طرح هدف گردشگری روستای بیشه لرستان اجرایی می گردد

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: 24 پروژه در قالب طرح تبدیل روستای بیشه به روستای هدف گردشگری در لرستان پیش بینی شده است.

طرح هدف گردشگری روستای بیشه لرستان اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد فرهاد خاکی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بنیاد مسکن استان لرستان برگزار گردید گفت: در استان لرستان 169 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد و از سال 74 که بحث مقاوم سازی مسکن روستایی مطرح شد تا سال 84، 20 هزار و 158 واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

وی بابیان اینکه 29 هزار واحد مسکونی نیز در زلزله 85 بازسازی شده است اضافه کرد: درمجموع 98 هزار و 110 واحد مسکونی تا به امروز بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان مطرح نمود: در سال 92 و 94 طرح ویژه سراسری پرداخت تسهیلات نداشتیم در برنامه سال جاری شش هزار و 800 واحد در دستور کار واقع شده است.

وی بیان نمود: دو هزار و 200 واحد سهمیه داریم، به ازای هر واحد 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به افرادی که منازل خشتی گلی دارند و می خواهند تخریب نمایند پرداخت می گردد و به مابقی نیز 180 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می گردد.

خاکی پور توضیح داد: در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن به عنوان متولی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر وارد عمل شده، شهرهای زیر 25 هزار نفر عمدتاً شهرهای کوچکی بودند که اکثراً زیر 12 هزار نفر جمعیت دارند که با اقدامات صورت گرفته به سمت آپارتمان سازی نرفتیم و به سبکی که در روستاها عمل کردیم اقدام شد؛ اقدامات خوبی ازجمله اینکه بافت های جدید فاقد خدمات را به شهرها اضافه نکردیم، دسترسی مردم راحت بود و به بحث های پیمانکاری ورود نکردیم بلکه ساخت وساز به خود متقاضیان سپرده شد انجام گرفت.

وی بابیان اینکه در 34 درصد روستاهای استان طرح هادی اجراشده است اعلام کرد: از محل اعتبارات متفرقه مانند ماده 180 هفت میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی حدود 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و از محل اعتبارات ملی نیز تا به امروز سهم خوبی داشته ایم.

وی گفت: در راستای روستاهای هدف گردشگری تفاهم نامه ای بین معاونت توسعه روستایی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه طرح هایی تهیه کنیم تحت عنوان طرح هادی ولی با دید هدف گردشگری انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: در استان لرستان روستای بیشه را در دستور کار قرار دادیم و نخستین روستایی بود که در سطح استان طرح آن تصویب و کار آغاز شد.

وی اضافه کرد: طرحی که برای آن تهیه شده خیلی گسترده تر از این طرح است و فراتر از کالبد و بدنه سازی روستایی است، این طرح برنامه های متنوعی دارد که یا بخش خصوصی و یا حوزه وزارتخانه ها بایستی زیرساخت ها را تهیه کند.

خاکی پور بابیان اینکه طرح تبدیل روستای بیشه به عنوان روستای هدف گردشگری فراتر از بحث ایجاد معابر روستایی و اجرای طرح هادی است مطرح نمود: در انجام این طرح به نحوی برنامه ریزی کردیم و به گونه ای عمل می گردد که هیچ گونه صدمه ای به زیرساخت های منابع طبیعی وارد نگردد.

وی بیان نمود: 13 هکتار از اراضی ملی برای ایجاد امکانات رفاهی، زیرساخت های گردشگری، خدماتی و تفریحی در نظر گرفته شده و محل هایی برای شنا، قایقرانی، پارکینگ نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه 24 پروژه در قالب طرح تبدیل روستای بیشه به روستای هدف گردشگری تعریف شده است توضیح داد: روستاهای ولی عصر پلدختر، ونایی بروجرد، روستای امامزاده قاسم ازنا، سنگ تراشان و افرینه خرم آباد در اولویت طرح تبدیل به روستای هدف گردشگری است.

وی گفت: بحث مسافر کاشانه را در برنامه داریم که می توانیم در کنار پذیرش گردشگران شرایط مناسبی به لحاظ مالی برای خانواده ها داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 680

به "طرح هدف گردشگری روستای بیشه لرستان اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح هدف گردشگری روستای بیشه لرستان اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید