صحبت های جنجالی ستاره ایرانی درباره رونی سالیوان

به گزارش کی آنلاین، حسین وفایی که هفته گذشته برای اولین بار پیروز شد به مسابقات نهایی قهرمانی دنیا راه پیدا کند، از دیشب کارش را در بزرگترین تورنمنت دنیا شروع کرد. حسین در نخستین مسابقه برابر جاد ترامپ نهاده شد و راند اول بازی را 3-6 به حریف واگذار کرد تا امشب در ادامه این بازی برای جبران عقب افتادگی کوشش کند.

صحبت های جنجالی ستاره ایرانی درباره رونی سالیوان

اما در حاشیه این مسابقات، به رسم هرساله در سالن برگزاری بازی ها مصاحبه هایی با ستارگان این رشته انجام می گردد که در یکی از این مصاحبه ها از رونی سالیوان در خصوص حسین وفایی سئوال شد. سالیوان که پیش از این در دو بازی برابر وفایی یک شکست و یک پیروزی را تجربه نموده بود، با طعنه در خصوص او صحبت کرد و گفت: بازیکن خوبی است، ولی باید شغلش را عوض کند، چرا که می تواند در حرفه های دیگر پیروز تر باشد!

در پاسخ به این کنایه اسطوره اسنوکر دنیا، حسین وفایی در اظهار نظری که شتاب زده به نظر می رسید، خیلی سریع واکنش نشان داد و مدعی شد که: بهتر است رونی به سبک زندگی خودش نگاهی داشته باشد تا متوجه گردد چرا بعد از این همه سال هنوز به جوایز رقابت های اسنوکر احتیاج دارد. من احتیاجی به جوایز ندارم و مشغول بازی کردنم هستم. این سالیوان است که باید از این رشته خداحافظی کند، چرا که در همه این سال ها هیچ تلاشی برای توسعه این رشته ننموده است. من هیچ پیشرفتی نمی بینم، او 20 سال در این ورزش بوده و برای ما چه نموده است؟ این بزرگترین سوال من است: او برای ما چه نموده است؟ من نسل جوان هستم، می خواهم ببینم او برای ورزش ما چه نموده است. اسپانسر های بزرگ کجا هستند؟

وفایی به صحبت های خودش ادامه داد: به نظر من او باید جت شخصی خودش را داشته باشد، اما او می آید و از بازی در گرند های ده و پانزده شکایت می نماید. شما در موقعیتی قرار گرفته اید که بازی را بزرگتر کنید، چرا آن را انجام نداده اید؟ چقدر فرصت داشتید که شرکت های خودروسازی یا رولکس را به ورزش ما بیاورید تا بازی بزرگ تر گردد؟ او باید برود و فکر کند که چرا مانند یک فوتبالیست جت شخصی یا خانه بزرگتر ندارد. حالا او هنوز برای گرند بازی می نماید. او می خواهد ورزش ما را کوچک کند، خوب، وقت آن است که به او بگوییم: بازنشسته شو، مرد!

در ادامه این مراسم، چند بازیکن مطرح دنیا از جمله مارک ویلیامز قهرمان چند دوره دنیا و استیفن هنری به این مشاجره کلامی واکنش نشان دادند و اظهار داشتند بخشی از این صحبت ها درست است و باید به توسعه اسنوکر در دنیا یاری کرد، اما اصطلاحات به کار برده شده به وسیله وفایی درست نبوده و احتیاجی به استفاده از این کلمات نبود.

قبل از مصاحبه هم جاد ترامپ گفته بود که وفایی در هواپیما این صحبت ها را در خصوص رونی با او انجام داده بود، ولی به نظرم اشتباه نموده و باید نظرش را تغییر دهد.

بعد از مسابقه، اما وفایی نسبت به اظهاراتش عقب نشینی کرد و مطرح کرد: من با رونی هنوز دوست هستم و باهم راجع به زندگی و اسنوکر صحبت می کنیم. من هنوز هوادار او هستم و متوجه شدم توسعه اسنوکر کار فدراسیون دنیای است و نه یک بازیکن. من هنوز با دوست خوبی هستم، اما این رفتار را نمی پسندم. بسیاری از چیز هایی که او می گوید مرا ناامید می نماید. شاید این کار ها به او حس خوبی بدهد، اما من از این صحبت ها دل خوشی ندارم و با او طوری رفتار می کنم که لیاقتش را داشته باشد. شما چه اسطوره و افسانه ای هستید، وقتی مردم را نادان خطاب می کنید؟

بعلاوه وفایی این گونه به صحبت هایش ادامه داد:من واقعاً نمی خواهم درگیر چنین مصاحبه هایی شوم. من او را خیلی دوست دارم، من هوادار او هستم، من عاشق کاری هستم که او انجام داده، اما گاهی اوقات او بی احترامی می نماید که نشان می دهد او برای این بازی خوب نیست. اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، من فکر می کنم که او باید بازنشسته گردد. او باید بازنشسته گردد و سپس نسل جوان این بازی را بزرگ تر کند.

سالیوان، اما خیلی از پاسخ های وفایی ناراحت نشده. او که خودش هم می داند در طول دوران حرفه ایش چندباری با اظهارات عجیب و غریب جنجال ایجاد نموده، در جواب می گوید: نباید تا با یک انتقاد روبرو می شوم آغاز به صحبت کردن کنم. راستش خودم هم که به برخی از اظهار نظرات قدیمی ام نگاه می کنم خنده ام می گیرد، می گویم این چه حرفی بوده که زدم. در برخی از موارد خام صحبت کردم. اما خب در مقاطع خودش درست بوده و نمی توانم از آن ها ابراز پشیمانی کنم. متوجه منظورم هستید؟ گاهی اوقات ضروری است فقط برای اینکه خودت را تحریک کنی، چیزی بگویی. حسین همان منظوری را داشته که در حرف هایش گفته است. گوش کن، او بازیکن بزرگی است، او پسر خوبی است و می دانی... اگر با او بازی کنم، حتما بازی خوبی خواهد بود.

با توجه به این که وفایی و سالیوان در دو سوی جدول قرار دارند، تنها حالت ممکن برای رویارویی این دو ستاره، رسیدن آن ها به فینال است. تقابلی که اگر اتفاق بیفتد، شاید یکی از حیثیتی ترین رقابت های تاریخ اسنوکر باشد.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2063

به "صحبت های جنجالی ستاره ایرانی درباره رونی سالیوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحبت های جنجالی ستاره ایرانی درباره رونی سالیوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید