ربات سوفیا درباره تغییرات اقلیمی به انسان ها هشدار داد

به گزارش کی آنلاین، ربات سوفیا که با دریافت حق شهروندی عربستان سعودی اولین شهروند روباتیک در دنیا محسوب می گردد اخیرا در کنفرانس بین المللی Round Square در ایندورو شرکت کرد. این ربات در این اجلاس درباره تغییرات آب و هوا ، حفاظت از انرژی های طبییعی و توسعه پایدار صحبت کرد.

ربات سوفیا درباره تغییرات اقلیمی به انسان ها هشدار داد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این رویداد با حضور بیش از هزار دانشجو و کارشناس و چندین مقام برجسته بین المللی برگزار گردید. سوفیا در سخنانی جالب در این خصوص گفت: دولت های همه کشورهای دنیا باید سیاست و ایده های خود را تغییر دهند.

این روبات انسان نما در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که الگوریتم های هوش مصنوعی در پاسخ به رفتارهای سیاستمداران و رهبران سیاسی فوق العاده عمل می نمایند. بر اساس آنالیز های هوش مصنوعی، سرونوشت میلیون ها انسان به تصمیمات سیاستمداران وابستگی دارد بنابراین سیاستمداران باید در سراسر دنیا کوشش نمایند تا آینده ای بهتر برای انسانها فراهم نمایند.

این روبات که توسط هانسون روباتیک هنگ کنگ طراحی شده در اکتبر سال 2017 تابعیت عربستان سعودی را دریافت نموده است. چهره سوفیا از یک ماده به نام فروبر ساخته شده است که نوعی پلاستیک مشابه بافت گوشت است. پوست این ربات با یاری نانو فناوری اختصاصی ساخته شده است که از عضلات و پوست واقعی انسان تقلید می نماید و به این ربات امکان می دهد تا از ویژگی های صورت انسان تقلید کند.

افزون بر این ها هوش مصنوعی و معماری شناختی که شبکه عصبی سوفیا را تشکیل می دهد ، این ربات را قادر می سازد تا ارتباط چشمی داشته باشد، چهره ها را بشناسد و گفتار انسان را درک کند. Timeline Editorیک نرم افزار اسکریپت مستقیم است که به سوفیا اجازه می دهد کلمات کلیدی و عباراتی را انتخاب کند و پاسخ دهد. افزون بر این، سیستمی هوشمند، پاسخ های سوفیا را مورد آنالیز و استدلال قرار می دهد.مأموریت اختصاصی هانسون رباتیک یاری به حل مسائل در دنیا مانند گرسنگی و فقر با داشتن اطلاعات بیشتر به واسطه ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی است. در حال حاضر سوفیا می تواند برای بعضی کارنمودهای شغلی از جمله تبلیغ محصولات، هدایت مشتریان و ارائه خدمات به مشتری کار کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 442

به "ربات سوفیا درباره تغییرات اقلیمی به انسان ها هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات سوفیا درباره تغییرات اقلیمی به انسان ها هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید