خبرنگاران 13 واحد صنفی در شهرستان دیر تعطیل و جریمه شدند

به گزارش کی آنلاین، بوشهر - خبرنگاران - معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از مجموع 480 بازدید از واحدهای صنفی 4 واحد متخلف تعطیل و 9 واحد نیز پس از معرفی به مراجع قضایی جریمه شدند.

خبرنگاران 13 واحد صنفی در شهرستان دیر تعطیل و جریمه شدند

حسین ناظمیان پور روز پنجشنبه در حاشیه اعزام تیم های نظارتی گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند در شهرستان دیر اضافه نمود: همزمان با سراسر کشور گام دوم فاصله گذاری اجتماعی نیز در شهرستان دیر با تاکید بر رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی به مرحله اجرا در آمده است و به طور ویژه توسط تیم های نظارتی رصد و پایش می گردد.

وی با بیان اینکه پیروزیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در مشارکت ذینفعان یعنی آحاد مردم جامعه است گفت: این طرح با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی و اداره صنعت ، معدن و تجارت اجرا می گردد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به الزام اصناف و صنایع برای نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت گفت: همه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی و نه کسانی که در این واحدها شاغل هستند، باید با مراجعه به سایت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی نمایند.

وی اضافه نمود: در این سایت یکسری اطلاعات کلی از افراد پرسیده شده و افراد اطلاعات خود نظیر کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی را اظهار و بارگذاری نموده و در آنجا اعلام می نمایند که به مقررات بهداشتی پایبند بوده و با رعایت این مقررات می توانند فعالیت واحد صنفی و صنعتی خود را با شرایط پاندمی ویروس کرونا منطبق نمایند.

ناظمیان پور اعلام کرد: افرادی که به این سامانه مراجعه ننموده و نام نویسی ننمایند در راستا صدور مجوز فعالیت قرار نخواهند گرفت و طبق مصوبات مربوطه از ادامه فعالیت این افراد ممانعت شده و واحد مربوطه تعطیل می گردد.

وی گفت: فعالیت های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها، چایخانه ها و تریاها، اماکن اقامتی، هتل ها، استخرها، سونا و ماساژ و باشگاه های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و فرهنگی است که ضمن نام نویسی در سامانه، منتظر اعلام ستاد بازگشایی خواهند بود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ابراز امیدواری کرد: با اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی و با رعایت الزامات سلامت محیط و کار بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا پیروز باشیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه نمود: فاصله گذاری اجتماعی به معنای آن است که واحد صنفی و صنعتی ارائه دهنده خدمت به منظور ارائه خدمت، هم باید سلامت خود و سلامت مشتریانش را تأمین کند و هم از نظر مالی به فعالیت بپردازد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 967

به "خبرنگاران 13 واحد صنفی در شهرستان دیر تعطیل و جریمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 واحد صنفی در شهرستان دیر تعطیل و جریمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید