قلعه ازناوله جاذبه گردشگری مهجوری در دره جهانی جوزان به شمار می رود

به گزارش کی آنلاین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قلعه ازناوله جاذبه گردشگری مهجوری در دره جهانی جوزان به شمار می رود.

قلعه ازناوله جاذبه گردشگری مهجوری در دره جهانی جوزان به شمار می رود

ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر ادامه داد: قلعه مالک شخصی دارد و طبق اطلاعات ما ایران نیست به همین دلیل اشخاصی را برای پیگیری کارهای بنا معرفی نموده و پیشنهاد ما این است که از اعتبارات و تسهیلات میراث فرهنگی استفاده نموده و بنا را به مرکز پذیرایی اقامتی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه بنا احتیاج به بازسازی دارد اما اعتبارات میراث فرهنگی کفاف نمی دهد، توضیح داد: مالک می تواند به صورت مشارکتی و تبدیل قلعه به مرکز اقامتی بنا را احیا کند.

جلیلی با بیان اینکه برای فعال کردن چرخه مالی در حوزه گردشگری احتیاج به زیرساخت ها داریم و یکی از راهها احیای جاذبه های تاریخی است، عنوان نمود: احیای بنای فوق در منطقه تاثیر زیادی در رونق گردشگری دارد، علاوه بر این باعث فرهنگ سازی می گردد تا دیگر مالکان و مراکز هم به این سمت و سو حرکت نموده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار حرکت نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر یادآور شد: در دره جوزان پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد که گردشگری کشاورزی از مهمترین آنها است. بعلاوه وجود باغات انگور، مراسم شیره پزی، منطقه حفاظت شده لشگردر، طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی و طبیعی بر جذابیت منطقه افزوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2161

به "قلعه ازناوله جاذبه گردشگری مهجوری در دره جهانی جوزان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه ازناوله جاذبه گردشگری مهجوری در دره جهانی جوزان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید