توسعه زیست بوم موبایل فراوری داخل کلید خورد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، طرح حمایت از فراوری و توسعه زیست بوم موبایل فراوری داخل ظهر امروز سه شنبه با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی با صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در وزارت ارتباطات در قالب تفاهم نامه کلید خورد.

توسعه زیست بوم موبایل فراوری داخل کلید خورد

زیست بوم فراوری تلفن همراه هوشمند در داخل کشور در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با هدف طراحی نقشه راه تبدیل کشور به قطب فراوری تلفن هوشمند در منطقه اجرایی شد و با در نظر دریافت شاخص هایی منطبق بر منطق بازار و تخصیص امکانات و فرصت ها به فراوری داخل شکل اجرایی به خود پیدا کرد.

در این پلتفرم قرار است مشوق های فراوری و سیاستگذاری حاکمیتی برای فراوریکنندگان در زنجیره توجیه پذیری مالی قرار گیرد و از سوی دیگر دولت بسته حمایتی خود را با همکاری اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه بازار و ایجاد تحریک تقاضا به کار گیرد.

در این تفاهم نامه موضوع عدالت، شفافیت، رقابت پذیری، حمایت از حقوق مصرف کننده، فراوری و کارآفرینی پایدار، ایجاد زیست بوم ارزش آفرین، انتقال فناوری و نگاه صادراتی مدنظر قرار گرفته است.

بر این اساس مقرر شد دولت به عنوان مجری حمایت از پروژه فراوری و توسعه گوشی تلفن همراه در کشور در حمایت از ظرفیت های موجود در این حوزه گام بردارد.

در این مراسم همچنین مطرح شد که افزایش ضریب نفوذ پهنای باند کشور از 10 درصد در سال 92 به 90 درصد در امسال از جمله ظرفیت هایی است که قدم گذاشتن در جهت فراوری گوشی موبایل هوشمند در داخل کشور را می طلبد همچنین فرایند رو به رشد نرخ تبدیل کاربران نسل دو ارتباطات به نسل چهارم و ظرفیت های بازار منطقه ای مزیت های علمی و فناورانه و منابع انسانی برای کشور به همراه دارد که با توجه به مطالعه تجربه های پیروز و ناپیروز گذشته در انتقال فناوری و فراوری صنعتی در کشور طرح زیست بوم فراوری تلفن همراه کلید خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 685

به "توسعه زیست بوم موبایل فراوری داخل کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیست بوم موبایل فراوری داخل کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید