خبرنگاران عملیات ساخت 2 مدرسه خیری در منطقه سیستان شروع شد

به گزارش کی آنلاین، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت 2 باب مدرسه خیری در روستای پیران نیمروز و روستای محمد آبادهراتی زابل شروع شد.

خبرنگاران عملیات ساخت 2 مدرسه خیری در منطقه سیستان شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

رضا سرحدی نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده مدرسه شهرستان نیمروز در قالب چهار کلاس درس ساخته خواهد شد که فضای استاندار آموزشی را برای 90 دانش آموز روستایی منطقه فراهم می نماید.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه روستای محمدآباد هراتی زابل نیز در قالب 6 کلاس درس و در زیربنای 440 متر مربع ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: میزان مشارکت خیران در سال 90 در مدرسه سازی در این استان 26 میلیارد ریال تعهد بوده که رتبه 28 کشور را داشتیم که هم اینک این عدد به افزون بر 950 میلیارد ریال و رتبه سوم کشوری رسیده است.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس اضافه کرد: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بر دارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می نماید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته اتفاق خوب دیگری که در استان رقم خورده این بود که تمامی مدارس نیمه تمام دولتی معین تکلیف و به جز تعداد محدودی که در مرحله مناقصه بوده و بقیه فعال، تکمیل و یا در حال تکمیل است.

وی بیان نمود: همچنین سال گذشته اتفاق بسیار خوبی در حوزه استانداردسازی سیستم های گرمایش و سرمایش مدارس اتفاق افتاده و آن رشد بی سابقه اعتبارات این طرح بوده است.

سرحدی نیا اعلام کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید احتیاج دارد.

وی گفت: همچنین از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس در سیستان و بلوچستان10 هزار و 528 کلاس درس احتیاجمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1153

به "خبرنگاران عملیات ساخت 2 مدرسه خیری در منطقه سیستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات ساخت 2 مدرسه خیری در منطقه سیستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید