چین: حکم دادگاه علیه تبعه استرالیایی قانونی است

به گزارش کی آنلاین، پکن خاطرنشان کرد که حکم صادر شده از سوی دادگاه این کشور علیه یک شهروند استرالیایی ارتباطی به تنش میان دو کشور ندارد.

چین: حکم دادگاه علیه تبعه استرالیایی قانونی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که حکم اعدام هفته گذشته یک شهروند استرالیا به جرم قاچاق مواد مخدر ارتباطی به روابط دوجانبه پکن و کانبرا ندارد.

کارم گیلسپی به جرم قاچاق مواد مخدر از سوی دادگاهی در گوانجو به اعدام محکوم شد. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت که حکم دادگاه چینی بر اساس قانون صادر شده است.

استرالیا به دنباله روی از آمریکا خواهان تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا شده که به اعتقاد این کشور از یک بازار حیوانات وحشی در چین شروع شده است. وزارت آموزش چین در ادامه تنش بین پکن و کانبرا امروز (سه شنبه) هشدار داد که دانشجویان چینی باید درباره ادامه تحصیل در استرالیا بازنگری نمایند.

این وزارتخانه هشدار داد که اخیراً در خلال شیوع ویروس کرونا چندین مورد اتفاق نژادپرستانه در استرالیا اتفاق افتاده که اتباع کشورهای آسیایی هدف آنها قرار گرفته اند. چین هفته گذشته نیز به شهروندان خود توصیه نموده بود که از سفر به استرالیا خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1066

به "چین: حکم دادگاه علیه تبعه استرالیایی قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: حکم دادگاه علیه تبعه استرالیایی قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید