شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت اول

به گزارش کی آنلاین، نگهداری چند درخت درون خانه، هر فضای دلگیری را هم باشکوه و شاداب می نماید. این درختان استوایی پرورش بسیار آسانی دارند و با طراوت خود شما را هم بر سر ذوق می آورند!

شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت اول

1- فیکوس آمستل

فقط برگ های سبز، بلند و باریک فیکوس که از شاخه های ظریفش آویزان شده اند را نگاه کنید! این برگ های زیبا آمستل را به یکی از برترین درخت های خانگی تبدیل نموده. فیکوس آمستل از بقیه فیکوس ها سرسخت تر است و می تواند شرایط نوری متفاوتی را تحمل کند. این گیاه انتخاب مناسبی برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و دفتر کار است. این درخت تقریبا بی عیب و نقص، در فضای داخل خانه 2 تا 2.5 متر بلند می گردد. چون این درخت گیاهی استوایی است، آبیاری با آب ولرم (نه گرم) را بیشتر دوست دارد.

2- پاچیرا (درخت پول)

به این علت درخت پول خوانده می گردد که مشهور است این گیاه خوش شانسی می آورد! این گیاه تنه ای ضعیف و باریک دارد که امکان بافتن و آرایش آن را به باغبانان می دهد. بعد از مدتی تنه قوی تر می گردد و ساختار بهتری پیدا می نماید. برگ های درخشان و پنجه مانند پاچیرا، به هر خانه ای حس منطقه ها استوایی را می بخشد. این درخت نگهداری بسیار آسانی دارد و در نور زیاد تا میانه رشد بهتری می نماید. این بومی مکزیک و آمریکای جنوبی، در بیرون از خانه می تواند تا 18 متر هم رشد کند اما در فضای خانه بین 1 تا 1.5 متر رشد می نماید. پاچیرا خاک تقریبا مرطوب را می پسندد.

3- فیکوس بنجامین (انجیر مجنون)

تنه سست، ظریف، زیبا و کمان شکل بنجامین همان چیزی است که آن را تا این حد محبوب نموده است! این گیاه خوش ترکیب برگ هایی درخشان و اشک مانند و تنه ای خاکستری و صاف دارد. بنجامین نور زیاد و غیر مستقیم و خاک اندکی مرطوب را دوست دارد. این درخت را می توانید تقریبا در هر ارتفاعی بخرید و برای اینکه در خانه جا گردد مرتب هرسش کنید. این درخت با تنه بافته شده هم در بازار یافت می گردد. وقتی فیکوس بنجامین تان شاد و راضی نباشد، بدخلقی درمی آورد و آغاز به ریختن برگ هایش می نماید. پس مطمئن شوید که آن را از معرض باد های سرد و یا هوای خشک و گرم دور نگه می دارید و احتیاجاتش را برآورده می کنید. گیاه هم چنین ممکن است با کم شدن شدت نور در پاییز مقداری برگ ریزی داشته باشد. اگر فیکوس تان را هرس نکنید تا ارتفاع 3 تا 3.5 متری هم می تواند رشد کند!

4- لیندا

به درختی احتیاج دارید که در تعطیلات بدون عذاب وجدان رهایش کنید و به سفر بروید؟ لیندا قطعا برترین گزینه است! چون این گیاه آسان رشد رطوبت را در پایه ساقه متورم خود نگه می دارد و به همین علت می تواند تا هفته ها بدون آبیاری بماند. لیندا هم چنین به خاطر برگ های نواری شکل و آبشار مانند خود، که به نظر می رسد حتی در شرایط سخت هم پژمرده نمی شوند، بسیار محبوب است. این گیاه گیاهی کند رشد است، پس اگر سایز درخت مانند آن را می خواهید، دنبال خرید لیندا های بزرگ تر بروید. این نخل خوش ترکیب در خانه حداکثر تا 2 متر رشد می نماید. برای رشد بهترش آن را در مکان روشنی از خانه، که البته در معرض نور مستقیم خورشید هم نباشد، قرار دهید. مکانی در جلوی پنجره شرقی یا غربی، محلی ایده آل برای قرار دادن گلدان لیندا تان است.

5- گیاه ذرت (دراسنا بلالی)

فکر نمی کنم هیچ شکی باشد که گیاه ذرت نامش را از کجا گرفته است! برگ های پهن و سبز تیره با نوار های سبز روشنی که در وسط برگ کشیده شده، ظاهری دقیقا شبیه برگ های ذرت به گیاه داده است! نگهداری گیاه بسیار آسان است و در شرایط نوری مختلف رشد می نماید (البته بجز نور مستقیم) و تنها انتظاری که از شما دارد آبیاری شدن در زمانی است که سطح خاکش خشک می گردد. دراسنا بلالی می تواند 1.5 تا 2 متر رشد کند و ساقه ای ظریف و عصا مانند فراوری کند. در فصل بهار و تابستان هر 2 تا 3 هفته یک بار گیاه ذرت را با کو دهای موجود در بازار تغذیه کنید.

6- دراسنا پرچمی (دراسنا مارگیناتا، اژدهای ماداگاسکار)

این هم گیاه آپارتمانی که با هر دیزاینی جور درمی آید. اژدهای ماداگاسکار برگ هایی سبز و چمن مانند با حاشیه قرمز و صورتی فراوری می نماید. این گیاه طیف وسیعی از شکل مانند یک تنه، تنه دوتایی بافته شده، تنه سه تایی بافته شده و چند تنه، را ایجاد می نماید. دراسنا پرچمی در نور زیاد رشد بهتری دارد اما در نقاط تاریک خانه هم به خوبی دوام می آورد و فقط ممکن است مقداری از رنگ قرمز حاشیه برگ هایش را از دست دهد. دراسنا مارگیناتا گیاهی نسبتا آسان است و فقط زمانی که سطح خاکش خشک شد احتیاج به آبیاری دارد. این گیاه تا ارتفاع 1.5 تا 2 متری رشد می نماید.

7- فیکوس لیراتا

با برگ های بزرگ خشن و زیبای فیکوس لیراتا حال و هوایی دراماتیک به خانه تان بیافزایید! این گیاه شگفت انگیز می تواند تا 3 متر هم در فضای خانه رشد کند و برگ هایی غول پیکر، عمودی و ویلون شکل به رنگ سبز تیره و براق فراوری کند. این گیاه هم چنین رشد سریعی هم دارد! لیراتا در خصوص نور سخت گیر نیست و فقط زمانی که سطح خاک گلدانش خشک می گردد احتیاج به آبیاری دارد. چون برگ ها بزرگ و پهن هستند برای تنفس و رشد خوب احتیاج به گردگیری و تمیز شدن دارند. فیکوس لیراتا گیاهی عالی برای اتاق نشیمن های بزرگ و لابی ها است.

8- نخل کنتیا

نخلی بسیار مناسب برای نگهداری درون خانه، نخل کنتیا، طیف وسیعی از تغییرات محیطی را به خوبی تحمل می نماید. شما عاشق برگ های پهن و سبز تیره این گیاه می شوید که با زیبایی بی میزان خود سلیقه و ظرافت را به هر فضایی می آورند. این نخل رشد کندی دارد در نتیجه به هرس و تعویض مرتب گلدان احتیاجی ندارد و عمری بیشتر از سایر گونه هایش دارد. در کل نخل کنتیا مقداری گران تر از بقیه نخل هاست اما ارزش صرف پول اضافه را دارد. اگر به این گیاه مکانی پر نور و مقداری آب هر وقت که سطح خاکش خشک شد بدهید، چیز دیگری از شما نمی خواهد!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2116

به "شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخ و برگ بیافزایید! ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید