شباهت چشمگیر یک برکه ژاپنی به نقاشی کلود مونه

به گزارش کی آنلاین، برکه ای در شهر سکی ژاپن واقع شده است که به خاطر شباهت چشمگیرش به نقاشی نیلوفرهای آبی کلود مونه، نقاش شهیر فرانسوی، به برکه مونه شهر یافته است.

شباهت چشمگیر یک برکه ژاپنی به نقاشی کلود مونه

در جنگل های بیرون شهر سکی (Seki) در استان گیفو ژاپن، معبد کوچکی در دامنه تپه ای شیب دار واقع شده است که به یک برکه مستطیلی کوچک و دره زیرش مشرف است. معبد نمیچی (Nemichi Shine) از یک سازه چوبی تشکیل شده است و برکه بسیار زیبایی دارد. تا چند سال پیش این برکه کاملاً ناشناخته مانده بود؛ اما اکنون تعداد زیادی از گردشگران برای تماشا شکوفه های نیلوفر و شنای ماهی های کوی (کپور گلگون) خود را به اینجا می رسانند.

معروفیت برکه مونه (Monets Pond) به خاطر شباهت خیره کننده آن به مجموعه نقاشی های کلود مونه، از بنیان گذاران نقاشی امپرسیونیسم است. از آن موقع به بعد این برکه زیبا به برکه مونه معروفیت یافت. برکه مذکور در اصل یک آب انبار برای مزارع برنج اطراف آن بوده است. مالک پارک گل ایتادوری (Itadori Flower Park) که در همان حوالی قرار داشت، در دهه 1990 اقدام به ساخت این برکه می نماید و خودش نیلوفرهای آبی را می کارد و مردم بومی نیز ماهی های کوی را به این محل می آورند.

کلود مونه در سن 60 سالگی با الهام از برکه ای که در باغ خانه اش در روستای ژیورنی، در شمال فرانسه قرار داشت، آغاز به کشیدن نقاشی برکه نیلوفر می نماید. او نیلوفرهای آبی سفیدرنگی که بومی فرانسه بودند را در کنار گیاه کولتیوار که از آمریکای جنوبی و مصر آورده شده بود، کاشت و نتیجه آن طیف وسیعی از رنگ های سفید و آبی و زرد بود که با گذر زمان به رنگ صورتی درمی آمدند. مونه 26 سال پایانی زندگی خود را وقف این نقاشی کرد و حدود 250 نقاشی رنگ روغن با موضوع برکه نیلوفرها کشید که به یکی از برترین آثار او تبدیل شدند.

معبد نیمچی در جایی دورافتاده واقع شده است و دسترسی به آن فقط به وسیله خودرو امکان پذیر است. شاید به همین علت بوده که برکه مونه برای سال های سال بی نام ونشان به جای مانده بود. هرچند امروزه همواره جمعیت زیادی در کنار آن به چشم می خورند که با دوربین عکاسی و تلفن همراه مشغول گرفتن عکس و فیلم هستند.

اگر شما هم مشتاق سفر به ژاپن و بازدید از برکه مونه و سایر جاهای تماشای ژاپن هستید می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تور ژاپن آژانس های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از آژانس های همکار خبرنگاران خریداری کنید.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2018

به "شباهت چشمگیر یک برکه ژاپنی به نقاشی کلود مونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت چشمگیر یک برکه ژاپنی به نقاشی کلود مونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید