باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت دوم)

به گزارش کی آنلاین، اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که تاریخ و گذشته پر فراز و نشیبی داشته است. اگر دوست دارید در سفر به این کشور، از جاذبه ها و زیبایی های ناشناخته تماشا کنید، با خبرنگاران همراه شوید.

باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت دوم)

بعضی شهرهای کوچک و روستاهای اسپانیا، گواه قدمت و تاریخ غنی این کشور است. بیشتر آن ها در دل طبیعت و منطقه ها دوردست واقع شده است و برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. اگر بار دوم تان است که به اسپانیا سفر می کنید و قبلا از دیدنی های مشهور آن بازدید نموده اید، پیشنهاد ما این است که روستاها و شهرهای کوچک دوردست بروید، چون دست کمی از جاذبه های شهرهای بزرگ ندارند. در ادامه با معرفی این مکان ها همراهمان باشید.

Praia As Catedrais، لوگو

این منطقه به طور رسمی Augas Santas نامیده می گردد و به علت داشتن خطوط ساحلی قابل توجهی، لقب Praia as Catedrais یا ساحل کلیساها را به خود اختصاص داده است. در این ساحل صخره های عجیب و غریبی به علت فرسایش به وسیله آب، ایجاد شده است که یکی از مهم ترین عوامل معروفیت این ساحل محسوب می گردد. زمانی که سطح آب پایین می آید، صخره ها گذرگاه های سنگی باشکوهی را به نمایش درمی آورند که به وسیله آب روی صخره های سخت کنده کاری شده و گذرگاه های کلیسا را به وجود آورده است.

Ubeda and Baeza، خائن

Ubeda and Baeza یکی از برترین نمونه های معماری رنسانس در اسپانیا است و در سال 2003 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در دوران رکونکیستا (جنبش استرداد یا سقوط آندلس، مجموعه ای از لشکرکشی های طولانی مدت مسیحیان اسپانیا و پرتغال در قرون وسطی به منظور بازپس گیری سرزمین های خود از موروهای مسلمانی) و رنسانس، دو شهر از لحاظ سیاسی اهمیت زیادی داشت چون در مرز دو کشور مخالف قرار داشت: گرانادا و کاستیا-لامانچا. هر دوی این شهرها مملو از کلیسا، صومعه،کاخ و بناهای دیگر بود که از مهم ترین آن ها می توان به کاخ Palacio de las Cadenas و کلیسای جامع Baeza اشاره نمود.

سیورانا، تاراگونا

این روستای کوچک از زیباترین و خیره نماینده ترین جاهای قرون وسطایی در کاتالونیا است. این روستا روی صخره های کوه های Prades واقع شده است و نمایی چشم نواز از رودخانه Embalse نمایش می دهد که پایین این صخره ها جریان دارد.

پامپانیرا، گرانادا

این روستای کوچک در نزدیکی گرانادا واقع شده است و معماری آن همیشه مورد توجه قرار می گیرد و از قرن 8 میلادی به بعد که به وسیله مورها اشغال شده بود، ویژگی های معماری بربر را تا به امروز حفظ نموده است. این روستا بین کوه های جنوب سیرا نوادا واقع شده است و با نام Las Alpujarras شناخته می گردد. هوای این منطقه در زمستان ها بسیار سرد و روستا یخ زده می گردد اما بسیاری از اهالی آن به لطف صنایع دستی و کشاورزی، زندگی خود را می گذرانند.

Arcos de la Frontera، کادیز

Arcos de la Frontera در بالای تپه ای سنگ ماسه ای واقع شده است و روستایی اندلسی است که معماری برجسته آن، اعتبار و معروفیتی را برای این روستا، به عنوان یکی از زیباترین روستاهای اسپانیا به دست آورده است. از سال 1962، این روستا به عنوان یک بنای تاریخی-هنری طبقه بندی شده است. از این روستا نمای استثنایی پانورمایی از رودخانه Guadalete (که در دره ی پایین روستا جریان دارد) و دره زیبای پایین روستا وجود دارد.

سافرا، باداخوز (Badajoz)

معمولا اغلب گردشگران این مقصد گردشگری بسیار زیبا را نادیده می گیرند. سافرا در استان اکسترمادورا واقع شده است و یکی از جاهای متفاوت اسپانیا است که قطعا ارزش بازدید دارد. سافرا در جنوب اکسترمادورا قرار گرفته و شهری پرجنب و جوش است که به فرهنگ (مخصوصا فرهنگ غذایی) و میزبانی خونگرم مردمان خود می بالد. به این شهر کوچک، لقب سویای کوچک داده اند. در داخل فضای دیوارهای قلعه ی قدیمی بگردید و به هتل لوکس پارادور (Parador) بروید. می توانید در رستوران گرند پلازا به میزان نوشیدن یک لیوان نوشیدنی مورد علاقه تان توقف نموده و از فضای زیبای شهر لذت ببرید.

خوزکار (Juzcar)، مالاگا

انتظار ما از یک روستای اندلسی، روستای با ساختمان هایی به رنگ سفید است (سفید رنگ کردن ساختمان ها تکنیکی است که برای مهار گرمای شدید نور خورشید استفاده می گردد) اما خوزکار تنها روستایی در این منطقه است که تمام ساختمان های آن به جای سفید، به رنگ آبی رنگ شده اند. این روستای عجیب و جالب، در سال 2011 به رنگ آبی رنگ شد تا برای پخش فیلم Smurfs به عنوان کمپین تبلیغاتی و بازاریابی عمل کند. با این حال، زمانی که Sony پیشنهاد داد تا روستا را دوباره به رنگ سفید درآورند، روستاییان قبول نکردند و ترجیح دادند رنگ نو روستای خود را حفظ نمایند، چون روستای آنها را محبوب تر نموده است.

Albarracin، تروئل

Albarracin شهر کوچکی در استان تروئل اسپانیا است و در زمان سلطنت Banu Razin، مقر Hawwara Berber بود. یکی از عوامل اصلی محبوبیت این روستا، بدون شک موقعیت خاص آن است که مشرف بر رودخانه گوادالاویار (Guadalaviar river) است. امروزه میراث حاکمان مورها، در معماری این شهر کوچک دیده می گردد که هنر مدجن غنی ای دارد که نمونه شاخص آن را می توان در سازه بنای Torre del Andador به وضوح مشاهده کرد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1953

به "باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید