تضمین سلامت بدن با مصرف موز

به گزارش کانلاین، موز به عنوان میوه ای خوشمزه و پرطرفدار شناخته شده است و بومی مناطق گرمسیری جنوب شرق آسیا، شبه جزیره مالزی، و استرالیا بوده که امروزه در همه مناطق گرمسیری با رطوبت مناسب کاشت می گردد.

تضمین سلامت بدن با مصرف موز

به گزارش کانلاین به نقل از کانلاین، موز به عنوان یک تغذیه سنگین محسوب می گردد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیم، آهن، فولات، نیاسین و ریبوفلاوین است که باعث عملکرد مناسب بدن، تقویت سیستم ایمنی و سلامت جسمانی خواهد شد.

موز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، آنتی اکسیدان، آب، کربوهیدرات و پروتئین است و حدود 105 کالری دارد. پتاسیم زیاد از خواص موز شناخته شده و سرشار از پکتین است. همچنین فیبرغذایی بالا در این میوه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و برای سیری طولانی مدت در ابتدای صبح توصیه می گردد.

میوه ها و سبزیجاتی مانند موز حاوی منابع عالی آنتی اکسیدان های غذایی مانند دوپامین و کاتچین هستند که مصرف آن ها باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری های دژنراتیو خواهد شد. از فواید دیگر موز می توان به سلامت حفظ سلامت کلیه ها، درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، تقویت روحیه، درمان زخم معده و افزایش انرژی اشاره نمود.

موز به علت داشتن مقدار زیادی پتاسیم علاوه بر تنظیم ضربان قلب می تواند به تنظیم عملکرد رشته های عصبی و اعصاب بدن، بهبود عملکرد ماهیچه های بدن به ویژه ماهیچه های قلبی و فیلتر کردن خون در کلیه ها یاری کند.

در هر صد گرم موز به میزان 100 کالری انرژی، 70 گرم آب، 8 گرم پروتئین، 2 گرم چربی، 6/5 گرم قند، 8 میلی گرم کلسیم، 25 میلی گرم فسفر، 7 میلی گرم آهن، 1 میلی گرم سدیم، 370 میلی گرم پتاسیم، 190 واحد ویتامین A، پنج میلی گرم ویتامین B1، شش میلی گرم ویتامین B2، هفت میلی گرم ویتامین B3 و ده میلی گرم ویتامین C وجود دارد.

موز یک میوه شادی آور است

شادی آور بودن موز به علت آمینو اسید و ویتامین B6 موجود در آن است که باعث ترشح هورمون شادی بخش می شوند. مصرف روزانه یک موز احساسات منفی، خشم و افسردگی را به میزان زیادی از شما دور می نماید. این میوه منبع غنی از پتاسیم و منیزیم است که این 2 ماده شل کننده طبیعی عضلات و آرامبخش هستند. علاوه بر این موز حاوی ماده ای به نام آمنیو اسید تریپتوفان است که این ماده در مغز به HTP 5 تبدیل می گردد و باعث افزایش فراوری سروتونین و ملاتونین خواهد شد.

مضرات مصرف بیش از حد موز

از مضرات موز می توان به افزایش وزن، بروز میگرن، هایپر کالمی (پتاسیم اضافی در خون)، احتمال پوسیدگی دندان، احساس خواب آلودگی، احتمال شکم درد، یبوست، بروز خطر دیابت نوع 2 اشاره نمود. در صورت مصرف موز اگر با ناراحتی، خس خس و سوزش گلو روبرو شدید شاید نسبت به موز حساسیت داشته باشید و در صورتیکه می خواهید میزان مصرف موز را افزایش دهید، حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1350

به "تضمین سلامت بدن با مصرف موز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین سلامت بدن با مصرف موز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید