سرمربی تیم ملی شطرنج ادامه همکاری با ایران را منتفی کرد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، ایوان سوکولوف مربی هلندی شطرنج طی سال های گذشته و در مراحل مختلف راهنمایی تیم ملی ایران را بر عهده داشت. دور جدید همکاری وی با شطرنج ایران از اردیبهشت ماه سال گذشته شروع شد.

سرمربی تیم ملی شطرنج ادامه همکاری با ایران را منتفی کرد

وی طی این مدت به صورت پاره وقت با شطرنج ایران همکاری داشت. ملی پوشان شطرنج ایران در یک سال گذشته با راهنمایی این مربی در مسابقات المپیاد دنیای گرجستان و رقابت های تیمی دنیا در قزاقستان شرکت کردند. در حالیکه پیش از این هم سوکولوف در مسابقاتی مانند رقابت های 2016 زنان دنیا (تهران) راهنمایی ملی پوشان ایران را بر عهده داشت.

همچنین سه سال پیش تیم ملی شطرنج ایران با راهنمایی سوکولوف در المپیاد دنیای باکو شرکت کرد و پیروز به کسب بهترین نتیجه تاریخ شطرنج ایران شد. در این رقابت ها تیم ایران با کسب صندلی شانزدهم در میان 180 کشور شرکت کننده، قهرمان گروه B شد.

قرار بود سوکولوف شهریورماه سفر دوباره ای به ایران داشته باشد تا ملی پوشان کشورمان را برای حضور در جام دنیای 2019 آماده کند اما در آستانه این سفر، وی ادامه همکاری با فدراسیون ایران را منتفی کرد.

این مربی هلندی شطرنج اخیرا قراردادی تمام وقت با فدراسیون شطرنج امارات منعقد نموده است. به همین دلیل وی در ایمیلی به فدراسیون ایران ادامه از ادامه همکاری با این فدراسیون عذرخواهی نموده است.

بدین ترتیب تیم ملی شطرنج ایران باید بدون سرمربی برای جام دنیای آماده گردد. این رقابت ها از 10 شهریورماه در روسیه شروع می گردد. احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، سیدمحمد امین طباطبایی و علیرضا فیروزجا نمایندگان ایران در این رقابت هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 413

به "سرمربی تیم ملی شطرنج ادامه همکاری با ایران را منتفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی شطرنج ادامه همکاری با ایران را منتفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید