همایون بهزادی کارمند سازمان اطلاعات و امنیت ایران بود؟ ، کلانی: نمی توانید همایون را زیر سوال ببرید

به گزارش کی آنلاین، حسین کلانی می گوید تیمسار خسروانی هیچ نقشی در انحلال باشگاه شاهین نداشت و کسی نباید در این باره او را محکوم کند.

همایون بهزادی کارمند سازمان اطلاعات و امنیت ایران بود؟ ، کلانی: نمی توانید همایون را زیر سوال ببرید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش سه، در روزهای اخیر و پس از پخش آیتمی در صداوسیما در خصوص تاریخچه باشگاه های پرسپولیس و استقلال، دوباره جنجال پیرامون مالکان و اسطوره های این دو باشگاه بالا گرفته و واکنش های تندی نیز در این باره بوده است. از جمله اتهام به همایون بهزادی یا طرح برخی ادعاها درباره موسس آبی پوش پایتخت. مهندس حسین کلانی یکی از پیشکسوتان و اسطوره های فوتبال ملی ایران و همچنین باشگاه پرسپولیس است که در گفت وگوی نکته جالبی را گفته و به سوالات در این باره پاسخ داده است:

وی در ابتدا گفت: همایون بهزادی عزیزترین دوست من بود. شخصیتی اثرگذار در دوران فوتبال ما بود و چه در پرسپولیس، پیکان، و تیم ملی بهترین بازی ها را از خود ارائه کرد. او یکی از اسطوره های بی بدیل فوتبال ما بود، همایون خان یکی از صمیمی ترین دوستان من بود و علاوه بر این که در زمین مسابقه بیشترین حمایت را از من می کرد، بعد از بازنشستگی هم در زمینه کاری همکار من بود و کار می کردیم و خدمت گذار مملکت بود. همایون بهزادی همواره در قلب ما جا دارد، همانطور که گفتم یک اسطوره بی بدیل اخلاق، معرفت و ورزش ما بود.

  • گزارشگر قدیمی فاش کرد؛ فیلم داربی 6 تایی چطور مفقود شد؟

کلانی اعلام کرد: همه ما یک شغلی داشتیم، هرکسی باید در یک شغلی حضور می داشت و به مملکت خود خدمت می کرد، ایشان هم اگر شغلی داشتند، بسیار شخصی بودند که به مردم یاری می کردند و ایران را دوست داشتند. نمی گردد بگوییم کسی که یک جایی کار می نماید، آدم خوبی نیست. نه خیر! در هر شغل و سازمانی آدم های خوب و بد حضور دارند، آدم هایی هستند که به مردم و کشور خدمت می نمایند. این یک واقعیتی است که کسی درباره همایون بهزادی هم نمی تواند آن را زیر سوال ببرد.

وی اضافه کرد: یک عده با تعصب درباره تیمسار خسروانی صحبت می نمایند. ما باید تاریخ را بخوانیم و ببینیم افراد چه رزومه ای داشته اند. همه جا دیدم که می گویند باشگاه شاهین را تیمسار خسروانی منحل کرد، در حالی که همچین چیزی نبود. اصلا زمان آقای خسروانی باشگاه شاهین منحل نشد. باشگاه شاهین زمانی منحل شد که زنده یاد قره گزلو رئیس سازمان تربیت بدنی بود و سر یک اختلافاتی در یک بازی که با تهران جوان بود، شاهین را محروم کردند و اطلاعیه دادند که شاهین محروم می گردد. بعد انداختند گردن تیمسار خسروانی! ما باید چشمانمان را باز کنیم و واقعیت ها را بگوییم.

کلانی تاکید نمود: ما الان یک استادیوم داریم که در جهان باعث افتخار ماست، استادیوم آزادی. شما بگویید چه کسی باعث و بانی ساخت این استادیوم بود؟ یک باشگاه به اسم استقلال در این مملکت داریم که باعث افتخار است، جوانان به آن عشق می ورزند، خب ببینید این باشگاه را چه کسی به وجود آورده است؟ هرکسی در هر موقعیتی که باشد کوشش می نماید برای چیزی که ساخته، کارهایی انجام دهد و امتیازاتی بگیرد. همه می گویند تیمسار خسروانی زد و بست و خورد و رفت اما وقتی او از ایران رفت، چیزی همراهش نبود. هرچیزی هم که داشت به جوانان مملکت داد. این ها واقعیت تاریخی است، بنده از قیافه تیمسار خسروانی خوشم نمی آید، بنده از قیافه دکتر اکرامی و پرویز دهداری و... خوشم نمی آید، بروم هرچیزی که دوست دارم بگویم؟ اگر یک جایی تهمتی به کسی می زند یا اصلا انتقادی انجام می دهد، باید با دلیل و مدرک صحبت کند. بدون مدرک من هم می توانم همه جا حرف بزنم.

  • 70 میلیارد در پرسپولیس چه شد؟

وی گفت:در سابق کسانی بودند که در این مملکت خدمت می کردند. شما تا حالا اسمی از آقامدد نوعی شنیده اید؟ یا آقای فرزامی، محب و خیلی های دیگر. این ها پایه گذار چیزهایی هستند که ما امروز به آن افتخار می کنیم یا از آن شاد و غمگین می شویم. در دوره بازی ما هیچ وقت توهین های این چنینی نبود. ما وقتی وارد زمین می شدیم یک طرف شاهین و پرسپولیس را تشویق می کرد و یک طرف هم تاج (استقلال) را اما همچین چیزی نبود که توهین نمایند، تهمت بزنند یا فحاشی نمایند.

کلانی در خصوص شرایط کنونی کشور اضافه کرد: الان در شرایطی که مملکت گرفتار آن است، باید برای همبستگی مردم سعی کنیم. تمام این صحبت ها حاشیه سازی و برای سرگرمی جوانان است. درباره بیماری کرونا هم باید بگویم که الان تمام سعی ما باید این باشد که در مقابل مسئله ای که برای ایران و جهان پیش آمده، کوشش کنیم این را پشت سر بگذاریم. ما مردم باید به داد هم برسیم، چون هیچ کسی را به جز خودمان نداریم. من در این مدت یک بار برای کاری خارج شدم، وقتی دیدم مغازه ها بسته هستند و کارگران بی کارند و مردم گرفتارند، واقعا ناراحت شدم. من اگر احتیاج داشته باشم از دوستم قرض می گیرم اما کارگری که رفیقش کارگر است، از چه کسی قرض می گیرد؟

وی دربخش دیگری از صحبت هایش اضافه کرد: آقای علی عبده از یک خانواده محترم بودند. مرحوم عبده عظیم از رجال فرهنگی بودند، پسران ایشان همگی تحصیل نموده بودند. آقای علی عبده در آمریکا تحصیلات مدیریت ورزشی کردند و قهرمان بوکس شدند و برگشتند در ایران به مملکت خدمت نمایند. او یک باشگاهی را به وجود آورد به اسم CRP که در رشته های مختلف از جمله بولینگ، شنا، والیبال و فوتبال دوستان دسته 2 و 3 فعالیت می کردند. بعد باشگاه شاهین که منحل شد، بعد از 8-9 ماه به این نتیجه رسیدند که بازیکنان شاهین به پرسپولیس بروند و بعد از چند بازی، پرسپولیس به دسته یک صعود کرد و شد پرسپولیس الان.

  • رویانیان ادعای قلعه نویی را رد کرد | حرفی از مبلغ قرارداد مطرح نشد

کلانی اضافه کرد: مردم اگر پرسپولیس را دوست دارند، به خاطر علاقه ای است که پدرانشان به شاهین داشتند. این سینه به سینه منتقل شد و رسید به پرسپولیسِ الان. استقلال هم به همین شکل است. متاسفانه برخی باشگاه ها نظیر دارایی، بانک ملی، تهران جوان، شعاع و... از بین رفت. این ها چیزهایی است که از گذشته مانده و باید تقدیر کنیم، باید بگوییم چه آدم هایی در این باشگاه ها زحمت کشیدند. آقای مدد نوعی در باشگاه راه آهن چه بازیکنانی را تربیت کردند و از این نام ها زیاد داریم. همه دنبال این هستیم که تهمت بزنیم و بگوییم فلانی اینطور است.

مگر استقلالی بودن یا پرسپولیسی بودن بد است؟ بازیکنانی که این دو تیم درست نموده اند، به مملکت خدمت نموده اند. مرحوم حجازی اسطوره استقلال و ایران بوده است یا آقای منصور پورحیدری همینطور و پرسپولیس هم اسطوره های بی شماری داشته؛ چرا باید به این افراد توهین گردد؟ مهم نیست کدام طرف این توهین را آغاز نمایند، ما باید همبستگی ملی خودمان را حفظ کنیم.

  • ادعای قهرمانی سرپرست باشگاه پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد:ما الان از تلویزیون هم متاسفانه می بینیم که حتما یک علتی دارد که چنین کاری می نمایند. جوانان ما تنها در استادیوم می توانند حرفشان را بزنند و فحاشی و توهین یک راه برای تخلیه آن ها شده و کسی هم جلوی این اتفاق را نمی گیرد. در استادیوم های انگلستان طرفداران در کنار زمین می نشینند اما تا حالا دیده اید که یک کاغذ و بطری بندازند زمین؟ اما اینجا از فاصله 50 متری سنگ و نارنجک می اندازیم! چرا؟ چون به جوانان یاد نمی دهند که نباید این کار را بنمایند. جوانی که کار و آینده ندارد و ناامید است، تنها در یک جا می تواند به راحتی داد بزند و آن هم استادیوم فوتبال است. این نهایتا انگیزه می گردد که بقیه جوانان هم دست به چنین کاری بزنند.

وی گفت :من اصلا شایستگی مدیریت را ندارم، من از مدیریت اداری چیزی نمی دانم. شاید در شرکت خودم پیروز بوده باشم اما دلیلی نمی گردد که در این سیستم هم کار کنم. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باید توانایی نخست وزیری داشته باشد چون دریای کار و مسائل و توقعات در این باشگاه وجود دارد.

  • پسر بهزادی: اگر حجازی زنده بود جواب این آدم ها را می داد

علی بهزادی پسر همایون بهزادی اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس نیز گفت: ببینید تلویزیون ملی ایران درباره یک مساله ای صحبت می نماید و وقتی بقیه زورشان نمی رسد جواب رسانه ملی را بدهند و جوابی هم ندارند، درجا اسم همایون بهزادی را می آوردند و می گویند که ساواکی بوده. مگه غیر از این است؟ این را صد بار گفتم الان هم می گویم.. نون را به نرخ روز نخورید. افتخار می کنم پدر با اجاره نشینی از این جهان رفت و روزهای آخر زندگی یک پراید زیر پایش بود. ولی اینکه ما زورمان به جایی نمی رسد و بخواهیم یک فوتبالیستی که بالاترین افتخار فوتبالی را در مملکت دارد را اینگونه خراب کنیم نامردی است.

بهزادی ادامه داد: 40 سال است من و بابام درباره تاج و استقلال حرفی نزدیم اما وقتی پیشکسوت عظیم باشگاه استقلال چنین حرفی می زند ناراحت می شویم. اصلا ما مگر با کسی کاری داشتیم؟ مگر به کسی بی احترامی کردیم؟ وقتی بی احترامی می نمایند من هم جواب می دهم، پدرم که دستش از این جهان کوتاه است؛ من مجبورم جواب بدم.

بهزادی درباره اینکه گفته می شد استقلال به دربار پهلوی وصل بود گفت: ببینید همه جهان می دانند و تعیین است. تاج از اسمش تعیین است به کجا وصل بوده و آقای خسروانی هم زمانی که ستوان بوده این تیم را درست نموده و در سال هایی که به قدرت رسیده این تیم را به تاج تبدیل کرد.

بهزادی گفت: دوست صمیمی پدر من ناصر حجازی بود که حتی پس از مرگ ایشان هم با خانواده مرحم حجازی ارتباط داشتیم و داریم. اگر حجازی زنده بود الان جواب این آدم ها را می داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 943

به "همایون بهزادی کارمند سازمان اطلاعات و امنیت ایران بود؟ ، کلانی: نمی توانید همایون را زیر سوال ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایون بهزادی کارمند سازمان اطلاعات و امنیت ایران بود؟ ، کلانی: نمی توانید همایون را زیر سوال ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید