مایکروسافت انتشار آیکون های جدید ویندوز 10 را شروع کرد

به گزارش کی آنلاین، مایکروسافت از روز گذشته انتشار آیکون های جدید ویندوز 10 را که بر اساس Fluent Design طراحی شده بودند برای اینسایدرهای حلقه فست شروع کرد و این یعنی به زودی همه کاربران به وسیله بروزرسانی می توانند سیستم عاملی با شکل و شمایل متفاوت آیکون ها را شاهد باشند!

مایکروسافت انتشار آیکون های جدید ویندوز 10 را شروع کرد

در حالی که مایکروسافت همچنان و بعد گذشت بیش از 4 سال نتوانسته ایرادات جزئی و بعضا بزرگ ویندوز 10 را حل نماید و هر بار هم با ارائه بروزرسانی ها مسئله ای جدید برای کاربران ایجاد نموده، اما تصمیم گرفت حداقل شکل آیکون های آن را اندکی تغییر داده تا سیستم عامل ظاهری زیبا، یکدست و جذاب پیدا کند! البته فقط برنامه های خود ویندوز هستند که اکثرا تحت تاثیر زبان طراحی Fluent Design تغییر نموده اند و برنامه های شخص ثالث در همان شرایط باقی خواهند ماند.

در ماه دسامبر سال گذشته مایکروسافت بیش از 100 برنامه را با طراحی جدید رونمایی کرد که همه آن ها بسیار رنگارنگ تر و زیباتر از آنچه که فعلا شاهد آن هستیم بودند. به عبارتی باید Fluent Design را شکل ساده تر و مفهومی تر طراحی های قبلی دانست که با حذف یک سری موارد، هم فضای بیشتری در بعضی برنامه ها در اختیار کاربر قرار می گیرد هم رابط کاربری این برنامه ها دیگر برای کاربر سخت و گیج نماینده نخواهد بود.

بروزرسانی اخیر ویندوز 10 بدترین بروزرسانی بوده که تا به امروز برای این سیستم عامل منتشر شده!

ماشین حساب، Groove Music، برنامه ایمیل، ضبط صدا، ساعت و آلارم، Movies & TV و تقویم جز اولین دسته از برنامه هایی هستند که با آیکون جدید راهی ویندوز خواهند شد و بعد از آن ها بسیاری از برنامه های دیگر نیز چه در رابط کاربری و چه در آیکون ها تغییر خواهند کرد. نکته مثبتی که در این رابطه وجود دارد این است که به زودی می توانیم به این آیکون ها دسترسی داشته باشیم!

تمامی این آیکون ها در ویندوز 10X که برای محصولات دو صفحه ای مانند سرفیس Duo طراحی شده وجود دارند و خب نسخه های معمولی دسکتاپ و لپ تاپ نیز در حال دریافت این بروزرسانی هستند اما اینکه چقدر قرار است این فرایند به طول بیانجامد تعیین نیست. مایکروسافت پیش تر از طراحی جدید خود برای برنامه Office رونمایی کرد که حتی محیط داخلی برنامه های نظیر ورد، اکسل، پاورپوینت، وان نوت و … دستخوش تغییراتی شده بود. این تغییرات حتی برای نسخه های موبایل هم صورت گرفت و ظاهرا تمرکز مایکروسافت نه تنها روی برنامه آفیس بلکه دیگر برنامه های موبایل نیز واقع شده است.

11 ترفند کاربردی ویندوز 10 برای کسانی که به تازگی به این سیستم عامل مهاجرت نموده اند

مایکروسافت چرا این تغییرات را در آیکون برنامه ها ایجاد کرد؟

ویندوز پر استفاده ترین سیستم عاملی است که در کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد اما در طول چندین سالی که عرضه شده همواره از عدم زیبایی و جذابیت در طراحی آیکون ها رنج می برده. آیکون هایی که هر سال تغییرات زیادی به خود نمی گرفتند و لذا همواره تداعی گر طراحی دهه های گذشته بودند!

مایکروسافت از حدودا 5 سال قبل که ویندوز 10 را معرفی کرد، تصمیم گرفت کمی شکل و شمایل آیکون ها را ساده تر کند. این شرکت به تک رنگ کردن آیکون ها روی آورد که ساده تر بودند اما برای کاشی های زنده ویندوز یا همان Live Titles طراحی شده بودند؛ کاشی هایی که زیاد مورد استقبال کاربران و توسعه دهندگان قرار نگرفت. برای مثال می توانید تغییرات لوگوی ماشین حساب ویندوز را (از راست به چپ) تماشا کنید.

چگونه ماشین حساب نموداری جدید را در ویندوز 10 فعال کنیم؟

کریستین کوهن، طراح ارشد ویندوز مایکروسافت می گوید:

مایکروسافت اکنون پیروز به انجام این کار شده، طوری که هم پلتفرم های مختلف از یک زبان طراحی یکسان بهره می برند و هم کاربران قدیمی ویندوز نیز خیلی سردرگم نمی شوند. چرا که طراحی آیکون ها برایشان آشناست. کوهن اضافه کرد:

همانطور که گفته شد، این تغییرات یافتن برنامه ها را آسان تر می نماید و حالا مایکروسافت به دنبال راهی است که از آیکون های مشابه در تمامی برنامه های خود در سیستم عامل ویندوز، iOS، اندروید و مک استفاده کند. تغییرات جدیدی که به زودی شاهد آن خواهیم بود، به شکلی هستند که با شباهت به یکدیگر، بیشتر از قبل تداعی گر هماهنگی و وحدت بین خود باشند و در عین حال شکل و شمایل ویندوز از قدیم تا کنون را نیز زنده نگه دارند!

به گفته کوهن، تیم طراحی مایکروسافت از طراحی تک رنگ آیکون ماشین حساب تا طراحی Fluent آن که اکنون شاهد هستیم، طراحی های بسیاری را مورد آنالیز قرار دادند. خیلی جالب است که شاهد کوشش مایکروسافت در تغییر آیکون برنامه ساده ای چون ماشین حساب باشیم و یا حتی تغییرات ظاهری اجرا شده در برنامه ایمیل در طول 20 سال گذشته!

4 روش ساده برای پیدا کردن تعیینات کامپیوتر در ویندوز 10

به وضوح تعیین است که مایکروسافت زمان زیادی را برای طراحی چنین آیکون هایی صرف نموده تا به بهترین شکل ممکن آن را عملی کند. طراحی ای که بخشی از پروژه جامع تر و وسیع تر با نام Fluent Design است. این زبان طراحی به زودی در همه برنامه های پلتفرم های گوناگون اعمال خواهد شد و طراحان نیز در کوشش برای توسعه نرم افزار یا سخت افزاری هستند که در تمام پلتفرم هایی که از ویندوز یا برنامه های آن استفاده می نمایند، سیستم طراحی یکسانی داشته باشند!

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 809

به "مایکروسافت انتشار آیکون های جدید ویندوز 10 را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت انتشار آیکون های جدید ویندوز 10 را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید