رتبه بندی 550 هزار معلم رسمی و پیمانی در سال 1400

به گزارش کی آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- معاون حقوقی و امور مجلس آموزش وپرورش از رتبه بندی 550 هزار معلم رسمی و پیمانی در سال 1400 اطلاع داد.

رتبه بندی 550 هزار معلم رسمی و پیمانی در سال 1400

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است گفت: براساس این رتبه بندی معلمان به 5 رتبه از معلم پایه تا معلم راهبر رتبه بندی خواهند شد.

وی تأکید کرد: رتبه بندی تنها شامل معلمان رسمی و پیمانی می گردد و معلمان غیر رسمی حق التدریس، نیرو های اداری و خدماتی مدارس مشمول رتبه بندی نخواهد شد.

آقای احمدی لاشکی به استخدام معلمان اشاره نمود و اضافه کرد: مراحل استخدام 30 هزار معلم غیر رسمی شروع شده است و این افراد در حال معرفی به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره آموزشی خود هستند.

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: از 88 هزار معلم غیر رسمی مشمول استخدام تا کنون بیش از 55 هزار معلم تعیین تکلیف شده اند و در حال اخذ مجوز استخدام برای 33 هزار معلم به جامانده از سازمان اموراداری استخدامی هستیم.

وی گفت: آموزش و پرورش سال جاری 27 هزار نفر دانش آموختگان سایر دانشگاه ها نیز به وسیله آزمون استخدام خواهد نمود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای 6 هزار نفر از معلمان غیر رسمی که در آزمون استخدامی پارسال به هر دلیلی نتوانستند شرکت نمایند نیز سال جاری آزمون مجددی برگزار خواهد شد، اما زمان دقیق این آزمون هنوز تعیین نیست.

آقای احمدی لاشکی توضیح داد: آموزش و پرورش همچنین با کمبود 25 هزار سرایدار و نیروی خدماتی مدارس روبروست، اما مجلس تا کنون مصوبه ای برای استخدام این افراد صادر نکرده است.

وی تأکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش موظف است تکلیف استخدام معلمان غیر رسمی را تا سرانجام سال جاری تعیین کند.

وی از افزایش 70 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 1400 اطلاع داد و اضافه کرد: از این بودجه 500 میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزان محروم از ابزار های هوشمند آموزشی، 250 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی هنرستان ها و 430 میلیارد تومان برای تجهیزات سالن های ورزشی در نظر گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش وپرورش گفت: در بودجه 1400 همچنین 325 میلیارد تومان برای مدارس شبانه روزی، 80 میلیارد تومان برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان مناطق محروم، 70 میلیارد تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس و 50 میلیارد تومان برای توانبخشی دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی یاد آور شد: همچنین هزار و 300 میلیارد تومان از بدهی آموزش و پرورش به معلمان خارج از کشور نیز پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1589

به "رتبه بندی 550 هزار معلم رسمی و پیمانی در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی 550 هزار معلم رسمی و پیمانی در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید