میدان تیان آن من در پکن

به گزارش کی آنلاین، میدان دیدنی تیان آن من در پکن (Tiananmen) درست در قلب پکن و میانه خیابان چانگ آن قرار گرفته است، جایی است که می توانید برج تیان آن من، یادمانی برای قهرمانان مردم، تالار بزرگ مردم، تالار یادبود رئیس مائوتسه تونگ (Mao Zedong) و مراسم بالا بردن پرچم ملی را به خوبی تماشا نمایید و نیز روزانه هزاران نفر به این میدان می آیند و مطمئناً نباید بازدید از آن را از دست داد! این میدان با 440,000 متر مربع، بزرگ ترین میدان شهری جهان محسوب می شود و نیز در میدان تیان آن من 1000,000 نفر به طور همزمان می توانند حضور داشته باشند .

میدان تیان آن من در پکن

میدان تیان آن من یکی از جاذبه های مهم چین واقع در قلب شهر توریستی پکن و میانه خیابان چانگ آن میباشد

تاریخ میدان تیان آن من در پکن

این میدان بزرگ واقع در قلب شهر توریستی پکن و میانه خیابان چانگ آن میباشد و جایی است که می توانید برج تیان آن من، یادمانی برای قهرمانان مردم، تالار بزرگ مردم، تالار یادبود رئیس مائوتسه تونگ و مراسم بالا بردن پرچم ملی را نیز تماشا کنید و روزانه هزاران نفر به این میدان می آیند و مطمئنا که نبایستی بازدید از آن را از دست داد! این میدان با 440,000 متر مربع مساحت ، بزرگ ترین میدان شهری جهان محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم حتما از این میدان تاریخی بازدید نمایند، در ادامه بدانید که در وسط میدان تیان آن من در پکن بنایی به عنوان یادبود قهرمانان کشور چین ساخته شده است و اسامی یان قهرمانان که در جریان انقلاب شال های 1911 و 1949 به عنوان قهرمان ملی شناخته می شدند، بر روی این ستون یادبود نوشته شده است و در سمت شرق میدان تیان آن من در پکن، موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین واقع شده است که بسیاری از آثار دیدنی و باستانی و آنچه مربوط به انقلاب خلق چین است در این موزه در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار گرفته است و درست در سمت غرب میدان تیان آن من در پکن کنگره خلق چین واقع شده است، این کنگره بیش از شش هزار نماینده از سراسر جمهور خلق چین دارد که عمدتا اعضای حزب کمونیست چین هستند و نیز میدان تیان آن من در پکن در طول حیات 600 ساله اش شاهد وقایع تاریخی بسیاری بوده است و به همین علت مورد توجه بیشتر توریست ها قرار گرفته است .

از برگزاری جشن های امپراطوران چین میتوان به : اشغال چین توسط ژاپنی ها در جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد ، دخالت های دول غربی در حاکمیت چین، جنگ های داخلی 38 ساله بر سر کسب قدرت در چین از 1912، خیزش مردمی در چهارم ماه مه 1919، اعلام رسمی برقراری جمهوری خلق چین در اکتبر 1949 توسط مائو تسه دونگ، اعلام انقلاب فرهنگی در چین به سال 1966، اعتراضات مردمی به انقلاب فرهنگی در پنجم آوریل 1976، مراسم جشن سال نو چینی که همه ساله برگزار می شود و بالاخره تظاهرات دانشجویی که در سال 1989 پس از حدود دو ماه اعتراض و اعتصاب غذا در چهارم ژوئن با به خاک و خون کشیدن تعدادی از دانشجویان و دستگیری زندان و اعدام تعدادی دیگر خاتمه یافت، همه و همه جزئی از تاریخ پر نشیب و فراز کشور پهناور چین است.

همچنین میدان تیان آن من در پکن نام خود را از دروازه ای به همین نام گرفت که در سال 1415 به عنوان دروازه ای دردیوار شهر امپراطوری دوران مینگ ساخته شد و این دروازه در خاتمهی دوران حکومت سلسله مذکور ویران شد. تا سال 1954 دروازه ای در مرکز میدان وجود داشت و با نام دروازه چین شهرت داشت و ضمناً این دروازه بعدها برای گسترش میدان تخریب شد. مائوتسه تونگ که در تالار یادبود خود به صورت مومیایی شده نگهداری می شود و جمهوری خلق چین را در اول اکتبر سال 1949 در این میدان تأسیس کرد.

درباره میدان تیان آن من

لازم به ذکر است که در ضلع شمالی میدان تیان آن من در پکن برج تیان آن من قرار گرفته است. این سازه ابتدا در سال 1417 در زمان سلسله مینگ ساخته شد و میدان دروازه جلویی شهر ممنوعه بوده است و مهم ترین استفاده این برج، معرفی امپراطور جدید و همسر وی به مردم عادی بوده است و تا سال 1911 زمانی که آخرین پادشاهی فودال به خاتمه رسید، هیچ کس جز خاندان سلطنتی و اشراف حق ورود به این سازه را نداشت. یادمان گرانیتی قهرمانان مردم نیز، درست در وسط میدان واقع شده است و نیز این سازه در سال 1952 ساخته شد و بزرگ ترین یادمان تاریخ چین به حساب می آید. جمله قهرمانانِ مردم، جاویدان هستند توسط رئیس مائو بر روی آن حکاکی شده است و هشت نقش برجسته بزرگ، تاریخ مدرن توسعه چین را به مردم نشان می دهد و نیز دو ردیف نرده مرمری سفید نیز به سادگی و زیبایی دور یادمان را حصار کشیده اند.

مکان های دیدنی در میدان تیان آن من در پکن

مقبره مائو

بدن مومیایی شده این مرد بزرگ مدیر مائو در کنار مجسمه انقلاب واقع شده است. تابوت او در محلی خنک نگهداری می شود و صبح ها و بعد از ظهر ها قابل بازدید است.

تالار بزرگ مردم

این تالار، محل نشست قوه مقننه، تالار کنفرانس و ضیافت می باشد که به جز مواقعی که کنگره ملی مردم جلسه دارد، بخشی از روز باز می باشد.

تصویر مائو

در سال 1949، مائو درست مقابل دروازه سلسله مینگ بود که برپایی جمهوری خلق چین را اعلام کرد و تصویر بزرگ او هنوز در آنجا واقع شده است.

ژنگ یانگ من

در امتداد برج پیکان میباشد ، برج واقع شده است که دارای دو دروازه است و موزه تاریخی پکن را در دل خود جای داده است.

موزه ملی چین

در سال 1959 ساخته شده است این موزه در اصل ترکیبی از موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین میباشد در این تالارها موزه های دیگری را نیز به معرض نمایش گذاشته شده اند به گردشگرانی که به این محل سفر مینمایند پیشنهاد می شود حتما از ان مهل بازدید نمایند.

بنای یادبود برای قهرمانان مردم

این بنای گرانیتی که در سال 1958 برپا شد و بر روی آن قسمت هایی از تاریخ انقلاب چین به صورت برجسته کار شده است و نام سربازها، مائو زدونگ و ژو انلای را بر روی آن خوشنویسی کرده اند. و جز اصلی ترین مکان های توریستی در کشور چین است.

منبع: معراج
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 974

به "میدان تیان آن من در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان تیان آن من در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید