واکنش ابتکار به نامه نیلوفر بیانی ، قوه قضائیه شفاف سازی کند

به گزارش کی آنلاین، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نامه نیلوفر بیانی از محکومان پرونده محیط زیستی ها را خوانده است گفت بسیار متاسف شده است.

واکنش ابتکار به نامه نیلوفر بیانی ، قوه قضائیه شفاف سازی کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد آنلاین، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد نامه نیلوفر بیانی از محکومان پرونده موسوم به محیط زیستی ها گفت: فردی که بازداشت می گردد، در اختیار حاکمیت است و از همین رو سلامت و امنیت او نیز به عهده حاکمیت است.

وی اضافه کرد: از قوه قضائیه درخواست کردیم در رابطه با این موضوع شفاف سازی کند. در هر کدام از قسمت هایی که پلیس آگاهی، نیروهای انتظامی و دیگر مراجع قضایی و امنیتی با خانم ها روبرو است، حضور یک زن الزامی است. در نیروی انتظامی، آگاهی و سازمان زندان ها خانم ها حضور دارند، اما باید در موارد دیگر هم خانم ها حضور داشته باشند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید. باید حقوق زن زندانی رعایت گردد.

ابتکار اظهار کرد: از سیستم نظامی، امنیتی و قضایی توقع می رود که نسبت به موضوعات این چنینی حساسیت لازم را داشته باشند. رعایت حقوق و شأن زنان از خط قرمزهایی بوده که نظام نسبت به آن بسیار حساس است.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از حدود الهی می کنیم برای زنان زندانی فرق نمی کند و باید این حدود رعایت گردد. به هیچ عنوان نباید در شرایط امنیتی و در زمان بازپرسی حقوق و حرمت زنان زیر پا گذاشته گردد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: من نامه نیلوفر بیانی را خواندم و بسیار متاسف شدم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 829

به "واکنش ابتکار به نامه نیلوفر بیانی ، قوه قضائیه شفاف سازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ابتکار به نامه نیلوفر بیانی ، قوه قضائیه شفاف سازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید