قیمت نو کارخانه ای خودرو های ایرانی اعلام شد

به گزارش کی آنلاین، مدیرعامل شرکت سایپا گفت: میانگین افزایش قیمت ها برای خودرو های شاهین حدود 18 درصد و کوئیک اتوماتیک 17 درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودرو هایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش 29 درصدی قیمت ها به طور میانه اعمال شده است.

قیمت نو کارخانه ای خودرو های ایرانی اعلام شد

مدیرعامل سایپا درباره افزایش قیمت خودرو های داخلی در سال 1402 شرح داد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت های تازه محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و اضافه نمود: آخرین بار آذرماه 1400 افزایش قیمت برای خودرو ها اعلام شده بود و از آن موقع تا به امروز هیچ افزایش قیمتی برای نرخ های کارخانه ای خودرو ها اعمال نشده بود که با میانه افزایش 29 درصدی در امسال روبرو شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه شورای رقابت و سازمان حمایت به عنوان دو نهاد تصمیم گیری و تصمیم ساز در رابطه با مشخص قیمت ها از 5 ماه قبل کار کارشناسی خود را شروع کردند و مبنای قیمت گذاری شان گزارش 6 ماهه اول حسابرسی بود که به وسیله سازمان حسابرسی اجرا شده بود و این را مبنای قیمت گذاری برای خودروساز گذاشتند.

تیموری گفت: در روش دوم سه خودرو معادل خودرو هایی که در ایران است براساس گرید کیفیت و سایز قیمتی آنالیز کرد تا معلوم گردد که قیمت گذاری چقدر منطبق با قیمت های وارداتی است.

مدیرعامل سایپا بیان داشت: حداکثر افزایش قیمتی که بعد از 8 ماه مشخص شده کمتر از 30 درصد و حدود 29 درصد میانگین است.

تیموری گفت: میانگین افزایش قیمت ها برای خودرو های شاهین حدود 18 درصد و کوئیک اتوماتیک 17 درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودرو هایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش 29 درصدی قیمت ها به طور میانه اعمال شده است.

وی افزود: امروز فهرست قیمت های تازه اعلام می گردد تا مصرف کنندگان و ثبت نام کنندگان خودرو های داخلی از قیمت های تازه آگاه شوند و خودروسازان نیز براساس قیمت های تازه خودرو ها را تحویل دهند.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2231

به "قیمت نو کارخانه ای خودرو های ایرانی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو کارخانه ای خودرو های ایرانی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید