جوجه یک روزه از خارج وارد کشور می شود، فناوری تولید مرغ را نداریم

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی امروز در مراسم رونمایی از خط تولید استارتر لبنی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: در روده ما حدود 20 گرم باکتری وجود دارد که مدیریت سلامت بدن بر عهده این باکتری ها است.

جوجه یک روزه از خارج وارد کشور می شود، فناوری تولید مرغ را نداریم

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه این باکتری ها شرایط سلامت بشر را معین می کنند، اضافه نمود: با توجه به این موضوع می توان چنین استنباط کرد که کشوری در سلامت مردم پیروز است که بداند در روده مردمانش چه نوع باکتری هایی وجود دارد تا از این نوع باکتری ها استفاده کند.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دهه آینده دهه پروبیوتیک هاست زیرا شاهراه سلامت انسان به باکتری ها ختم می شود و سلامت باکتری ها به مدیریت پروژه پروبیوتیک بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه استارترهای لبنی به دست باکتری ها است، گفت: با استفاده از باکتری ها می توان متناسب با ذائقه مردم محصول تولید کرد.

قانعی با گلایه از عدم استفاده از فناوری در کشور خطاب به معاون علمی بیان نمود: همانطور که می دانید جوجه یک روزه از خارج وارد کشور می شود و نگهداری آنها در کشور به انجام می رسد ولی اینگونه اعلام می کنند که صاحب هشتمین تولیدکننده مرغ در کشور هستیم.

وی ادامه داد: این گونه است که وقتی ارز بالا می رود مرغ نیز گران می شود زیرا ما فناوری تولید مرغ را نداریم و فقط آب و دانه به آنها می دهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: کشورهای صادرکننده، همواره پیچیدگی های فناوری را در کشور خودشان نگه می دارند و محصول دیگری را به کشور ما وارد می کنند؛ به عنوان مثال در تولید محصولات کشاورزی بذر وارد کشور می شود و بار آبیاری و کشت آن بر عهده خودمان است.

قانعی بیان نمود: همچنین در حوزه لبنیات استارترها وارد کشور می شود و مابقی تولید بر عهده خودمان است.

وی گفت: این که پیچیدگی فناوری را نگه می دارند و محصول حاصل فناوری را به کشور ما وارد می کنند نشان می دهد که کسی در کشور ما، مراقب فناوری نبوده و حواسش نیست که کدام حوزه ها را در کشور نهادینه کنند.

قانعی با بیان اینکه ما باید حواسمان به ورود محصولات به کشور باشد، گفت: یکی از شاهکارهای معاونت علمی در زمینه زیست فناوری این بوده که مراقب ورود چنین فناوری هایی از خارج به کشور بوده است تا از بسیاری مصیبت ها و بیماری ها و در ادامه آن پرداخت هزینه های گزاف درمان جلوگیری کند.

وی گفت: ما باید بتوانیم ماست و لبنیاتی تولید کنیم که برای مردم خودمان جذابیت داشته باشد و در عین حال مقرون به صرفه باشد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: زمانی که ما ترکیب غذایی خوبی داشته باشیم می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها همچون سرطان جلوگیری کنیم در واقع هدف ما از بین بردن سرطان ها با سبک های غذایی به روش رشد باکتریایی است.

وی تاکید کرد: بیشترین افتخار ما در زمینه تحقیق و توسعه آن چیزی است که در حوزه زیست فناوری رخ داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1410

به "جوجه یک روزه از خارج وارد کشور می شود، فناوری تولید مرغ را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوجه یک روزه از خارج وارد کشور می شود، فناوری تولید مرغ را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید