بانک های خصوصی که قصد همکاری ندارند باید از فارس خداحافظی نمایند

به گزارش کی آنلاین، استاندار فارس در جلسه شورای بانک ها تاکید نمود: هر یک از بانک های خصوصی که قصد همکاری برای ایجاد تناسب بین سپرده ها و تسهیلات را ندارند باید با فعالیت در فارس خداحافظی نمایند.

بانک های خصوصی که قصد همکاری ندارند باید از فارس خداحافظی نمایند

به گزارش خبرنگاران از شیراز، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی امور بانک های استان فارس، با تاکید بر اینکه محور اصلی امور در استان فارس عملکرد هم افزا و همکاری همه جانبه است، خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت ارشد کنونی اقدامات فردی و در نظر نگرفتن منافع استان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست؛ بنابر این هر یک از بانک های خصوصی که قصد همکاری برای ایجاد تناسب بین سپرده ها و تسهیلات را ندارند باید با فعالیت در فارس خداحافظی نمایند.

استاندار فارس با بیان اینکه به هیچ عنوان قابل قبول نیست از سپرده های مردم فارس خارج از این استان بهره برداری گردد، دستور داد: هر دو ماه یک بار فهرست نسبت تسهیلات به سپرده ها در استان ارائه گردد.

او توضیح داد: بانک ها به ایجاد این تعادل یاری نمایند؛ چرا که با انتها سال جاری و آغاز 1401 امکان فعالیت در فارس برای آن دسته از بانک هایی که این موضوع را رعایت ننموده اند فراهم نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به شرکت های بزرگی اشاره نمود که در فارس فعالیت می نمایند، اما دفاتر آن ها خارج از استان است و به همین علت اقتصادیات ها و گردش های اقتصادی آن ها نیز در فارس انجام نمی گردد.

ایمانیه خواستار ارائه فهرست دقیقی از اسامی این شرکت ها شد و در ادامه اضافه نمود: منطقی نیست این شرکت ها از خدمات در استان فارس استفاده نمایند و آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت آن ها گریبانگیر این استان باشد، اما فواید اقتصادی ناشی از این فعالیت ها به خارج از استان برسد.

او از همه بانک ها خواست با ارائه تسهیلات بیشتر به این شرکت ها، راه بهانه جویی آن ها برای ایجاد دفاتر خود در خارج از استان جلوگیری نمایند.

ایمانیه تاکید نمود: به رغم تفاوت های تخصصی و جزیی در نوع فعالیت بانک های مختلف، وظیفه همه بانک های خصوصی و دولتی حمایت از اشتغال ناشی از فراوری است.

او با اشاره به پتانسیل های بی نظیر فارس در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: تقویت اشتغال در این حوزه نیز باید در دستور کار بانک ها قرار گیرد.

استاندار فارس از بانک ها خواست یاری به زیرساخت هایی همانند راه، راه آهن، انرژی، آب و... را در ارائه خدمات خود به عنوان عاملی بسیار اثر گذار مد نظر قرار دهند.

ایمانیه یادآور شد: مدیریت ارشد استان دستور تدوین آیین نامه ای برای ارائه مشوق های مختلف به بانک های که با هم افزایی و همکاری در راستای منافع استان فعالیت می نمایند، را صادر نموده و این آیین نامه در حال آماده شدن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1999

به "بانک های خصوصی که قصد همکاری ندارند باید از فارس خداحافظی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های خصوصی که قصد همکاری ندارند باید از فارس خداحافظی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید