برای سلامت مغز چه ورزش هایی انجام دهیم؟

سلامت مغز و راه هایی برای سالم نگه داشتن مغز انسان همواره برای محققان و دانشمندان جذاب بوده است و درمورد تاثیر ورزش بر داشتن روانی سالم در سنین کهنسالی تحقیقات زیادی انجام شده است.

برای سلامت مغز چه ورزش هایی انجام دهیم؟

محققان دانشگاه کلمبیا و دانشگاه میامی آمریکا در مطالعه خود به مقایسه نتایج دو مجموعه اسکن مغز و تست های ارزیابی حافظه و مهارت های فکری در 879 فرد سالمند پرداختند. این تست ها با 5 سال فاصله صورت گرفته بود.

پژوهشگران دریافتند زوال حافظه در افرادی که فعالیت های ورزشی با شدت کمتر داشتند نظیر پیاده روی آهسته و یوگا، به مراتب بیشتر از افرادی بود که فعالیت ورزشی شان شدیدتر بود و ورزش های نظیر دویدن و ورزش های کاردیو را انجام می دادند.

یافته ها نشان داد اختلاف این دو گروه معادل 10 سال اختلاف سنی در مغزشان بود.

همچنین محققان متوجه شدند فعالیت های مداوم هوازی نظیر پیاده روی سریع روزانه می تواند موجب تحریک به رشد سلول های جدید مغزی حتی در سنین بالاتر گردد.

محققان اذعان می کنند همه فعالیت های ورزشی برای حفظ سلامت مفید هستند. درحالیکه ورزش های استقامتی به مستقل بودن یاری می کنند، یوگا و سایر ورزش های انعطاف پذیری هم به پیشگیری از به زمین خوردن های خطرناک یاری می کنند.

منبع: تندرست نیوز

منبع: همگردی
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 18 آذر 1398 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 503

به "برای سلامت مغز چه ورزش هایی انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سلامت مغز چه ورزش هایی انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید