سینما تلفیقی از هنر و صنعت است

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران- گروه استان ها، علیرضا درویش نژاد*: سینما در تأثیرگذاری بر مخاطبان پر تعداد خود در متبلور ساختن زیبایی ها و شاهکارهای والای خلقت، نظام هستی، معارف و مفاهیم بلند متافیزیکی و ماورائی در زمره کم نظیرهاست؛ از طرفی جنبه اقتصادی سینما آن را به قطبی از صنعت تبدیل نموده و بر اهمیت آن می افزاید.

سینما تلفیقی از هنر و صنعت است

از این رو می توان اذعان کرد سینماگران، مهم ترین پیوند دهندگان میان تلاشگری و سختی های صنعت و اقتصاد و لطافت های روح انگیز هنری هستند که مفهوم زیبایی به نام سینما را جاودانه نموده اند.

در این رهگذر نقش بی بدیل عکس و عکاسان را هم نمی توان نادیده گرفت، هنری که برای جاودانه ماندن آثار فاخر سینمایی، می تواند به مثابه بالی برای سینما باشد.

برگزاری جشنواره فیلم و عکس به صورت همزمان، فرصتی است برای هر دو گروه هنرمند با ارزش تا بتوانند در تلاقی با طیف های مختلف مردم فضایی پر نشاط از رگه های هنری در جامعه ایجاد نمایند.

از طرفی این جشنواره باعث می گردد استعدادهای خلاق هنری این دو رشته به بروز و ظهور برسد که خود عاملی برای بقاء هنر متعالی است.

میزبانی مردمان هنردوست و هنرپرور ملایر از جشنواره فیلم و عکس منطقه ای آگر، خود به غنا و زیبایی آن می افزاید، یقیناً مردم ملایر و این مرز و بوم از دیرباز با هنر و اندیشه عجین بوده اند.

*مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 37

به "سینما تلفیقی از هنر و صنعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما تلفیقی از هنر و صنعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید