داستان پشت معروف ترین پس زمینه ویندوز Xp؛ چه کسی و کجا این تصویر را ثبت کرد؟

به گزارش کی آنلاین، بکگراند یا پس زمینه نمادین ویندوز XP با عنوان Bliss که تپه ای سبزرنگ مشرف به آسمان آبی آفتابی را نشان می دهد، یکی از اصلی ترین دکور های اتاق های کامپیوتر و دفاتر اداری دهه 2000 میلادی بود؛ تصویری چنان شفاف که غیرواقعی می نمود. اما منشاء این بکگراند معروف کجاست و عکس آن به وسیله چه کسی ثبت شده است؟

داستان پشت معروف ترین پس زمینه ویندوز Xp؛ چه کسی و کجا این تصویر را ثبت کرد؟

به گزارش روزیاتو، این تصویر، پس زمینه پیش فرض رایانه های شخصی با ویندوز XP بین سال های 2001 تا 2007 بود. با آنکه بسیاری ممکن است تصور نمایند که این یک تصویر جعلی یا فوتوشاپ است، اما تعیین شده که در واقع خارج از سونوما، در شمال سانفرانسیسکو استان کالیفرنیا آمریکا گرفته شده است.

این عکس که بیش از 1 میلیارد نفر آن را مشاهده نموده اند، به وسیله چارلز اوریر (Charles ORear) عکاس، در یک بعد از ظهر آدینه در ژانویه 1996 گرفته شده است، او این عکس را هنگام رانندگی برای دیدار با همسر آینده خود ثبت کرد و می گوید که این عکس هرگز ویرایش نشده و همانطور که بود به مایکروسافت فروخته شد. از آن موقع این تصویر همه جا از خانه ها گرفته تا دفاتر و حتی کاخ سفید و کرملین ظاهر شد.

تصویر بالا بزرگراه کارنروس در نزدیکی محل قرارگیری تپه است

ویندوز XP زمانی که برای اولین بار منتشر شد به وسیله صد ها میلیون نفر استفاده شد و به علت سهولت استفاده مورد تحسین منتقدان نهاده شد. در نهایت این سیستم عامل با سیستم های دیگری مانند ویندوز ویستا و ویندوز 2008 و بعلاوه ورود مک بوک اپل در سال 2006 جایگزین شد. امروزه حدود 0.1 درصد از تمام رایانه های دنیا هنوز از این سیستم استفاده می نمایند. بر اساس گزارش ها، از چهره های مشهوری که هنوز از آن استفاده می نمایند می توان به ولادیمیر پوتین اشاره نمود.

پس زمینه معروف ویندوز XP کجا و چه زمانی گرفته شده است؟ این تپه درست در کنار بزرگراه کارنروس در خارج از سونوما، کالیفرنیا واقع شده است. این یکی از خطرناک ترین جاده های منطقه است.

چارلز اوریر که هنوز در دره ناپا در نزدیکی این تپه نمادین زندگی می نماید درباره نحوه ثبت این تصویر گفت: در شمال سانفرانسیسکو زمانی از سال وجود دارد که پس از بارندگی علف ها سبز می شوند و می دانستم که شانس پیدا کردن این تپه های زیبا زیاد است.

او شرح داد: آن موقع هرآدینه بعدازظهر به تماشا نامزدم در نزدیکی سانفرانسیسکو می رفتم. در آن روز خاص در ماه ژانویه، هنگام رانندگی در این جاده کوچک پرپیچ و خم بودم و این صحنه را دیدم. با خودم فکر کردم خدایا، چمن ها چقدر فوق العاده اند؛ سبز سبز، خورشید می تابد و چند ابر هم در آسمان است. شاید آن لحظه که چشم انداز را دیدم ابری وجود نداشت. شاید بعد از پارک کردن ماشین و تنظیم کردن دوربین ابر ها ظاهر شدند، چون همه چیز به سرعت در آن نقطه تغییر می کرد.

اوریر گفت که آن روز با دوربین آنالوگ خود چهار عکس از تپه گرفت که بعدا به وسیله مایکروسافت خریداری شد. او قیمت عکس ها را فاش نکرد، اما می دانیم آنقدر گران بودند که هیچ سرویس پستی معمولی نظیر فدکس در آن موقع قادر به جابه جایی آن نبود و در نهایت اوریر مجبور شد شخصا آن ها را به دفتر مرکزی شرکت در ردموند واشنگتن تحویل دهد.

پس زمینه معروف ویندوز XP کجا و چه زمانی گرفته شده است؟ چارلز اوریر و دافنه لارکین که اوریر در راه دیدار با او تصویر معروف را ثبت کرد.

این عکس با دوربین Mamiya RZ67 با فوجی فیلم رنگی و سه پایه گرفته شده است. باوجود ادعا ها مبنی بر بهبود رنگ تصویر، اوریر ادعا می نماید که این طور نیست و او از یک فیلم فوجی استفاده نموده که می توانست به بهبود و افزایش رنگ ها یاری کند.

او در خصوص اثرگذاری این تصویر گفت: اصلا نمی دانستم قرار است چنین سرنوشتی داشته باشد. تصور می کنم که مهندسان یا هرکسی که در ساخت ویندوز XP نقش داشته هم هیچ تصوری از موفقیت آن نداشتند.

سه پس زمینه تازه گوشی های هوشمند که به وسیله ORear گرفته شده اند.

این تپه حالا در حال شخم زدن است. یک تاکستان در قسمت جلوی آن ساخته شده و درختانی هم پشت تپه رشد نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2234

به "داستان پشت معروف ترین پس زمینه ویندوز Xp؛ چه کسی و کجا این تصویر را ثبت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان پشت معروف ترین پس زمینه ویندوز Xp؛ چه کسی و کجا این تصویر را ثبت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید