پیامک ارسال شده به بعضی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است

به گزارش کی آنلاین، تهران (پانا) - مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد پیامک ارسال شده به بعضی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است.

پیامک ارسال شده به بعضی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است

به گزارش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، اخیراً متنی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی به صورت پیغامک به بعضی افراد ارسال و در آن خواسته شده جهت مشاهده شکایت در سامانه ابلاغ ثنا به آدرس اینترنتی اعلام شده وارد و مبلغی را پرداخت کنند. در پی ارسال این پیغامک مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیانیه ای به توضیح ذیل صادر نمود:

به اطلاع مردم عزیز می رساند اخیرا اخبار جعلی متعددی مبنی بر صدور شکوائیه یا دادخواست جدید در سامانه ابلاغ قضایی و سامانه ثنا به صورت پیغامکی و یا در فضای مجازی منتشر می گردد و از فرد دریافت کننده پیغامک درخواست می گردد با مراجعه به یک صفحه جعلی برای مشاهده آن وجهی را بصورت الکترونیک پرداخت نماید.

این پیغامک های جعلی که عمدتا با مبداء خارج از کشور فراوری و از سرشماره های نامعتبر ارسال می گردد صرفا جهت کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی افراد طراحی می گردد و ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد.

در ادامه مطلع سازی های پیشین به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند که در فرآیند سامانه ابلاغ الکترونیک و اطلاع رسانی های قضایی هیچ گونه وجهی بصورت اینترنتی دریافت نمی گردد و کلیه درگاه های دسترسی به سامانه های رسمی قوه قضائیه صرفا به وسیله پایگاه adliran.ir در اختیار ذینفعان دستگاه قضایی قرار می گیرد. لذا خواهشمند است به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری احتمالی، در هنگام مواجهه با این پیغام های جعلی از بازکردن لینک های آلوده خودداری کرده و مراتب را سریعا به پلیس فتا گزارش نمائید.

همچنین در پیغامک های اطلاع رسانی سامانه ابلاغ الکترونیکی ارسال شده از سرشماره های رسمی قوه قضائیه، هیچ لینکی جهت ورود به درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و برای مشاهده ابلاغیه های قضایی احتیاج به هیچ گونه پرداخت وجهی وجود نخواهد داشت.

بار دیگر با تاکید بر لزوم هوشیاری شما عزیزان در خواست می کند به محض دریافت چنین پیغامک ها یا پیغام های دیگری در همین موضوع در سایر رسانه های اجتماعی مراتب را جهت پیگیری و تعقیب کلاهبرداران به پلیس فتا گزارش کنند.

سرشماره پیغامک های ارسالی از سمت قوه قضاییه به توضیح ذیل می باشد: 100049 و 1000490 تا 1000499 و 500049 مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1501

به "پیامک ارسال شده به بعضی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک ارسال شده به بعضی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید