پناه می برم به طبیعت از شر شلوغی های ذهن

به گزارش کی آنلاین، افرادی که با خروج از مناطق شهری به دلِ طبیعت می فرایند و در معرض تماشای مناظر طبیعی قرار می گیرند، آرامش بیشتری دارند و با نشاط تر هستند.

پناه می برم به طبیعت از شر شلوغی های ذهن

بسیاری از ما، روزهای کاری خود را در فضاهای بسته، زیر نور چراغ های مهتابی و در برابر کامپیوترها سپری می کنیم. بعد از آن به خانه رفته و زیر نور صفحه تلویزیون، به خیال خود، ذهن و جسم مان را استراحت می دهیم. کارهای روزمره شهری فرساینده هستند. آنچه این محیط های مصنوعی از انسان می گیرند، طبیعت به او باز می گرداند.

طبیعت گردی، توصیه پزشکان و روان شناسان

همه ما می دانیم لازمه داشتن جسم سالم، بهره مندی از ذهن فعال و روان آرام است. طبیعت، با تاثیراتی که بر جسم و بدن ما دارد، ما را به ذهنی سالم، فعال و روحیه ای با آرامش و با نشاط می رساند. طبق تحقیقات، گردش و تعامل با طبیعت برای جسم و روان انسان لازم است. از این رو، پزشکان و روان شناسان به اختصاص دادن ساعاتی از برنامه خود به طبیعت گردی به طور مداوم، بسیار تاکید می نمایند.

طبیعت گردی، راهی برای جلوگیری از سرطان و بیماری ام اس:

گردش و تفریح در طبیعت، از ساده ترین روش های جذب نور آفتاب و به دنبال آن ویتامین D بوده و موجب استحکام استخوان ها می گردد. ویتامین D علاوه بر استحکام استخوان ها از بروز سرطان های مختلف نیز جلوگیری می نماید و احتمال ابتلا به بیماری ام اس را که یک بیماری خود ایمنی است، با افزایش سطح ایمنی بدن به شدت کاهش می دهد.

همچنین، طبیعت گردی موجب کاهش سطح تنش در فرد و در نتیجه کاهش میزان بیماری هایی نظیر افسردگی می گردد. ارتباط با طبیعت می تواند صبر و عزت نفس فرد و حتی در مواردی ارتباطات اجتماعی او را ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بیتوته، اسکن هایی که از مغزی گرفته شده نشان می دهند که مغزِ فردی که در طبیعت حضور دارد، در مقایسه با وقتی که در مکان های دیگر و یا ارتباط های جمعی حاضر می گردد، فعالیت بیشتری دارد. در واقع، مغز افرادی که در مناطق پر ازدحام شهری زندگی می نمایند، فعالیت هایی مشابه با ترس و استرس از خود بروز می دهد.

تفاوت محیط شهری و مناظر طبیعی، در نوع فرمان دادن آن ها به ذهن ما است. در حالی که محیط های شهری مدام ما را با محرک های مصنوعی بمباران می نمایند، مناظر طبیعی به ما مجال فکر کردن و آزادی اندیشه می دهند. و این، به فرصتی برای بازیابی ذهن های خسته و شهرزده ما تبدیل می گردد.

افرادی که با خروج از مناطق شهری به دلِ طبیعت می فرایند و در معرض تماشای مناظر طبیعی قرار می گیرند، آرامش بیشتری داشته و با نشاط تر هستند.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره سلامت روان به صفحه سلامتی خبرنگاران مراجعه کنید.

مطالب بیشتر برای داشتن سلامت ذهن در:

دلایل بی انگیزه بودن و راه های مقابله با آن

برای درمان افسردگی چی بخوریم؟

ورزش ؛ داروی ضد افسردگی

10 روش برای خوش بین بودن در زندگی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 698

به "پناه می برم به طبیعت از شر شلوغی های ذهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناه می برم به طبیعت از شر شلوغی های ذهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید