واکنش پرچمدار ایران به مثبت شدن تست دوپینگش

به گزارش کی آنلاین، آژانس بین المللی کنترل دوپینگ (ITA) روز چهارشنبه گفت که تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی پرچمدار ایران در المپیک زمستانی 2022 مثبت شده است. این تست خارج از مسابقه و روز دوشنبه در پکن گرفته شده که در نمونه او ماده استروئید آنابولیک آندروژنیک یافت شده است.

واکنش پرچمدار ایران به مثبت شدن تست دوپینگش

ساوه شمشکی در اعتراض به مثبت شدن تست اولیه خود درخواست تست B داد که نتیجه آن هم مثبت شد.

ساوه شمشکی در ویدیویی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر نموده است، توضیحاتی در خصوص مثبت شدن تست دوپینگش در المپیک ارائه داد و گفت: ابتدا بابت اتفاقی که افتاد و باعث ناراحتی همه شد، عذرخواهی می کنم. 14 دی ماه و در حالی که 80، 90 درصد مسابقات انتخابی را پشت سر گذاشته بودیم، تست دوپینگ دادیم که منفی بود. بعد از آن هم علت و انگیزه ای وجود نداشت که دست به چنین کاری بزنم. این موضوع عامدانه نبوده است، اما از آنجایی که هر ورزشکاری در خصوص موادی که به صورت غذا، مکمل یا هر شکلی دیگری وارد بدنش می گردد مسئولیت دارد، من هم این مسئولیت را دارم و بابت این سهل انگاری از تمام مردم ایران عذرخواهی می کنم، چرا که باعث ناراحتی و رنجش آن ها شدم.

او اضافه کرد: توقعی از ما نبود که اینجا مدال کسب کنیم و همه می دانند که در اسکی حتی با دوپینگ نهایتا یک ثانیه عملکرد بهتری داشته باشیم. از طرفی ما در جایگاهی نیستیم که با این کار بخواهم به مدال نزدیک شوم. مسئولان و خودمان هم چنین توقعی نداشتیم. من فقط می خواستم برترین عملکردم را داشته باشم و برای آن هم چند سال ورزش کردم و زحمت کشیدم. الان نتیجه تمام زحماتم بر باد رفته است. از این موضوع ناراحتم و بیشترین ناراحتی من از این است که باعث رنجش خاطر 80 میلیون ایرانی شدم و شرمسار هستم.

ساوه شمشکی با عذرخواهی از جامعه ورزش به ویژه اسکی ادامه داد: من به عنوان نماینده ای از جامعه اسکی اینجا هستم و با سهمیه جامعه اسکی به اینجا آمده ام و باید نماینده خوبی می بودم، اما این سهل انگاری باعث شد، نتوانم نماینده خوبی برای ورزش ایران باشم. تمام سعی خود را کردم که برترین باشم، اما واقعا بحث دوپینگ عامدانه نبوده و کسانی که من را می شناسند، می دانند هیچ وقت چنین کاری ننموده ام.

او اضافه کرد: شناخت داشتم و در تمام سال هایی که عضو تیم ملی بودم، در مسابقات بین المللی و معتبر از ما تست گرفته می شد. در آلماتی قزاقستان هم تیمی من سوم شد و من چهارم، اما از من تست دوپینگ گرفتند. در ژاپن پنجم شدم، از سه نفر اول تست نگرفتند و از من و نفر چهارم تست گرفتند؛ بنابراین می دانستم که در المپیک هم قطعا تست می گیرند. نمی توانستم با توجه به تجربه سال های قبل و جایگاه مان در اسکی عمدی چنین خطایی را انجام بدهم. قطعا این اتفاق سهوی بوده است و امیدوارم که ابتدا من را ببخشید و دیگر اینکه به شدت پیگیر این موضوع هستم، چون حتما باید آگاه شوم. به همین علت از تمام کسانی که می توانستم یاری گرفته ام تا در چارچوب اختیاراتی که برای آنالیز این موضوع داریم، استفاده کنیم تا بدانم از کجا و چگونه ماده نیروزا وارد بدن من شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2020

به "واکنش پرچمدار ایران به مثبت شدن تست دوپینگش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پرچمدار ایران به مثبت شدن تست دوپینگش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید