نخستین جشنواره ملی کاریکلماتور به میزبانی دانشگاه سمنان به کار خود انتها داد

به گزارش کی آنلاین، مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان گفت: اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکلماتور کتاب، مطالعه و خواندن با معرفی نفرات برتر در دانشگاه سمنان برگزار گشت.

نخستین جشنواره ملی کاریکلماتور به میزبانی دانشگاه سمنان به کار خود انتها داد

رحمان معرفت، مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکلماتور کتاب، مطالعه و خواندن با معرفی نفرات برتر در دانشگاه سمنان برگزار گردید.

مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: در مجموع 400 اثر از دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که همه آثار به مرحله داوری راه یافتند.

رحمان معرفت با بیان اینکه آثار رسیده به این جشنواره در قالب نمایشگاه خط در معرض دید علاقه مندان نهاده شد اضافه نمود: در آئین اختتامیه نفرات برتر، متن های ارسالی خود را با موضوع کتاب قرائت کردند.

عصمت اسماعیلی دبیر اجرایی جشنواره نخستین جشنواره ملی کاریکلماتور کتاب، مطالعه و خواندن هم گفت: پس از آنالیز آثار رسیده از سوی هیات داوران سید احمد طباطبایی مقام اول را بدست آورد، سهیلا ملک محمودی عنوان دوم را کسب کرد و یاسین اسدی جمنانی هم به مقام سومی رسید.

اسماعیلی اضافه نمود: آثار رکسانا نجف، سکینه فلسفین و زکیه عرب، محمد جلیلوند، حسین کرمی، محدثه عبدالهی، زهرا مرادی بیارجمندی و مهسا بهار هم به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در این آئین با اشاره به صندلی والای طنز در ادبیات و آثار نویسندگان ایرانی خواهان استفاده از کاریکلماتور به عنوان ابزاری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت به این گنجینه های گرانبها در بین دانشجویان و اساتید شد و از برگزاری جشنواره های کاریکلماتور در سال های آینده حمایت کرد.

سعدالدین همچنین از برگزار کنندگان و کمیته داوران در برگزاری پیروز این جشنواره ملی قدر دانی کرد.

حسین شاکری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، هم در این آئین گزارشی از شرایط کتاب و کتابخوانی در کشور ارائه کرد و گفت: استفاده از ابزار های علمی و تحقیق های دانشگاهی در اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه بسیار موثر است.

رویا صدر پژوهشگر برجسته طنز کشور، سخنران ویژه این مراسم بود که با ارائه مقاله ای جامع درباره کاریکلماتور ضمن اشاره به سوابق این موضوع، به قرائت بعضی کاریکلماتور های جالب، انتقادی، اثر گذار و پرمحتوای کاریکلماتوریست های جوان کشور پرداخت.

لازم به ذکر است، نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 560

به "نخستین جشنواره ملی کاریکلماتور به میزبانی دانشگاه سمنان به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره ملی کاریکلماتور به میزبانی دانشگاه سمنان به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید