رابطه سبک زندگی و ناباروری

به گزارش کی آنلاین، حتما صبحانه میل کنید چون آنالیز ها نشان می دهد در این صورت در طول روز مصرف چربی و کلسترول کمتر و مصرف سبزی ها و املاح بیشتر می گردد. درضمن با کاهش ولع در طول روز تا ناهار حجم غذای مصرفی کمتر شده و چاقی رخ نمی دهد. به رژیم غذایی خود اسیدهای چرب امگا 3 و ماهی را اضا فه کنید. این اسیدهای چرب علاوه بر ماهی ها در گردو، سویا، کتان و کانولا هم وجود دارد. با کلسترول، قند و شیرینی ها هرچه قهر باشید بهتر است. سبزی ها و میوه ها، 11 وعده در روز، آب کافی، لبنیات و چای توصیه می گردد.

رابطه سبک زندگی و ناباروری

رابطه سبک زندگی و ناباروری

در برخی از سایت ها نتایج تحقیقی بیان شده که می تواند نقطه امیدی برای زوج های نابارور محسوب گردد: اندازه ناباروری ناشی از اختلالات تخمدانی در زنانی که حداقل پنج اصل را در تغذیه سالم و سبک زندگی صحیح رعایت می نمایند تا هشتاد درصد کمتر از زنانی است که به هیچ کدام از اصول تغذیه ای و سبک زندگی سالم پایبند نیستند.

در این تحقیق تعیین شد زنانی که بالاترین امتیاز را از نظر باروری کسب نموده اند این اصول را رعایت می نمایند: قند و اسید چرب ترانس کمتری مصرف می نمایند، مصرف پروتئین گیاهی در آنها بیشتر از حیوانی است، مصرف فیبر و آهن در آنها بیشتر است، تمام گروه ویتامین ها را دریافت می نمایند، شاخص توده بدنی آنها کمتر است(چاق نیستند) و لبنیات پرچرب مصرف نمی نمایند.

نکته جالب اینکه به ازای رعایت هر یک نکته از سبک زندگی صحیح و تغذیه درست احتمال بارداری بیشتر شده و اگر حداقل پنج مورد از این اصول رعایت گردد اندازه ناباروری تا شش برابر کم می گردد.

اما اصول اولیه داشتن سبک زندگی صحیح چیست؟

تغذیه مناسب

حتما صبحانه میل کنید چون آنالیز ها نشان می دهد در این صورت در طول روز مصرف چربی و کلسترول کمتر و مصرف سبزی ها و املاح بیشتر می گردد. درضمن با کاهش ولع در طول روز تا ناهار حجم غذای مصرفی کمتر شده و چاقی رخ نمی دهد. به رژیم غذایی خود اسیدهای چرب امگا 3 و ماهی را اضا فه کنید. این اسیدهای چرب علاوه بر ماهی ها در گردو، سویا، کتان و کانولا هم وجود دارد. با کلسترول، قند و شیرینی ها هرچه قهر باشید بهتر است. سبزی ها و میوه ها، 11 وعده در روز، آب کافی، لبنیات و چای توصیه می گردد.

خواب کافی

خواب برای سلامت جسم و روح لازم است. بی خوابی بر سلامت جسم، ترشح هورمون ها، قدرت یادگیری، حافظه و منطق اثر مخرب داشته و سیستم عاطفی و هیجانی را به هم می زند.

افزایش ارتباطات اجتماعی و کاهش استرس

روابط اجتماعی صحیح باعث سلامت جسم و روح می گردد. چون اطلاعات شما از نظر علمی بیشتر شده همواره افرادی دارید که از شما حمایت نمایند و در بیماری و نگرانی ها یاری باشند و اینکه دیگران را دوست داشته و بدانید آنها هم شما را دوست دارند، از اضطراب و افسردگی شما در شرایط مختلف کم می نماید. برای کاهش استرس باید علاوه بر یادگیری روش های کنترل استرس طرز فکرتان را نسبت به زندگی عوض کنید. انتخاب تفریح سالم فراموش نگردد.

ورزش منظم

ورزش منظم باعث کاهش وزن، حفظ سلامت عضلات ماهیچه و استخوان ها، کاهش خطر دیابت و افزایش فشارخون، بهبود سلامت روان و کاهش خطر مرگ ناشی از حمله قلبی و مغزی می گردد. درضمن کاهش ابتلا به برخی سرطان ها، بهبود قوه تفکر و خلق، کنترل استرس و افزایش انرژی را هم باید اضافه نمود. پیاده روی روزانه فراموش نگردد. از مصرف دخانیات جدا دوری کنید.

برنامه ریزی دقیق

برای اینکه عادات سالم در زندگی تان وارد گردد باید برنامه ریزی نموده و همه اعضای خانواده به آن پایبند باشند. این کار و به ویژه حذف عادات غلط زمان می برد اما شدنی است. رعایت تمام این اصول تصادفی اتفاق نمی افتد و باید برای رسیدن به آنها کوشش کرد. مطمئن باشید زندگی ارزش این همه کوشش را دارد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1796

به "رابطه سبک زندگی و ناباروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه سبک زندگی و ناباروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید