معاون وزیر کشور: هیئت وزیران شهرداری زاکانی را بلااشکال دانست

به گزارش کی آنلاین، معاون وزیر کشور با اشاره به طی فرایند قانونی صدور حکم شهردار شدن علیرضا زاکانی در دولت گفت: برای اتقان موضوع، وزیر کشور طی نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از هیئت دولت هم استفسار کرد که هیئت وزیران روز گذشته در جلسه خود، ضمن بلااشکال بودن تصدی پست شهرداری تهران به وسیله آقای زاکانی باتوجه به همترازی شهردار کلانشهر ها بامقامات به وسیله هیات وزیران، تصمیم در این باره را از اختیارات وزیر کشور دانست.

معاون وزیر کشور: هیئت وزیران شهرداری زاکانی را بلااشکال دانست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گفت و گویی با بیان اینکه 4068 پروژه عمرانی و خدماتی به وسیله دهیاری ها در هفته دولت با صرف اعتبار 1108 میلیارد تومان در روستا ها افتتاح شده است، گفت: بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به بهسازی معابر با 2994 پروژه، معادل 74 درصد کل پروژه ها، می باشد و بیشترین اعتبارات صرف پروژه های بهسازی معابر شده است.

وی ادامه داد: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به موضوع ایمنی و آتش نشانی با 419 پروژه و بوستان و فضای سبز روستایی با 369 پروژه و ایجاد فضا های فرهنگی و ورزشی با 125 پروژه می باشد.

جمالی نژاد افزود: میانگین اعتبارات هزینه شده برای هر پروژه معادل 272 میلیون تومان است.

وی بعلاوه از صدور مجوز بکارگیری 450 نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد در هفته دولت اطلاع داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در راستای اجرایی شدن مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز بکارگیری 450 نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد مقدس صادر شد.

جمالی نژاد افزود: بعلاوه مجوز بکارگیری 200 نیروی قرارداد کار معین دیگر هم برای بعضی شهرداری های استان های تهران، فارس و خراسان رضوی هم صادر شد.

وی ادامه داد: این مجوز از میان افراد واجد شرایط که به صورت غیرمستقیم در شهرداری ها در حوزه ستادی، منطقه ها و سازمان های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده اند، بر اساس شاخص های معین شده شامل مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره فضلی و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری واستخدامی کشور اعطاء شده است.

جمالی نژاد یادآور شد: با همکاری سایر شهرداری ها و دفاتر امور شهری و شورا های استانداری ها و تسریع در ارسال اطلاعات مورد احتیاج، شاهد تسریع در فرایند اعطای مجوز به کارگیری نیروی قرارداد کار معین در تمامی شهرداری های کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور حکم شهرداری علیرضا زکانی گفت: آقای وحیدی وزیر محترم کشور امروز حکم شهردار بعضی از شهر های عظیم کشور مانند تهران، قم و ساری را صادر و طی هفته آینده هم بعضی از شهر های عظیم دیگر را صادر خواهد نمود.

جمالی نژاد با اشاره به امضای حکم شهرداری تهران برای علیرضا زاکانی به وسیله وزیر کشور گفت: درباره موضوع انتخاب شهردار به وسیله نمایندگان مردم تهران در شورای شهر ششم، علارغم وجود صراحت قانون و برداشتی که از عدم مشکل قانونی در این خصوص ارائه شده بود، طبق روال معمول، استفساریه ها و استعلام های مختلفی هم از مراجع قانونی ذیصلاح انجام دادیم.

جمالی نژاد افزود: سازمان امور اداری و استخدامی کشور صراحتا در پاسخ به استعلام وزارت کشور، طی نامه ای رسمی، شرایط آقای زاکانی برای تصدی سمت شهردار تهران را کافی دانست و وی را واجد شرایط قانونی لازم برای این صندلی دانست.

وی با اشاره به طی فرایند قانونی در دولت گفت: برای اتقان موضوع، وزیر محترم کشور طی نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از هیئت دولت هم استفسار کرد که هیئت وزیران روز گذشته در جلسه خود، ضمن بلااشکال بودن تصدی پست شهرداری تهران به وسیله آقای زاکانی باتوجه به همترازی شهردار کلانشهر ها بامقامات به وسیله هیات وزیران، تصمیم در این باره را از اختیارات وزیر کشور دانست و لذا در این خصوص احتیاجی به تغییر آیین نامه ندانست و اکنون صدور حکم شهرداران کلانشهر های بالای یک میلیون نفر به پشتوانه قانون و تایید و مجوز هیات وزیران صورت گرفته و صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1776

به "معاون وزیر کشور: هیئت وزیران شهرداری زاکانی را بلااشکال دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر کشور: هیئت وزیران شهرداری زاکانی را بلااشکال دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید