تور ارزان آلمان: سندروم هاوانا پلیس برلین را هم به صرافت تحقیق انداخت

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پلیس شهر برلین مرکز آلمان امروز آدینه اظهار داشت که در حال تحقیق و آنالیز موارد متعددی از سندروم هاوانا در سفارت آمریکا در این شهر است.

تور ارزان آلمان: سندروم هاوانا پلیس برلین را هم به صرافت تحقیق انداخت

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

پلیس برلین در همین زمینه بیان کرد که از ماه آگوست در حال تحقیق درباره آنچه که ادعا می گردد حمله با سلاح صوتی به کارکنان سفارت آمریکا بوده است ، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین از اظهارنظر در خصوص هرگونه حادثه خاصی خودداری کرد، اما گفت که تحقیقات ایالات متحده در خصوص پرونده های مرتبط با این مسئله در سراسر دنیا ادامه دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم روز آدینه بیان کرد طرحی را امضا نموده است که به کارکنان دیپلماتیک این کشور که به اصطلاح از سندروم هاوانا آسیب دیده اند، خسارت پرداخت گردد.

رسانه های آمریکایی در ماه آگوست با استناد به نامه ای که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به کارکنان وزارت امور خارجه ارسال کرد، گزارش داده بودند که وزارت خارجه این کشور هنوز نمی تواند دلایل و دلیل ایجاد سندروم هاوانا را معین کند.

علائم سندروم هاوانا که مجموعه ای اسرارآمیز از بیماری ها شامل میگرن، تهوع، نقص حافظه و سرگیجه است، در میان دیپلمات های آمریکایی و افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا هر روز بیش از پیش گزارش می گردد.

پیشتر ویلیام برنز رئیس سیا در ماه جولای مدعی شده بود که حدود 100 افسر این سازمان و اعضای خانواده شان در میان 200 مقام آمریکایی و خویشاوندان مبتلا به سندروم هاوانا هستند.

ماه گذشته میلادی هم کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا ورودش به شهر هانوی مرکز ویتنام را به مدت سه ساعت به تاخیر انداخت.

وزارت خارجه آمریکا دلیل این امر را گزارش سفارت این کشور در هانوی مبنی بر مشاهده فردی با مشکل سلامتی مشابه با سندروم هاوانا اسم کرد.

سندروم مذکور اولین بار به وسیله مقامات سفارت آمریکا در کوبا در سال 2016 گزارش شد.

سال گذشته، یک هیئت آموزشگاه ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل ترین نظریه این است که انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده و پالسی باعث ایجاد این سندروم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1819

به "تور ارزان آلمان: سندروم هاوانا پلیس برلین را هم به صرافت تحقیق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: سندروم هاوانا پلیس برلین را هم به صرافت تحقیق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید