افزایش تردید در باره کارآمدی واکسن کرونای مورد ادعای ترامپ

به گزارش کی آنلاین، به رغم وعده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره در دسترس بودن واکسن تولیدی این کشور تا قبل از انتخابات 2020 نتایج نظرسنجی جدید موسسه یوگاو نشان می دهد که شک و تردید آمریکایی ها برای دریافت واکسنی موثر در سال جاری افزایش یافته است.

افزایش تردید در باره کارآمدی واکسن کرونای مورد ادعای ترامپ

شبکه خبری سی بی اس یک نظرسنجی که به سفارش سی بی اس اجرا شده حکایت از آن دارد که: دو سوم رای دهندگان آمریکایی می گویند اگر واکسن سال جاری آماده شود اولین چیزی که به آن فکر می کنند این است که در تولید واکسن تعجیل شده و واکسن بدون انجام آزمایشات لازم به بازار آمده است.

این نتایج نشان داد: در نظرسنجی از رای دهندگانی در سطح ملی فقط 21 درصد می گویند واکسن را به محض این که در دسترس قرار گیرد بدون هیچ هزینه ای دریافت خواهند کرد. در اواخر ماه ژوئیه (تیر) 32 درصد از رای دهندگان همین نظر را داشتند که نشان می دهد چنین تفکری نزد رای دهندگان آمریکایی کاهش یافته است.

در بین بیشتر (دوم سوم) رای دهندگان که فکر می کنند در ساخت واکسن تعجیل شده و بدون این که آزمایشات لازم انجام شود به بازار آمده است، فقط 13 درصد می گویند اگر حتی واکسن کرونا بزودی آماده و در دسترس قرار گیرد، آن را دریافت خواهند کرد.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وعده داد که واکسن کرونا پاییز سال جاری آماده خواهد شد، تعداد دموکرات هایی که می گویند واکسن را دریافت خواهند کرد کاهش یافته است.

بیشتر دموکرات ها اکنون می گویند آنها هم می خواهند دریافت کننده واکسن باشند اما منتظر می مانند تا ببینند چه اتفاقی برای دیگرانی که واکسن زده اند رخ خواهد داد.

حتی دموکرات هایی که گفته اند بسیار نگران خود و مبتلا شدن یکی از اعضای خانواده شان به ویروس کرونا هستند می گویند بلافاصله بعد از مهیا شدن واکسن آن را دریافت نخواهند کرد.

دموکرات های سفید پوست دو برابر دموکرات های سیاه پوست می گویند در صورت در دسترس بودن واکسن آن را دریافت خواهند کرد.

از هر چهار دموکرات یک نفر می گوید در صورت مهیا بودن واکسن در سال جاری اولین فکر آنها این خواهد بود که در تولید و عرضه آن شتاب شده بدون این که آزمایشات کافی بعمل آید. نیمی از جمهوریخواهان این نظر را دارند. اندکی بیشتر از نیمی از آنها یعتی 52 درصد می گویند اگر واکسن سال جاری در دسترس قرار گیرد آن را دستاوردی علمی قلمداد خواهند کرد. این جمهوریخواهان با احتمال بیشتری بیان کردند که واکسن را به محض عرضه دریافت خواهند کرد اما باز هم در بین جمهوریخواهان گروهی هم هستند که هنوز هم می گویند صبر خواهند کرد و یا اصلا واکسن را بر روی خود آزمایش نخواهند کرد.

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رای دهندگان این کشور اکنون می گویند اعتماد کمتری به برخی از سازمان های کلیدی در ارائه اطلاعات درباره این ویروس دارند و اعتماد آنها به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا کاهش قابل توجهی داشته است و از 86 درصد در ماه مارس (اسفند و فروردین) به فقط 54 درصد در امروز رسیده است.

تعداد کمتری از آنها اکنون در مقایسه با بهار گذشته به رسانه ها، فرمانداران و حتی شخص ترامپ در ارائه اطلاعات دقیق درباره ویروس کرونا اعتماد دارند.

در رابطه با نامزدهای انتخابات بیشتر رای دهندگان می گویند به جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در اطمینان دادن درباره سالم بودن واکسنی که در دسترس قرار می گیرد، اعتماد بیشتری دارند.

همزمان با تولید واکسن، 75 درصد از رای دهندگان فکر می کنند رئیس جمهور آینده آمریکا هر کسی که باشد باید علنا واکسن را دریافت کند تا به مردم نشان دهد که مسئله ای برای سلامت آنها ایجاد نخواهد شد. این تفکر در بین خطوط حزبی مختلف در آمریکا یکسان بود به طوری که بیشتریت جمهوریخواهان (65 درصد)، دموکرات ها (84 درصد) و رای دهندگان مستقل (76 درصد) همین نظر را داشتند.

انتخابات برای معین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر 2020 برابر با 13 آبان ماه برگزار می شود.

نظرسنجی اخیر دربازه زمانی بین دوم تا چهارم سپتامبر (13-12 شهریور) از بین دو هزار و 493 هزار نفر از رای دهندگان واجد شرایط در سطح ملی و با ضریب خطای مثبت و منفی 2.4 درصد اجرا شده است.

کامالا هریس معاون بایدن روز شنبه در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفت: من نمی توانم به وعده های ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد کارآیی و ایمن واکسن کرونا اعتماد کنم.

وی با توجه به وعده ترامپ در مورد تولید واکسن کرونا تا اوایل ماه نوامبر (آبان) گفت: حرف های ترامپ درباره واکسن کرونا قابل اعتماد نیست.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1209

به "افزایش تردید در باره کارآمدی واکسن کرونای مورد ادعای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تردید در باره کارآمدی واکسن کرونای مورد ادعای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید