فارس من، معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات علمی لازم است

به گزارش کی آنلاین، معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: می توان برای چاپ مقالات به راه اندازی نشریات مشترکی با کشور هایی چون روسیه و چین و سایر کشور ها که دارای ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی هستند، اقدام کرد.

فارس من، معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات علمی لازم است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع لزوم معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

خبرنگار این مطالبه را پیگیری نموده است.

معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات لازم است

محمد مهدی نوری نژاد معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در رابطه با لزوم معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری گفت: حتی اگر تحریم های حال حاضر هم وجود نداشته باشد معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری لازم است و حتما قابلیت انجام و ارتقاء دارد و حتما کشور های خارجی به دنبال ما خواهند آمد چرا که شرایط برای همواره به این گونه نمی ماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از دانشگاه های کشور نشریات با نمایه ISI و ws یا Scopus وجود دارند، گفت: ما با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان می اندازیم و در دانشگاه به دانشجو می گوئیم باید مقاله ISI باشد و دانشجو به همین منظور باید پذیرش چاپ مقاله خود را از این نشریات بگیرد.

نباید اکنون که دشمن خیمه زده است چاپ مقالات دانشجویی را دچار مشکل کرد

وی با تاکید بر اینکه اگر تعداد مقالات و کیفیت آنها را افزایش دهیم همان ویژگی های مقاله ISI را خواهد داشت، گفت: اینکه در زمینه چاپ مقالات در سطح دنیای دیده شویم را باید به زمان دیگری موکول کنیم اکنون که دشمن خیمه زده است نباید چاپ مقالات دانشجویان را دچار مشکل کنیم.

محمد مهدی نوری نژاد به بند اول آیین نامه نشریات علمی وزارت علوم اشاره نمود که در آن آمده است که چاپ مقالات در نشریاتی که نمایه ws یا Scopus داشته باشند مسئله ای ندارد و در خصوص بقیه احتیاج به آنالیز است، خاطر نشان کرد: این متصدیان ابو جهل هستند و این امر باعث می گردد که دانشجویان به سمت نشریات خارجی سوق پیدا نمایند.

راه اندازی نشریات مشترک با کشور های دیگر برای چاپ مقالات

وی با بیان این پیشنهاد که می توان برای تسهیل چاپ مقالات با کشور هایی چون روسیه، چین و ... که دارای ارتباط خوبی با آنها هستیم نشریات مشترکی راه اندازی کنیم، ادامه داد: با این کار نشریات بین المللی محسوب می شوند و توسعه علمی را نیز در ادامه به دنبال دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مالک اشتر گفت: عده ای سالانه اعلام می نمایند چاپ مقالات در نشریات خارجی باعث شده رتبه ایران 15 باشد و اگر این اتفاق نیفتد رتبه ما 40 می گردد. این در حالی است که رتبه 15 هم ارزشی برای ما به دنبال نداشته است جز باور خودمان، و برای باور خودمان آمار مقالات را منتشر می کنیم و مردم خودشان این آمار را می بینند و با کشور های دیگر مقایسه نمایند وگرنه کاربرد بیرونی ندارد و کاربرد داخلی دارد که برای کاربرد داخلی می توان ISCکه بحث دنیا اسلام است را تقویت و جای خالی این نشریات را پر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 649

به "فارس من، معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات علمی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، معین مراجع داخلی برای چاپ مقالات علمی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید