خبرنگاران مشاور سندرز: فشار حداکثری نمونه خودآزاری در تاریخ سیاست خارجی آمریکا است

به گزارش کی آنلاین، تهران- خبرنگاران- مت داس مشاور سیاست خارجی برنی سندرز نوشت: فشار حداکثری به عنوان عجیب ترین نمونه خودآزاری دیپلماتیک در تاریخ سیاست خارجی آمریکا یاد خواهد شد.

خبرنگاران مشاور سندرز: فشار حداکثری نمونه خودآزاری در تاریخ سیاست خارجی آمریکا است

به گزارش خبرنگاران، مت داس فعال سیاسی و مشاور سندرز نامزد انصرافی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی توییتری به شکست راهبرد دیپلماسی دولت ترامپ در رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل و به سابقه اشتباهات فاحش روسای جمهوری آمریکا در سیاست خارجی اشاره کرد.

داس در ادامه به تصمیم دولت جورج بوش برای حمله به عراق به بهانه سرنگونی صدام حسین در سال 2003 به رغم مخالفت سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: با نگاهی به تاریخ می توان متوجه شد که روسای تندرو آمریکا سازمان ملل را به دلیل عدم همراهی با برنامه های دیوانه وار خود مورد شماتت قرار می دهند. این تاریخ خوبی نیست.

در ادامه اعتراضات مقامات آمریکایی به شکست دولت ترامپ در عدم تصویب قطعنامه ضد ایرانی، نیکلاس برنز که پنج سال در دوره اول ریاست جمهوری جورج بورش سفیر آمریکا در ناتو بود در پیام توییتری نوشت: شکست تحقیرآمیز ترامپ در رای نیاوردن قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل نشان می دهد که ایالات متحده چگونه در جهان تحت رهبری وی منزوی شده است.

برنز در ادامه مدعی شد که دولت های اوباما و بوش جهان را در برابر ایران متحد کردند اما دیپلماسی ترامپ به ایران پیروزی ارائه کرد که شایستگی آن را ندارد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، عصر جمعه (به وقت محلی) نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در دفتر دیپلماسی زورگویانه آمریکا به ثبت رساند. این قطعنامه با 11 رای ممتنع، 2 رای موافق (آمریکا و جمهوری دومنیکن) و 2 رای مخالف روسیه و چین باخت.

اعضای دایم و غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد که رای مخالف یا ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا دادند، حمایت از برجام و اقدام غیرقانونی آمریکا را دلیل رای خود دانستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1166

به "خبرنگاران مشاور سندرز: فشار حداکثری نمونه خودآزاری در تاریخ سیاست خارجی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور سندرز: فشار حداکثری نمونه خودآزاری در تاریخ سیاست خارجی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید