طلای قهوه ای قصه فندق های گیلان را روایت می نماید، فیلمبرداری تا انتها شهریور

به گزارش کی آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- محسن جعفری راد مستندی با اسم طلای قهوه ای را درباره فندق های شمال کشور و صندلی فندق ایران در خاورمیانه می سازد.

طلای قهوه ای قصه فندق های گیلان را روایت می نماید، فیلمبرداری تا انتها شهریور

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت هوشمند بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، طلای قهوه ای به کارگردانی محسن جعفری راد اسم موقت مستند نیمه بلندی است که روایتی درباره صندلی و کشت فندق است و در شهر رحیم آباد از شهرهای شرقی گیلان و ییلاق آن فیلمبرداری می گردد.

طبق آمار رسمی، فندق این منطقه در ایران رتبه اول و در خاورمیانه جزو 10 منطقه برتر است و به این بهانه قرار است به تاریخچه و آیین ییلاق گیلان یعنی اشکورات و رحیم آباد و چگونگی پرورش فندق پرداخته گردد که شاید کمتر کسی در ایران، این منطقه را به اسم مرکز فندق ایران بشناسد، اما مردم منطقه به مانند طلایی با ارزش زیاد به آن نگاه می نمایند.

به گفته کارگردان، ویژگی دیگر این شهر، شهردار جوان آن است و روایت او به اسم نماینده نسل جوان از آیین های قدیمی و رویدادهای نو که جایگزین شده اند و صندلی فندق این منطقه در کشور، می تواند جالب باشد.

بعلاوه سعی شده مراحل فیلمبرداری این مستند با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، انجام گردد.

عوامل اصلی مستند طلای قهوه ای عبارتند از فیلمبردار و تدوینگر نواب محموی، صدابردار علیرضا دریادل، دستیار کارگردان و عکاس رضا آقاجانی، مجری طرح محسن جعفری راد، مشاور کارگردان امیر قلی پور، مدیر فراوری متین مهدوی، طراح، پژوهشگر و کارگردان محسن جعفری راد.

فیلمبرداری مستند طلای قهوه ای هم از اواخر اردیبهشت، شروع شده است و تا انتها شهریور ادامه دارد؛ فیلمی که شهرداری رحیم آباد، حامی اقتصادی آن خواهد بود.

محسن جعفری راد مستندساز، روزنامه نگار و منتقد سینما در حال حاضر مستند سایه های سبز را درباره یک کشاورز و کارآفرین نمونه به نام زلیخا علیزاده در نوبت بخش شبکه مستند دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1711

به "طلای قهوه ای قصه فندق های گیلان را روایت می نماید، فیلمبرداری تا انتها شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلای قهوه ای قصه فندق های گیلان را روایت می نماید، فیلمبرداری تا انتها شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید