سلطانی فر: حال ورزش خوب است، انتظار مردم صعود تیم ملی فوتبال از مرحله گروهی جام جهانی است

به گزارش کی آنلاین، وزیر ورزش و جوانان در جلسه هم اندیشی با مدیران و سردبیران رسانه یی به تشریح وضع ورزش کشور پرداخت و حال ورزش را خوب توصیف کرد و در عین حال نوید داد که به مرور هماهنگی های لازم برای حضور خانواده ها در استادیوم ها فراهم گردد.

سلطانی فر: حال ورزش خوب است، انتظار مردم صعود تیم ملی فوتبال از مرحله گروهی جام جهانی است

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در جلسه هم اندیشی با مدیران و سردبیران رسانه یی به تشریح وضع ورزش کشور پرداخت و حال ورزش را خوب توصیف کرد و در عین حال نوید داد که به مرور هماهنگی های لازم برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها فراهم گردد.

وزیر ورزش و جوانان، افتخارات ورزشی در چهار سال گذشته را ناشی از کوشش گسترده مسوولان ورزش، مربیان، مدیران باشگاه ها، فدراسیون ها و رسانه های ورزشی بیان کرد و گفت: خوشبختانه حال ورزش کشور خوب است به نحوی که فکر می کنم در 10 تا پانزده سال گذشته هیچ گاه نتایجی را در یکی دو سال گذشته به دست آورده ایم؛ نداشته ایم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در تمام رده های سنی فوتبال، تیم های ملی ایران به جام دنیای راه یافته اند، تیم ملی فوتبال ایران در آستانه صعود مقتدرانه به جام دنیای 2018 روسیه است. در هفت بازی تیم ملی 17 امتیاز به دست آورده و هیچ گلی هم نپذیرفته است. به همین دلیل اختلاف امتیاز خوبی به وجود آمده و با یک پیروزی ازسه ملاقات پیش رو صعود ایران به جام دنیای قطعی می گردد و ما از همین حال باید به فکر صعود و برنامه ریزی از گروه خود در جام دنیای 2018 روسیه باشیم.

وزیر ورزش و جوانان صعود مقتدرانه به جام دنیای را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: در گذشته معمولا یک در میان به جام دنیای فوتبال صعود می کردیم، به طوری که بعد از انقلاب اسلامی بعد از حضور در جام دنیای 1998 به جام دنیای 2006 صعود کردیم و پس از غیبت در جام دنیای 2010 به برزیل در سال 2014 رفتیم و اکنون در آستانه صعود به جام دنیای 2018 هستیم تا برای اولین بار برای دو دوره متوالی این اتفاق خوب را رقم بزنیم.

او گفت: با این صعود به جام دنیای 2018، انتظار مردم حضور خوب در جام دنیای و صعود از مرحله گروهی است که البته این مهم بستگی به قرعه کشی دارد اما امیدوارم سطح کیفی را بالا ببریم که بتوانیم از مرحله گروهی هم صعود کنیم.

سلطانی فر صعود سه نماینده از چهار نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا را نیز پیروزیت خوبی نام برد و دستاوردهای فوتبالی را در این سال ها خوب توصیف کرد و گفت: امیدوارم بعد از سال ها جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در دستان جوانان فوتبال ایران ببینیم.

وی در ادامه بحث فوتبال اظهار داشت: تا الان همه حمایت ها را از تیم ملی فوتبال انجام داده ایم و در آینده هم این حمایت ها صورت می گیرد .آن چه مسلم است ده ها میلیون نفر از جمعیت ما روی نتایج فوتبال حساس هستند و با یک پیروزی ذهن همه خرسند و با نشاط می گردد و خدای نکرده یک باخت نیز باعث آزردگی خاطر آن ها می گردد که البته خوشبختانه تیم ملی فوتبال پشت سر هم در این مدت نتایج خیلی خوبی گرفته و امیدوارم نتایج به گونه ای پیش رود که در 22 خردادماه صعودمان به جام دنیای قطعی گردد و منتظر بقیه بازی ها نمانیم.

وزیر ورزش و جوانان شرایط والیبال را نیز خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: در والیبال هم تقریبا در همه رده های سنی به مسابقات دنیای صعود کردیم، هفته گذشته هم تیم ملی امیدهای ایران با قهرمانی آسیا در اردبیل جواز حضور در رقابت های دنیای را به دست آورد. در مسابقات بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تیم جوانان ایران عربستان را سه بر صفر مغلوب کرد.

سلطانی فر پتانسیل کشتی در ایران را هم بالا دانست و به ارزیابی اجمالی از پیروزیت های اخیر این رشته پرافتخار پرداخت و شرح داد: در مسابقات جام دنیای کشتی آزاد در کرمانشاه قهرمان شدیم و در جام دنیای کشتی فرنگی در آبادان هم اگر در رقابت با روسیه ناداوری صورت نمی گرفت به جای شکست، به پیروزی 5 بر 3 می رسیدیم و به قهرمانی این مسابقات دست پیدا می کردیم .

او ادامه داد: در کشتی آزاد و فرنگی هم همواره دو تا سه تیم ملی خوب داریم و شرایط پیشرفت خوب است.

وزیر ورزش و جوانان به برگزاری رویدادهای بین المللی در کشورمان بعد از اجرای برجام نیز اشاره نمود و با بیان این که 66 میزبانی مسابقات بین المللی بعد از این پیروزی بزرگ سیاسی داشتیم اظهار کرد: مسابقات بانوان شطرنج دنیا را در تهران برگزار کردیم و میزبان مسابقات دو بین المللی پارس در تهران بودیم و رویدادهای مختلف دیگر که خوشبختانه شرایط ما در رشته های مختلف خوب است و دستاوردهای خوبی داشت ایم.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم، افتخارت ورزش ایران در ابعاد مختلف را ماحصل کوشش و همکاری همه دست اندرکاران و ثبات و آرامشی که ایجاد شده دانست و اظهار کرد: کوشش کردیم حاشیه ها را کم کنیم و به کار حرفه یی خودمان در ورزش بپردازیم.

سلطانی فر به برنامه ریزی خوب برای رسیدن به پیروزیت های مختلف ورزشی اشاره نمود وگفت: امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که انجام دادیم، شرایطی فراهم گردد تا در مناسبت های مختلف نتایج خوبی کسب کنیم که اوج آن بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در کوششیم به امید خدا بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در المپیک 2020 توکیو علاوه بر چهار رشته ای که در ادوار گذشته مدال گرفته ایم در رشته های جدید هم پیروز به کسب مدال شویم. در کاراته و سنگ نوردی با توجه به استعدادهای خوبی که از آن بهره می بریم می توانیم مدال آور باشیم یا در تیراندازی دیگر زمان آن فرا رسیده است که از 45 مدال توزیعی سهمی هم از آن داشته باشیم. به طورکلی کوشش ما این است که در رشته های پایه و پرمدال هم بتوانیم برنامه ریزی کنیم که به مرور در مسابقات مختلف سهم خودمان را ازمدال ها و سکوهای افتخار بگیریم.

سلطانی فر در خصوص مطالبه بانوان و خانواده ها برای حضور در ورزشگاه ها نیز نوید داد که این اتفاق خوب در آینده با هماهنگی های لازم رخ خواهد داد .

او توضیح داد: کوشش می کنیم هم فکری، هماهنگی و زمینه های لازم برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها فراهم گردد. مطمئنم که مردم و هوادارانی که در اماکن ورزشی حاضر می شوند از لحاظ فرهنگی در درجه بالایی از فهم و درایت قرار دارند و ملاحظات لازم را برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها رعایت می نمایند و از این لحاظ مسئله ای وجود نخواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: به مرور کوشش می کنیم با زمینه سازی، توجیه کردن و هماهنگی بین همه عناصر دست اندکار بتوانیم شاهد حضور خانواده ها در ورزشگاه ها باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 682

به "سلطانی فر: حال ورزش خوب است، انتظار مردم صعود تیم ملی فوتبال از مرحله گروهی جام جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: حال ورزش خوب است، انتظار مردم صعود تیم ملی فوتبال از مرحله گروهی جام جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید