کار خوب یحیی گل محمدی در پرسپولیس

به گزارش کی آنلاین، پرسپولیس، قهرمان فصل پیش لیگ برتر ایران، این روز ها خود را مهیا می نماید تا در یکی از حیاتی ترین ملاقات های این فصل، در استادیوم آزادی به مصاف النصر عربستان، یکی از مدعیان جدی در منطقه غرب آسیا و در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا برود. رقیب عربستانی که فصل پیش با خریدن کریستیانو رونالدو، نگاه فوتبال جهان را متوجه عربستان نموده، در این فصل پوست انداخته و چندین ستاره نامی دیگر از جمله سادیو مانه و مارسلو بروزوویچ را هم به خدمت گرفته است. بدیهی است که حضور این ستاره ها، تجربه آن ها و البته امکاناتی که النصر در عربستان دارد، این تیم را قدرتمندتر از هر زمان دیگری نموده است.

کار خوب یحیی گل محمدی در پرسپولیس

پرسپولیس حالا باید در شرایطی روبه روی کریس و رفقا قرار بگیرد که با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی فدراسیون فوتبال نمی تواند بیش از 325 میلیارد تومان برای کل فصل هزینه کند. رقمی که احتمالا دستمزد یکی، دو ماه ستاره هایی است که النصر قرار است با خود به تهران بیاورد. این تیم تهرانی که برخلاف رقیب عربستانی نمی تواند دلار های زیادی برای خریدن بازیکن به کار بگیرد، با 600 هزار یورو در به در در پی خریدن یک مهاجم خارجی بود.

البته که مشکل اصلی پرسپولیس برای بازی با النصر که قرار است روز 28 شهریور برگزار گردد، هیچ کدام از این ها نیست. سرخ پوشان تهرانی نه هراسی از آوازه رقیب دارند و نه اینکه تا به الان لنگ گل زنی در بازی ها مانده اند؛ مشکل، ولی نبودن احتمالی علیرضا بیرانوند، دروازه بان ملی پوش این باشگاه است. بیرو در جدال تدارکاتی تیم ملی ایران با بلغارستان مصدوم شد و گفته می گردد قریب به سه هفته نمی تواند بازی کند. اگر این تاریخ دقیق از آب دربیاید، یعنی اینکه او بازی حساس و سرنوشت ساز با رونالدو و النصر را از دست داده است.

از گوشه و کنار شنیده می گردد که بیرانوند به همراه پزشکان پرسپولیس با روی آوردن به شیوه های درمانی تازهتر در کوشش هستند هر طور شده به این بازی برسند، ولی گویا آسیب دیدگی کشاله پای این بازی به قدری جدی است که متد های تازه هم به این راحتی ها پاسخگو نخواهد بود. در چنین فضایی، فشار مضاعفی بر پرسپولیس و در رأس آن یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی وارد شده که هرطور شده یک دروازه بان خوب بخرد و به جای بیرانوند درون دروازه بگذارد.

پرسپولیس احمد گوهری را ابتدای فصل داشت، ولی این دروازه بان با چراغ سبز یحیی به صورت قرضی جدا شد تا بیش از این زیر سایه بیرانوند قرار نگیرد. البته که هدف یحیی خالی کردن لیست بزرگسالان این باشگاه به منظور خریدن بازیکن تازه هم بود. در این بین شایعه شد که پرسپولیس قرار است دروازه بان 19 ساله ای را هم از برزیل بخرد تا جانشین بیرو گردد که چنین انتقالی هم نهایی نشد؛ هرچند این کار آگاهانه صورت گرفت. درست است که دروازه بان 19 ساله برزیلی با توجه به سن و سالش در لیست بزرگسالان قرار نمی گرفت و جایی را اشغال نمی کرد، ولی با توجه به قانون وضع شده در لیگ برتر، می توانست در ادامه برای سرخ پوشان فراوری دردسر کند.

قانون تازه می گوید بازیکنان خارجی که جذب باشگاه ها می شوند باید در 60 درصد بازی های لیگ به میدان بروند وگرنه سهمیه بازیکنان خارجی تیم مربوطه برای سال بعد می سوزد. با نگاهی به شرایط بیرانوند، غیرمنطقی به نظر می رسد که یک دروازه بان جوان بتواند بیش از بیرانوند در ترکیب حضور داشته باشد. ضمن اینکه خرید این بازیکن جوان هم نیازمند هزینه های دلاری بود که برای پرسپولیس ممکن بود در ادامه فصل بلااستفاده گردد. چنین شد که مجموعه پرسپولیس قید خرید دروازه بان خارجی را زدند.

حالا که بیرانوند مصدوم شده شاید بسیاری یحیی را مورد نقد قرار دهند که چرا بیرانوند جانشین مناسبی ندارد و حتی اقدامی برای پرکردن جای خالی بیرانوند در ملاقات برابر النصر نکرده است. شاید این کار یحیی پرریسک باشد، ولی این را که او در این بازه زمانی تصمیم گرفته سراغ دروازه بان نام آشنایی نرود باید به فال نیک گرفت. اول که هنوز تعیین نیست بیرانوند به طور صددرصدی ملاقات با النصر را از دست داده باشد. دوم اینکه حتی اگر چنین باشد، با توجه به نوع مصدومیت بیرانوند، او یک هفته بعد از بازی با النصر مهیای مسابقات می گردد و دوباره می تواند درون ترکیب قرار بگیرد. اینکه برای یک بازی که آن هم اولین ملاقات مرحله گروهی از لیگ قهرمانان آسیاست و هنوز فرصت زیادی تا انتهای همین مرحله به جای مانده است، مجموعه دست به حرکتی احساسی بزند، ممکن است بیش از آنکه سود کند، ضرر ببیند. در کنار این موارد نباید از نیمکت ذخیره های پرسپولیس غافل ماند.

شاید بیرانوند به این بازی نرسد، ولی این تیم دو دروازه بان جوان دیگر به نام مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی دارد که هر کدام منتظر به دست آوردن فرصت برای حضور در ترکیب پرسپولیس هستند. فرض محال اینکه هر کدام از این دو درون دروازه قرار گرفتند عملکرد خوبی هم نداشته باشند، ولی با توجه به سن و سال اندکی که دارند، تجربه ای بزرگ به دست می آورند که برنده آن در نهایت پرسپولیس خواهد بود. حال اگر این حضور همراه با توفیق باشد که دیگر چه بهتر؛ علاوه بر خیال یحیی و مدیران، خیال طرفداران هم راحت می گردد که تیمشان دروازه بان ذخیره مطمئنی دارد. از همه آن ها مهم تر اینکه در صورت توفیق نسبی، پرسپولیس از پرداخت هزینه برای خریدن دروازه بان تازه هم در امان می ماند که شاید این بخش با توجه به پررنگ شدن قانون سقف قرارداد دوباره به سود پرسپولیسی ها گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2292

به "کار خوب یحیی گل محمدی در پرسپولیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "کار خوب یحیی گل محمدی در پرسپولیس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار خوب یحیی گل محمدی در پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید