زیر ساخت های گردشگری در استان البرز فراهم نیست

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز،مهین بوالحسنی رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز گفت: در حالی که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها و عدم حمایت دستگاه های اجرایی، تا کنون تاثیری در اقتصاد البرز نداشته است.

زیر ساخت های گردشگری در استان البرز فراهم نیست

از سفر با تور کانادا قیمت مناسب لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی اظهار کرد: به دلیل برخورداری از ظرفیت های طبیعی، تاریخی و قرار دریافت در جهت عبور مسافران به سایر استانها از پتانسل های خوبی برای رونق صنعت گردشگری برخوردار است که توسعه در این حوزه همکاری بین دستگاه های اجرایی این امر را می طلبد.

وی اعلام نمود: پویایی و توسعه حوزه گردشگری البرز ظرفیت بسیار بالایی در اقتصاد استان خواهد داشت و با توجه به پتانسیل های خوب این استان باید برنامه برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب برای آن انجام گردد.

وی با اشاره به فعالیت های اتاق بازرگانی البرز که جوان ترین اتاق کشور محسوب می گردد گفت: این اتاق دارای افراد و نیروهای توانمندی است که از توان صنفی و تشکلی خوبی برخوردار هستند.

بوالحسنی اعلام نمود: در این کمیسیون ما به دنبال آنالیز و برطرف مسائل و گرفتاری های موجود بر سر راهبخش گردشگری فعالان این بخش هستیم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز تاکید نمود: این کمیسیون با وجود کارگروه های مختلف به صورت دقیق و جزیی مسائل این صنف را مورد آنالیز قرار داده و نتیجه آن را برای برطرف موانع موجود رابه مراجع بالا ارجاع خواهد داد.

آنالیز موانع و مسائل گردشگری در اتاق بازرگانی البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: موانع و مسائل گردشگری و آشنایی بخش خصوصی با قوانین و مقررات مربوط در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان البرز مورد آنالیز قرار می گیرد.

احمد ترکاشوند اضافه نمود:با تعامل سازنده بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری گام های موثری برداشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: باتشکیل این گونه نشست ها در استان البرز باید به دنبال ایجاد دنبال ایجاد فضا و زیر ساخت های لازم در توسعه گردشگری استان باشیم.

وی اعلام نمود: سنگ بنای توسعه استان البرز باید بر اساس توسعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی و گردشگری باشد.

ترکاشوند اضافه نمود:توسعه صنعت گردشگری علاوه بر درآمدزایی برای استان، هویت فرهنگی استان را هم تثبیت می نماید بنابراین باید نسبت به آن توجه بیشتری کرد.

وی بر اهمیت رونق و توسعه صنعت گردشگری در این استان تأکید کرد و اضافه نمود: این استان قابلیت های فروانی را در حوزه گردشگری دارد اما متأسفانه به دلیل فقر زیرساخت ها در این حوزه با کمبودهایی روبرو هستیم.

همچنین در انتها این نشست تشکیل کارگروه های شناخت و معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی، کارگروه آموزش،ارتباطات و تبلیغات، سلامت و محیط زیست، زیرساخت های و جذب سرمایه گذاری و تدوین برنامه چشم انداز گردشگری به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 675

به "زیر ساخت های گردشگری در استان البرز فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر ساخت های گردشگری در استان البرز فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید