نمایشگاه صنایع دستی هفتگی را در زنجان ایجاد خواهیم کرد

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تأکید بر ضرورت آموزش صنعت مسگری به نسل تازه برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه، گفت: به همین دلیل اقدام به برگزاری مسابقات و برپایی نمایشگاه های هفتگی برای رشته های متعدد را در زنجان خواهیم کرد.

نمایشگاه صنایع دستی هفتگی را در زنجان ایجاد خواهیم کرد

سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: صنعتگران و هنرمندان عرصه صنایع دستی مایه افتخار این استان هستند و کوشش و خدمات این قشر برای معرفی و رونق صنایع دستی زنجان قابل تقدیر است.

او بعلاوه نقش اتحادیه را در آماده سازی بسترهای لازم جهت حضور صنعتگران و تعاونی ها در فضای مالی کشور بسیار حائز اهمیت تلقی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: مس به عنوان صنعت دست زنجانی ها این روز ها از رونق خوبی برخوردار است و در ویترین صنایع دستی زنجان می درخشد و از خصوصیات شاخص رشته مسگری این است که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را می تواند ایجاد کند.

صفوی گفت: صنایع دستی استان با توجه به کسب عنوان و نشان های مختلف ملی و بین المللی توان و قابلیت حضور گسترده در سطوح مختلف ملی و بین المللی را دارد.

او با تأکید بر ضرورت آموزش صنعت مسگری به نسل نو برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه، گفت: به همین دلیل اقدام به برگزاری مسابقات و برپایی نمایشگاه های هفتگی برای رشته های متعدد را در زنجان خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: احصاء مسائل صنعتگران مسگر، ایجاد زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی، حمایت از صنعت گران با اعطای تسهیلات کم بهره و نیز پیگیری موضوع بیمه آن ها از اولویت های کاری این اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است.

او گفت: برای حفظ، نگهداری و احیای این صنعت زنجان باید با ترغیب و تشویق پیشکسوتان، جوانان و افراد علاقه مند به این رشته کوشش کرد و حتماً زمین مناسبی را فراهم خواهیم کرد تا اختیار صنعتگران رشته مسگری قرار دهیم.

صفوی اضافه کرد: باید برای واگذاری زمین تجاری به مسگران زنجانی برنامه ریزی لازم انجام گردد و نیز فراهم کردن زیرساخت های مناسب در مرکز شهر زنجان به جد مورد تأکید است.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2149

به "نمایشگاه صنایع دستی هفتگی را در زنجان ایجاد خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی هفتگی را در زنجان ایجاد خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید