محمد بنا: کسب سه سهمیه باقیمانده المپیک مهمترین مساله ماست

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، محمد بنا پس از جلسه آنالیز برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی که صبح امروز با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی و حسن رنگرز مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی برگزار گردید با بیان این مطلب اضافه نمود: یک تبریک مخصوص دارم به جامعه کشتی فرنگی که یک انسان والا، یک قهرمان خوب از هر نظر و یک مدیر به مجموعه کشتی فرنگی اضافه شد و حسن رنگرز بعنوان مدیر تیم های ملی در کنار ما نهاده شد. من با بودن حمید سوریان و حسن رنگرز دیگر احساس تنهایی نمی کنم.

محمد بنا: کسب سه سهمیه باقیمانده المپیک مهمترین مساله ماست

وی در خصوص جلسه خود با رئیس فدراسیون کشتی توضیح داد: جلسه خوبی با دبیر داشتیم. در رابطه با مسائل لیگ، مسابقات، اردوها و برنامه های کلی صحبت هایی شد و در ادامه هم سایر مسائل فنی برای حضور تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک 2020 توکیو، با حسن رنگرز و حمید سوریان مورد بحث، آنالیز و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

بنا ادامه داد: البته چند وقت پیش برنامه های تیم را به حمید سوریان داده ام به خاطر شرایطی که وجود دارد، برنامه ها جزء به جزء است، چراکه مسابقات لیگ، قهرمانی کشور، جام دنیای، جام باشگاه های دنیا، انتخابی تیم ملی، جام تختی، قهرمانی آسیا و در کنار آن گزینشی های المپیک که در فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار می گردد را پیش رو داریم و برای تمامی آن ها باید فکر کنیم.

وی گفت: به خاطر مسائل لیگ و درآمدی که کشتی گیران باید داشته باشند اردوها را نمی توانیم به صورت متمرکز و زیاد برگزار کنیم. تاریخ ها را طوری باید هماهنگ کنیم که جام دنیای را نیز به شکل مطلوبی برگزار کنیم. چون ما میزبان هستیم حتما باید تیم قوی داشته باشیم تا بتوانیم قهرمان شویم. از طرفی باید دغدغه های نفراتی که در لیگ می توانند شرکت نمایند و منافع مالی داشته باشند را نیز در نظر داشته باشیم که فشار اردوها به آن ها صدمه نزند و بتوانند در لیگ شرکت نمایند و از طرف دیگر به کشتی گیرانی که در سه وزنی که می خواهد سهمیه بگیرند نیز ضربه نخورد و در نهایت هم در این 10 ماه پیش رو تا المپیک بتوانیم طوری کار کنیم که در المپیک 2020 توکیو بتوانیم نتیجه آبرومندانه بگیریم.

دارنده مدال نقره دنیا توضیح داد: قبل از رسیدن به المپیک کسب 3 سهمیه مهمترین مساله است. برای اوزان 87 و 97 کیلوگرم ما دغدغه آنچنانی نداریم و فکر می کنم بتوانیم در مسابقات گزینشی قاره آسیا سهمیه این اوزان را بگیریم و فقط یک مقدار کار در وزن 67 کیلوگرم سخت است که فکر می کنم با یک انتخاب درست آن سهمیه را نیز بتوانیم بگیریم تا انشاء اله با سهمیه کامل در المپیک حضور یابیم.

وی در خصوص اعزام کشتی گیران مدنظر خود به مسابقات گزینشی گفت: فعلا نمی توانم نظر بدهم، چرا که در مهرماه هستیم و تا فروردین ماه زمان زیادی مانده ،کشتی گیران را باید فراخوان کنیم، در اردوهای تیم های ملی، مسابقات مختلف جام دنیای جام تختی محکم بزنیم و در نهایت نفرات را برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه انتخاب می کنیم.

بنا در خصوص وضعیت کشتی کشور و ارائه برنامه های خود گفت: طبیعتا چند ماه گذشته در بلاتکلیفی قرار داشتیم. البته آن هایی که سرپرست فدراسیون بودند زحمات خود را کشیدند و نتایج خود را گرفتند، اما رئیس فدراسیون کشتی نبودند که من خواسته های خود را از آنها داشته باشم، چرا که آنها سرپرست موقت بودند و می رفتند، اما دبیر برای 4 سال رئیس فدراسیون کشتی است و من به عنوان سرمربی می توانم همه خواسته هایم را به او بگویم. وی هم زمان کافی برای حل مسئله ای که من از او می خواهم دارد و برای همین هم می توانم برنامه ریزی کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص رابطه خود با کادر فنی تیم آزاد گفت: در خصوص هماهنگی که با تیم ملی کشتی آزاد داریم باید بگویم هر زمانی که با غلامرضا محمدی و محسن کاوه بودم در کنار همدیگر فقط رقابتی داشتیم برای بالا بردن سطح تیم خودمان و هرکس کار خود را می کرد و خیلی هم با هم هماهنگ و خوب بودیم، من برای آزادکاران داد می زدم و آقای محمدی هم برای فرنگی کاران.

محمد بنا در خاتمه در خصوص چند ماه باقی مانده تا المپیک گفت: باید شرایط محیط المپیکی باشد. بلاتکلیفی تمام و رئیس فدراسیون تعیین شده و کارها در حال اجرا است. من می دانم دغدغه علیرضا دبیر مسئله بودجه است چرا که می خواهد به یک شرایطی برسد تا تیم های ملی با آرامش کار خود را در سال المپیک انجام دهند. ما اعزام های مختلف غیر از گزینشی داریم، باید اعزام های آماده سازی داشته باشیم و در رقابت های قهرمانی آسیا نیز شرکت کنیم. می دانم شرایط مالی سخت است اما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می خواهم تا آن جایی که امکان دارد دغدغه های آقای دبیر را در این زمینه کم نمایند. وقی دغدغه های ایشان کم گردد، می تواند با خیال راحت خواسته های ما را اجراء کند. خیلی بد است که ما بخواهیم یک جای معمولی برویم و بودجه یک نفر را کم کنیم که بتوانیم راحت تر برویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 429

به "محمد بنا: کسب سه سهمیه باقیمانده المپیک مهمترین مساله ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بنا: کسب سه سهمیه باقیمانده المپیک مهمترین مساله ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید