواست اخیرا از طرف ایتالیا و آلمان مطرح شده است. وزیر توریسم اتریش اعلام نموده که اجازه نمی دهد کشورهای دیگر درباره زمان بازگشایی چیزی برای اتریش مشخص تکلیف نمایند. وی تاکید نمود که نباید گردشگری زمستانی را مقصر شیوع کرونا اظهار داشت.

صدر اعظم اتریش هم پیش از این با بستن پیست های اسکی کشورش مخالفت نموده و وزیر دارایی این کشور هم اعلام نموده که اگر اروپا تصمیم واحدی در این راستا اتخاذ کند باید به اتریش غرامت بدهد.

کشورهای فنلاند و سوئیس هم که اقتصاد آن ها به شدت به بخش توریسم زمستانی وابسته است با این طرح مخالف هستند.

406 مرگ کرونای روزانه در فرانسه

شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه کاهش چشمگیری داشته و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در 24 ساعت 4005 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 406 نفر هم پیامد این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهور الجزایر هم که برای درمان کرونا به آلمان رفته بود در روزهای آینده به کشور خود باز می گردد. وی که 75 سال سن دارد از بیمارستان مرخص شده و در حال بهبود است.

تست کرونای نخست وزیر کرواسی هم مثبت شد

نخست وزیر کرواسی به عنوان یک مقام ارشد اروپایی تست کرونایش مثبت اعلام شده و در قرنطینه خانگی به سر می برد.

آندری پلنکوویچ ، نخست وزیر کرواسی به عنوان اولین مقام ارشد اتحادیه اروپا تست کرونایش مثبت اعلام شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مارکو میلیک، سخنگوی دولت کرواسی شب گذشته این خبر را اظهار داشت و تاکید نمود که حال عمومی پلنکوویچ خوب است و وی فعالیت ها و وظایف خود را در قرنطینه خانگی انجام می دهد و همه دستورات پزشک معالج خود را اجرا می نماید.

نخست وزیر کرواسی از روز شنبه و بعد از مثبت شدن تست کرونای همسرش در قرنطینه خانگی به سر می برد. اولین تست کرونای نخست وزیر کرواسی منفی اعلام شده بود.

به گفته سخنگوی دولت وی روز دوشنبه مجددا تست کرونا داد که مثبت شد. پلنکوویچ 10 روز آینده را باید در قرنطینه خانگی سپری کند.

چهارمین بسته یاریی مالی ایتالیا برای مهار عواقب مالی کرونا

ایتالیا هم بسته یاری مالی جدیدی را برای حمایت از شرکت های آسیب دیده از کرونا تصویب می نماید. این چهارمین بسته یاریی دولت برای یاری مالی به شرکت ها است و 8 میلیارد یورو موجودی دارد.

ابتلای رئیس بانک مرکزی قبرس به کرونا

تست کرونای رئیس بانک مرکزی قبرس هم مثبت اعلام شده است. وی در پیامی توئیتری این خبر را اعلام نموده و گفت: در قرنطینه خانگی به سر می برد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان تاکید نمود که مراکز واکسیناسیون در سراسر آلمان باید از اواسط دسامبر آماده فعالیت باشند.

وی تاکید نمود که هدف این است که از ژانویه واکسیناسیون البته در گروه های پر خطر و شاغلین بخش های بهداشت و درمان شروع گردد. به گفته وی از بهار و یا تابستان واکسیناسیون باید در مطب پزشکان هم انجام گردد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید نمود که آمار مبتلایان به کرونا در کشور باید همچنان فرایند نزولی را طی کند.

388 مرگ کرونایی در آلمان در عرض 24 ساعت

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 13604 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته اطلاع داد. بر این اساس 388 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آسیب بالای کرونا به بازار کار معلولان آلمان

بحران کرونا به ویژه بازار کار افراد معلول در آلمان را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس آمارهای اعلام شده در مجموع در ماه اکتبر در آلمان حدود 174 هزار معلول بیکار شدند که تعداد آن ها حدود 13 درصد بیشتر از همین دوره زمانی در سال گذشته بوده است. بر این اساس ورود افراد معلول به بازار کار در بحران کرونا حدود 4 سال به عقب بازگشت و یک تغییر راستا واضح را نشان داد.

به گفته یک مقام مسئول در این بخش از سال 2013 شرایط بازار کار برای افراد معلول تقریبا به طور پیوسته بهبود یافته است اما کرونا موفقیت های سال های اخیر را در کوتاه ترین زمان نابود نموده است.

به گفته این مقام مسئول تنها از ماه مارس تا آوریل شمار افراد بیکار با معلولیت شدید در آلمان حدود 10 هزار نفر افزایش پیدا نموده است.

در این شرایط آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم درباره وقوع موج سوم کرونا در کشور در زمستان در صورت عدم پایبندی شهفرایندان به قواعد و محدودیت ها هشدار داده است.

اوضاع وخیم بیمارستان های آلمان

شمار بیمارستان ها و نهادهای بهداشت و درمان تحت فشار با وجود کاهش جزئی موارد ابتلا به کرونا در آلمان اما همچنان در حال افزایش است.

سخنگوی انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام نموده است که حدود 60 بیمارستان از 400 بیمارستانی که در سراسر آلمان وجود دارد از وجود تنگنا و کمبودهای زیاد به دلیل مراجعه بالای بیماران کرونایی اطلاع داده اند. 43 تا از این مراکز درمانی اعلام نموده اند که به دلیل کمبود ظرفیت دیگر قادر به اقدامات کافی برای مقابله با این بیماری و حفاظت در برابر آن نیستند. 17 بیمارستان هم اعلام نموده اند که طی روزهای آینده به مرزهای ظرفیت مجاز خود خواهند رسید.

گرالد گاس، رئیس انجمن بیمارستان های آلمان (DKG) هم اعلام نموده است که شرایط در بیمارستان ها اگر آمار مبتلایان همچنان افزایش نیابد در حال حاضر قابل کنترل است.

وی تاکید نمود که شمار بیماران البته نه با سرعت حدود دو هفته پیش افزایش می یابد. به گفته وی اگر شرایط به این شکل باقی بماند اوضاع قابل کنترل است. برای بیمارستان ها این مسئله از اهمیت اساسی برخوردار است که تعداد مبتلایان جدید افزایش نیابد.

گاس همچنین گفت: در حال حاضر ما نسبت به دوران اوج موج اول کرونا در بهار در بخش های مراقبت های ویژه آلمان 40 درصد بیماران بیشتری داریم. موج دوم کرونا سخت تر از موج اول کلینیک ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در مجموع فشار بر بیمارستان های آلمان بسیار بالا است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در ایالت تورینگن آلمان

شب گذشته در بخش هایی از ایالات تورینگن آلمان هم اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی برگزار گردید. پلیس در محل اعتراضات حاضر بود.

اقدامات جدید ضد کرونایی و محدودیت های ارتباطی اتخاذ شده از طرف دولت آلمان از روز سه شنبه در بسیاری از ایالات آلمان اجرایی می گردد.

اولاف شولتز، وزیر دارایی و معاون مرکل هم از طرح بستن همه پیست های اسکی اروپا برای مهار کرونا حمایت نموده و مناطق و تفریح گاه های مربوط به اسکی را یکی از نقاط شیوع کرونا و گسترش این ویروس در زمستان گذشته بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه در تقریبا همه کشورهای اروپایی بعد از یک فرایند خوب مهار بحران کرونا در تابستان حالا شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم گفت: باید با اقدامات سختگیرانه به این شرایط واکنش نشان داده گردد.

وزیر بهداشت انگلیس: کرونا تحت کنترل درآمده است

وزیر بهداشت انگلیس هم اعلام نموده که ویروس در این کشور تحت کنترل درآمده است. در این هفته قرار است سیستم محدودیت های منطقه ای جایگزین قرنطینه سراسری در این کشور گردد.

طرح تست گیری های جمعی برای مهار بحران کرونا در اتریش هم شروع شده است.

133 مرگ کرونایی روزانه در اسپانیا

نهادهای بهداشتی اسپانیا هم از ابتلای 6659 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 133 مرگ کرونایی در این مدت زمان اطلاع داده اند.

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 12330 نفر به کرونا مبتلا شده و 205 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

672 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم از ابتلای 16377 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 672 مرگ کرونایی در این مدت اطلاع دادند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2222488 نفر به کرونا مبتلا شده و 52731 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1664945 نفر به کرونا مبتلا شده و 45069 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1629657 نفر به کرونا مبتلا شده و 58448 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 1601554 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 55576 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1071024 نفر به کرونا مبتلا شده و 16903 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1373

به "کرونا در اروپا، از تداوم مناقشات بر سر بستن پیستهای اسکی تا اعتراضات ضد محدودیتها در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تداوم مناقشات بر سر بستن پیستهای اسکی تا اعتراضات ضد محدودیتها در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید