در استان لرستان زیرساخت لازم برای گردشگری وجود ندارد

به گزارش کی آنلاین، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، در استان لرستان زیرساخت لازم برای گردشگری وجود ندارد.

در استان لرستان زیرساخت لازم برای گردشگری وجود ندارد

مهرداد فتحی بیرانوند در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار با موضوع جلوگیری از تحریف که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و با حضور تورهای گردشگردی مجاز در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار گردید، بیان نمود: در استانی زندگی می کنیم که کنشگران و مطالبه گرانی داریم که در کنار نقدهایی که می نمایند، فضای صمیمی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با موضوع تخریب به انحای مختلف در لرستان روبرو هستیم، مطرح کرد: با رعایت قوانین، مقررات، فرهنگسازی و آموزش باید این تخریب ها را مدیریت و به حداقل برسانیم.

فتحی بیرانوند گفت: لرستان کم نظیرترین استان به لحاظ تنوع ریستی است بگونه ای که 25 درصد تنوع زیستی در آن وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان نمود: متاسفانه در استان با تهدید و تخریب (کوهستان، تالاب ها و دریاچه ها) به لحاظ تنوع زیستی روبرو هستیم.

وی مطرح کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری عایدی بالایی دارد و تمرکز سیاستگذاران برای افزایش رونق مالی کشور می تواند توسعه گردشگری باشد.

این مسئول گفت: لرستان نگینی از استان های کشور به لحاظ طبیعت و گردشگری است و میتوان از پتانسیل در افزایش رونق مالی استان استفاده کرد.

فتحی بیرانوند گفت: لرستان هدف گردشگری است و در ایام تعطیلات و نوروز شاهد حضور فراوان مسافرین هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی به نفع اقتصاد مردم کوشش خواهیم کرد، اضافه نمود: ظرفیت زیستی در هر منطقه معین است و چنانچه بیش از حد به طبیعت فشار آورده گردد، ظرفیت زیستی را معکوس می نماید بگونه ای که مقدار تخریب سه برابر مقدار احیاست.

وی مطرح کرد: دست اندازی انسان سبب تشدید تخریب ها شده و تنها موضوع در مقابله با این مهم آموزش است و در این راستا جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی و حفاظت محیط زیست میتوان آموزش های عمونی، همگانی و تخصصی جلوی بسیاری از تخریب ها گرفته گردد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه بعضی تورهای گردشگری خارج از استان سبب تخریب هایی شدند و به عنوان نمونه تخریب در منطقه تنگه پیازه را شاهد بودیم، گفت: در حال حاضر با ورود گردشگران به بعضی منطقه ها روبرو ایم که در آنجا آلودگی و پسماندهایی را در طبیعت به جای می گذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در استان زیرساخت های لازم برای گردشگری وجود ندارد، بیان نمود: باید گردشگری مسئولانه در جامعه ترویج داده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1913

به "در استان لرستان زیرساخت لازم برای گردشگری وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در استان لرستان زیرساخت لازم برای گردشگری وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید