واکسن های چین در بیش از 100 کشور دنیا تأیید شده اند

به گزارش کی آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: بیش از 100 کشور واکسن های کووید 19 چینی را برای استفاده تصویب نموده اند.

واکسن های چین در بیش از 100 کشور دنیا تأیید شده اند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: واکسن های چینی با ایمنی و اثربخشی گسترده ای که دارند به خوبی شناخته شده اند و در جامعه دنیای معروفیت خوبی کسب نموده اند.

وی ادامه داد: بیش از 100 کشور واکسن های کووید 19 چینی را برای استفاده تصویب نموده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: از زمان شیوع همه گیری، واکسن های چینی در درجه اول و مهمترین کالای عمومی دنیای است. این کشور علی رغم تقاضای داخلی زیاد و عرضه محدود، بیش از 480 میلیون دز واکسن به جامعه بین المللی ارائه نموده و این کشور را به بزرگترین تامین کننده واکسن در دنیا تبدیل نموده است.

چین علاوه بر یاری به تأمین واکسن به تقریباً 100 کشور، اعلام نموده است که 10 میلیون دز اولیه را به طرح توزیع واکسن دنیای موسوم به دسترسی دنیای واکسن کواکس ارائه نموده است.

وانگ ون بین گفت: واکسن های چینی اولین دزهای موجود برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است.

گفته می گردد که واکسن های چینی به وسیله کشورهایی از جمله گینه استوایی، زیمبابوه، شیلی آنتیگوا و باربودا ایمن و موثر بوده و به مردم محلی در مهار کووید 19 و بعلاوه تحقق ایمنی گله یاری نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: این کشور بعلاوه تحقیق، توسعه و فراوری مشترکی را با بسیاری از کشورهای در حال توسعه انجام داده و از شرکت های مربوطه برای انجام آزمایشات بالینی مرحله III با همکاری شرکای خارجی پشتیبانی نموده است.

وی در انتها تأکید کرد: چین به توانایی و قابلیت دسترسی واکسن در کشورهای در حال توسعه در حد توان خود یاری خواهد نمود؛ ضمن اینکه مشارکت در ترویج توزیع عادلانه و کاربرد واکسن ها به مهار اپیدمی یاری می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1749

به "واکسن های چین در بیش از 100 کشور دنیا تأیید شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های چین در بیش از 100 کشور دنیا تأیید شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید