مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

به گزارش کی آنلاین، از آغاز عرضه نسل دوم کیا اپتیما، هیوندای سوناتا به عنوان رقیب اصلی برای این خودرو شناخته شد. در این مقاله ، ما به مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری می پردازیم تا ببینیم که کیا اپتیما در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

مقدمه ای بر مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی (نسل دوم)

با وجود محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، کمپانی های خودروسازی هیچ وقت از تولید خودروهای سدان غافل نشدند و ضمن تولید و عرضه انواع خودروها در این کلاس سعی در حفظ رقابت داشتند.

در این بین، کیا موتورز به تولید کیا اپتیما پرداخت که خودرویی سدان میانه است. کمپانی های بزرگ و نامدار جهان محصولات مختلفی را در این کلاس هم زمان و هم نسل با این سدان کره ای تولید و عرضه کردند که برخی از آنها در بازار خودروی ایران عرضه شده است.

در این میان می توان به محصولاتی که بیشتر از کشور ژاپن است مانند: هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، مزدا 3 و نیسان ماکسیما اشاره کرد.

مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا (HUYNDAI SONATA) خودروی کوچکی در کلاس سدان میانه کمپانی ژاپنی هیوندای موتور است. این کمپانی در سال 1985 میلادی اولین محصول از این سدان را روانه بازارهای جهانی کرد و با تولید نسل پنجم آن در سال 2006 میلادی، موفقیت های چشمگیری را به دست آورد و مورداستقبال انبوهی از مشتریان در سراسر جهان قرار گرفت. بروز عوامل متعددی موجب شد که این نسل از سوناتا در ایران به موفقیت خوبی دست پیدا کند و بتواند عرصه را برای رقبای دیگر مانند کیا اپتیما و تویوتا کمری تنگ کند.

کیا اپتیما 2700 سی سی از نمای روبه رو

هیوندای سوناتا با 2 موتور متفاوت در ایران عرضه شد. یکی موتور 2.4 لیتری با پیشرانه 4 سیلندر که 162 اسب بخار قدرت تولید می کند و دیگری با موتور 3.3 لیتری و پیشرانه 6 سیلندر که قدرت تولید 235 اسب بخار را دارد. هر دو مدل برای انتقال قدرت از گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک بهره می برند؛ البته برخی نمونه های هیوندای سوناتا 4 سیلندر به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی مجهز است. این سدان آسیایی گشتاوری برابر با 215 نیوتن متر دارد و حداکثر سرعتی معادل با 210 کیلومتر در ساعت را تجربه می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 ثانیه است. در مقابل پیشرانه کیا اپتیما با حدود 300 سی سی حجم بیشتری دارد و طبیعی است که قدرت و گشتاور بیشتری را نیز تولید کند.

هر دوی این خودروها دارای جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک است. حداکثر سرعت این دو سدان میانه تقریباً یکسان است، اما شتاب اولیه برای اپتیما کمی سریع تر از رقیب ژاپنی به دست می آید. در بحث مصرف سوخت، شرایط هر دو خودرو در سیکل ترکیبی تقریباً یکسان است. استاندارد آلایندگی سوناتا یورو 3 و اپتیما یورو 4 است. مخزن 70 لیتری سوناتا با اختلاف 8 لیتر در مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی سوخت بیشتری در خود جای می دهد.

هیوندای سوناتا در آزمون های ایمنی مؤسسه یوروانکپ نمرات قابل قبولی کسب نموده و از ایمنی به نسبت زیادی برخوردار است. کیا اپتیما نیز عملکرد به نسبت خوبی در آزمون های ایمنی داشته و نمرات میانهی از مؤسسه NHSTA دریافت نموده است. به علاوه اینکه مؤسسه یورو انکپ 4 ستاره ایمنی را به آن اعطا نموده است.

به نظر می رسد که در بحث امکانات و آپشن ها هیوندای سوناتا در مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی مجهزتر باشد. این خودرو دارای امکانات و قابلیت های به روزی مانند سیستم پیشرفته کنترل الکترونیکی پایداری ASP، فرمان تقویت شده الکترونیکی حساس به سرعت خودرو، سنسور باران، پشت سری فعال شونده، کامپیوتر سفری، کلید هوشمند خودرو و … است که برخی از آنها فقط در مدل های فول آپشن کیا اپتیما 2700 سی سی ارائه می شوند. بدین ترتیب می توان اظهار کرد ویژگی های ایمنی هر دو خودرو در سطح یکسانی واقع شده است.

نمای داخلی کیا اپتیما 2700 سی سی

کیا اپتیما 2010 تجهیزات رفاهی چون 6 عدد کیسه هوا، سیستم های ترمز ABS, ESP, EBD، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی حرفه ای اینفینیتی، تنظیم برقی جایگاه های جلو به همراه حافظه جایگاه راننده، چراغ های جلو اتوماتیک، سنسور پارک و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ازجمله آپشن ها و تجهیزات رفاهی درنظرگرفته شده برای سوناتا می توانیم به 6 کیسه هوا، جایگاه برقی راننده، سنسور پارک عقب و موارد دیگر اشاره کنیم.

گویا از هر منظر که به این دو سدان میانه کوچک بنگریم، برتری نسبی از آن محصول ژاپنی است. در نهایت، اگر خواهان خودرویی هستید که برای شما راحتی و آسایش را به ارمغان بیاورد، انتخاب شما سوناتا است؛ اما اگر تمایل به خودرویی با ذاتی اسپرت دارید که در شتاب گیری دست تان را در پوست گردو نگذارد، انتخاب اپتیما است.

شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا YF مطلع شوید. همچنین، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب زیر را مطالعه کنید:

مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با تویوتا کمری

کمپانی ژاپنی تویوتا از سال 2007 میلادی اقدام به طراحی، تولید و عرضه نسل اول از خودرویی با عنوان تویوتا کمری (Toyota camry) نموده است. نسل اول این سدان میانه در سال 2007 میلادی از سوی شرکت ایرتویا به ایران عرضه شد، اما دیری نپایید که رقبایی از راه رسیدند و بازار را از دست این خودروی ژاپنی گرفتند. دربین این رقبا، محصولات کره ای چون نسل دوم کیا اپتیما قرار داشت. با وجود این، واردات این خودرو تا سال 2016 میلادی ادامه داشت.

در ادامه قصد داریم به مقایسه اولین نسل از تویوتا کمری با دومین نسل کیا اپتیما بپردازیم. این سدان ژاپنی با پیشرانه ای با ظرفیت 2300 سی سی که امکان تولید 157 اسب بخار قدرت و 218 نیوتن متر گشتاور را دارد، می تواند طی کمتر از 9.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر با 205 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. کمری در مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی 1 لیتر کمتر بنزین مصرف می کند و با سوزاندن حدود 8.2 لیتر بنزین به صورت ترکیبی، همچون اپتیما از استاندارد آلایندگی یورو 4 برخوردار است.

نمای پشت کیا اپتیما 2700 سی سی

درمجموع می توان گفت که به دلیل محبوبیت بیشتر و معتبرتربودن نام کیا اپتیما در مقایسه با تویوتا کمری، می توانید با اطمینان بیشتری اقدام به خرید سدان کره ای کنید. وفاداری به عنصر دوام و استهلاک کم محصولات ژاپنی، توان رقابتی تنگاتنگ را در مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی دارد و حتی در برخی از موارد قوی تر عمل نموده است. شاید سلیقه مشتری در بحث ظاهری خودرو در این میان راهگشا باشد و مشتری را به طرف یکی از این دو هدایت کند.

با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا کمری مطلع شوید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی است، برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید از طریق لینک زیر به سایت خبرنگاران مراجعه نموده و از جدیدترین قیمت خرید و فروش کیا اپتیما 2700 سی سی (نسل دوم) مطلع شوید:

خرید و فروش کیا اپتیما 2700 سی سی

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2106

به "مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا اپتیما 2700 سی سی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید