برخورد دوومیدانی به مانع بی تدبیری، برای رئیس بعدی چاه کنده اند

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران - گروه ورزشی: بدون شک یکی از نقاط قوت فدراسیون تحت مدیریت مجید کیهانی در 4 سال گذشته ورود حامیان مالی پرتعداد به رشته دوومیدانی بود تا جایی که این فدراسیون یک حامی مالی اختصاصی هم پیدا کرد و در ظرف 10 ماه پایانی ریاست وی بیش از یک میلیارد تومان از طریق حامیان مالی به این فدراسیون تزریق شده بود.

برخورد دوومیدانی به مانع بی تدبیری، برای رئیس بعدی چاه کنده اند

در حالی که نیمه اول سال در دوومیدانی با برنامه ای به مراتب فشرده تر از نیمه دوم آن است فدراسیون دوومیدانی در مدت 7 ماه نخست تنها 27 درصد بودجه خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده بود و حالا بیش از 70 درصد بودجه فدراسیون دوومیدانی در اختیار سرپرست این فدراسیون است.

شاید برای همین باشد که تصمیمات خارج از چارچوب، تعهد های اقتصادی سنگین، قراردادهای نجومی، حمایت غیرمنطقی از برخی ورزشکاران دارای شانس کم سهمیه المپیک و البته برخی هزینه های ریز و درشت داخلی با بودجه باقی مانده فدراسیون در حال انجام است.

موضوع در واقع همان آفت بزرگ سرپرستی در فدراسیون های ورزشی است که این بار می تواند به چالشی جدی در فدراسیون دوومیدانی منجر شود. اصولاً سرپرستان فدراسیون ها تدبیر لازم برای آینده را ندارند و صرفاً می خواهند همان چند ماه حضورشان به بهترین شکل ممکن سپری شود که این موضوع شامل حال فدراسیون دوومیدانی هم شده است.

اعتراض کن، حمایت شو!

چندی پیش شاهین مهردلان یکی از قهرمانان پرتاب وزنه در اعتراض به آنچه عدم حمایت مسئولان فدراسیون می دانست از دنیای حرفه ای خداحافظی کرد. مدت زیادی از این خداحافظی نگذشته بود که فدراسیون دوومیدانی در بدعتی عجیب وی را به فدراسیون دعوت کرد و در جلسه ای مقرر شد تا برنامه تمرینات و اردوی وی با جدیت تحت حمایت فدراسیون پیگیری شود.

حمایت از ورزشکاران در هر سطحی یکی از وظایف و ملزومات است ولی اگر قرار باشد شرط این حمایت اعتراض رسانه ای باشد منجر به بدعتی خواهد شد که می تواند در آینده ای جدید چالش ساز شود.

خبری از حامیان اقتصادی نیست

دیگر خبری از حامیان چندصد میلیونی فدراسیون دوومیدانی نیست. علیرغم فراخوان فدراسیون کسی به همین سادگی در این شرایط اقتصادی حامی اقتصادی یک فدراسیون ورزشی نمی شود. از طرفی دیگر بخش زیادی از بودجه باقی مانده فدراسیون باید به برنامه های احسان حدادی اختصاص یابد و در آستانه فروردین باید عیدی و دستمزد کارمندان پر تعداد فدراسیون نیز واریز شود.

تناقض ها و اقدامات عجیب در ورزش مادر!

در فدراسیون دوومیدانی خبر از وجود فیش های پرتعداد ناهار چند نفره برخی مسئولان به گوش می رسد در حالی که بعید به نظر می رسد در این شرایط اقتصادی توجیهی داشته باشد. قراردادهایی با برخی مربیان بسته شده که آنها دیر یا زود مطالباتشان را می خواهند و قطعاً بدهی جاری فدراسیون نیز همچنان پابرجاست.

در کنار چالش های اقتصادی استعفاهای پی در پی برخی مهره های فدراسیون وقت کیهانی، زمزمه هایی از مهندسی انتخابات راه انداخته است هرچند ایرج عرب معتقد است فدراسیون وی هیچ سمت و سویی در انتخابات پیش رو ندارد.

در آخرین مورد جنجالی پس از کسب سهمیه جهانی فرزانه فصیحی در صربستان نامه ای از سوی فدراسیون دوومیدانی به برگزار کننده این رقابتها ارسال شده و سوالاتی عجیب در خصوص این مسابقه، مدارک و مستندات این رکوردشکنی و برخی شیطنت های دیگر رخ داده است که در اتفاقی تأمل برانگیز این نامه از آرشیو ایمیل های ارسالی فدراسیون حذف شده است و سرپرست فدراسیون تنها با این جمله که شجاعت این را دارم که بگویم ادبیات نامه اول ما درست نبود به این حاشیه بزرگ خاتمه داده است. حال آنکه فدراسیون بیش از آنکه به سرپرستی شجاع نیاز داشته باشد به پیگیری و برخورد قاطع با متخلفان در هر سطح و بخشی نیاز دارد.

در بحث انتخابات برخی از مهره ها تأیید صلاحیت مدیریتی شده اند که فاکتورهای لازم را در این خصوص ندارند و مشخص نیست با چه معیاری از فیلتر وزارت ورزش و جوانان عبور کرده اند.

در حالی که برخی از افراد به بهانه شرکت در انتخابات و یا نزدیکی به مهره ای خاص از ادامه فعالیت در فدراسیون منع شده اند مهدی مستجاب الدعوه کاندیدای فدراسیون همچنان در جلسات هیأت رئیسه حضور پیدا می کند.

آنچه بدیهی است ادامه شرایط فعلی در فدراسیون دوومیدانی ممکن است ایجاد کننده شرایطی باشد که برون رفت از آن برای رئیس آینده تا ماه ها به طول بیانجامد. لازم است تا انتخابات فدراسیون مادر و المپیکی دوومیدانی هرچه سریع تر و در شرایطی عادلانه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 768

به "برخورد دوومیدانی به مانع بی تدبیری، برای رئیس بعدی چاه کنده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد دوومیدانی به مانع بی تدبیری، برای رئیس بعدی چاه کنده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید