جاذبه های شهر سویل اسپانیا

به گزارش کی آنلاین، لحظات سحرانگیز شما در سفر به سویل اسپانیا از لحظه ای که پای خود را بر روی سنگ فرش های زیبای این شهر می گذارید آغاز وتا سرانجام سفر ادامه خواهد داشت. جذابیت های این شهر منحصربه فرد اندلسی را در ساختمان های زیبا، چراغ های خیابانی قدیمی، کالسکه هایی که مانند قصه های پریان از سویی به سوی دیگر می روند و کوچه های تو در توری قرون وسطایی می توان یافت. این شهر دارای بزرگترین کلیسای گوتیک در دنیا مسیحیت با یک برج باشکوه است که زمانی مناره یک مسجد بزرگ بوده است. یکی دیگر از یادگارهای به جا مانده از دوره مورها در سویل، قصر آلکازار با دکوراسیون مجلل و باغ های سرسبز است که چشم ها را به خود خیره می نماید. در این مطلب درباره جاذبه های سویل اسپانیا و کارهای مهیجی که می توانید در این شهر انجام دهید صحبت نموده ایم.

جاذبه های شهر سویل اسپانیا

آنچه در این مطلب می خوانید

  • کاخ الکازار: جواهری از فرهنگ اسپانیایی
  • کلیسای جامع سویل: یکی از بزرگترین کلیساهای دنیا
  • میدان اسپانیا: یادگاری از نمایشگاه دنیای 1929
  • مناره گیرالدا: نماد شهر سویل
  • متروپل پاراسول: معماری مدرن در قلب سویل
  • موزه بله هنری اسپانیا: گنجینه ای از هنر اسپانیا
  • باغ های ماریا لوئیزا: فضایی آرام در میان شلوغی شهر
  • منطقه تاریخی تریانا: نقطه آغاز بازارهای سنتی سویل
  • کلیسای السالوادور: دومین کلیسای بزرگ سویل
  • خانه پیلاتس: کاخ فرمانداران اندلسی
  • برج طلا: برج نمادین سویل
  • سخن پایانی

کاخ الکازار: جواهری از فرهنگ اسپانیایی

کاخ یا قصر آلکازار گردشگران را به دنیای دیگری فراتر از دیگر جاذبه های سویل اسپانیا می برد. مکانی عجیب و غریب که شبیه به قصر قصه های رمانتیک طراحی شده و تاریخچه مجذوب نماینده برای شنیدن و دکوراسیونی خیره نماینده برای تماشا دارد.

این مکان که نامش در فهرست میراث دنیای یونسکو به عنوان قلعه قرن دهمیبه ثبت رسیده برای خلیفه قرطبه ساخته شد. در قرن یازدهم، آلکازار مقر حاکم و شاعر افسانه ای مور، المعتمد بود. حاکمان بعدی مورها فضای قلعه را توسعه دادند و بخش های زیادی را به آن اضافه کردند.

پس از فتح مجدد قلعه به وسیله مسیحیان، این کاخ به سبک مودجار (ترکیبی از جزئیات گوتیک و عناصر عربی) برای پدرو اول در قرن چهاردهم بازسازی شد. تزیینات استادانه در سرتاسر کاخ، مانند کاشی های رنگارنگ، دیوارها و سقف های طرح دار و دیگر عناصر زیبایی که در کاخ دیده می گردد. متعلق به همان دوران است.

گردشگران می توانند بازدید خود را از ورودی Puerta Principal آغاز و در ادامه از بخشی به نام حیاط دوشیزگان تماشا نمایند. این حیاط زیبا بین سال های 1369 تا 1379 ساخته شد و نمونه ای از معماری اسلامی با طاق های باشکوه مرمری به شمار می رود.

  • آدرس: Patio de Banderas, s/n, 41004 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: از 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر 18.50 €
  • هزینه ببلیط برای افراد زیر 14 سال 1.20 €

کلیسای جامع سویل: یکی از بزرگترین کلیساهای دنیا

کلیسای جامع سویل به قدری باشکوه است که تاثیر فراموش نشدنی را بر فکر گردشگران علاقه مند به معماری می گذارد. این بنای تاریخی به عنوان بزرگترین کلیسای جامع گوتیک دنیا شناخته شده و گنجینه های هنری فراوانی را در درون خود دارد. این عبادتگاه باشکوه که به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده است، بین سال های 1402 تا 1506 در محل مسجد اصلی شهر ساخته شد.

برج ناقوس کلیسای جامع معروف به La Giralda در اصل مناره مسجد بود که در قرن دوازدهم به وسیله فرمانروایان مور به شکلی که امروز می بینید ساخته شد. این برج 93 متری در حال حاضر از اصلی ترین جاذبه های سویل اسپانیا و نماد این شهر است.

با ورود به کلیسای جامع این شبستان های بزرگ هستند که بازدیدنمایندگان را حیرت زده می نمایند. فضای داخلی کلیسا پنج راهرو با 117 متر طول و 76 متر عرض داشته و ارتفاع آن به 40 متر می رسد. این فضای بزرگ، باشکوه ترین فضای داخلی گوتیک در اسپانیا است.

  • آدرس: de la Constitución, s/n, 41004 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: از 10:45 صبح تا 5 بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر 16.37 €

میدان اسپانیا: یادگاری از نمایشگاه دنیای 1929

در داخل پارک د ماریا لوئیزا، میدان اسپانیا با مساحت بزرگ و طراحی جالبی که دارد چشم بازدیدنمایندگان را خیره می نماید. میدان بزرگ 50 هزار مترمربعی به وسیله بالکن های نرده دار یک ساختمان نئوموری احاطه شده است و در ادامه یک فضای کانالی شکل از آن عبور می نماید. پیشنهاد می کنیم اگر تور اسپانیا و شهر سویل را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب نموده اید حتما از این میدان زیبا به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های سویل اسپانیا تماشا کنید.

حضور یک فواره خاطره انگیز مرکز میدان را زیبا می نماید، در مقابل کانال صلح را می بینید از آنرچهار پل عابر پیاده می گذرد. گردشگران می توانند برای داشتن بعد از ظهری رویایی یک قایق پارویی کرایه نموده و قایق سواری بر روی ونیز سویا را تجربه نمایند یا یک کالسکه سواری عاشقانه در پارک را انتخاب نمایند.

Plaza de España اغلب محل برگزاری کنسرت ها و اجراهای در فضای باز است. منظره ساختمان تاریخی که در شب با نورهای رنگی تزبین می گردد صحنه ای جادویی را خلق می نماید. توجه داشته باشید که در زمان برگزاری کنسرت محوطه میدان برای بازدید عمومی بسته خواهد شد.

  • آدرس: Parque de María Luisa, Avenida de la Palmera, Sevilla
  • ساعت بازدید: نامحدود
  • هزینه ورودی برای عموم رایگان

مناره گیرالدا: نماد شهر سویل

برج یا مناره گیرالدا قسمتی از کلیسای جامع سویل است که در بخش شمال شرقی آن نهاده شده است. این مناره از جاذبه های سویل اسپانیا است که به عنوان نماد شهر نیز شناخته می گردد. گیرالدا 104 متر ارتفاع دارد و طبق قوانین برای دیده شدن کامل آن هیچکس اجازه ساخت بنای بلندتر از آن را در سویل ندارد.

با بالا رفتن از مناره گیرالدا نمای پاناروما از شهر سویل را مقابل خود خواهید داشت. محوطه ای که در روبروی صومعه واقع شده است زمانی حیاط مسجد پیشین بوده که معملری اسلامی دارد. در آن دوران مسلمانان در حیاط مسجد وضو می گرفته اند. مناره گیرالدا را می توان یادگاری به جا مانده از دوران حکومت اسلامی در شهر سویل دانست.

  • آدرس: de la Constitución, s/n, 41004 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: از 10:45 صبح تا 5 بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر 16.37 €

متروپل پاراسول: معماری مدرن در قلب سویل

برای تماشا منظره ها شگفت انگیز شهری سویا می توانید به محل Metropol Parasol بروید. این سازه منحصربه فرد که به وسیله معمار آلمانی یورگن مایر ساخته و در سال 2011 افتتاح شد به عنوان Las Setas به معنای قارچ ها نیز شناخته می گردد زیرا شکل آن شبیه به شش قارچ بزرگ است.

مسیر پیاده روی متروپل پاراسل در بالای سازه و در ارتفاع 26 متری از سطح زمین نهاده شده است. این مسیر منظره فوق العاده ای از خیابان ها و جاذبه های سویل اسپانیا را ارائه می دهد. در قسمت پایینی پیاده رو یک رستوران ویژه سرو تاپاس های مجذوب نماینده اسپانیا وجود دارد.

زیرزمین سازه متروپل پاراسول شامل آنتیکواریوم، یک سایت باستان شناسی است که به بازدیدنمایندگان فرصتی برای تماشا ویرانه های دوران روم باستان، ویزیگوت ها و مورها را می دهد.

  • آدرس: Plaza de la Encarnación, Sevilla
  • ساعت بازدید: از 9:30 صبح تا 12:30 نیمه شب
  • هزینه ورودی برای هر نفر 10 یورو

هزینه بازدید از آنتیکواریوم به طور جداگانه دریافت و برای هر نفر 2 یورو

موزه بله هنری اسپانیا: گنجینه ای از هنر اسپانیا

سویل دارای موزه هنرهای زیبای منحصربه فرد است که در ساختمان باشکوه قرن هفدهمی Convento de la Merced Calzada واقع شده است. این موزه پس از موزه پرادو در مادرید برترین مجموعه نقاشی اسپانیا را در خود دارد. در این مجموعه آثار هنری از دوره گوتیک تا قرن بیستم نگه داری می گردد. پس اکر اهل هنر هستید بازدید از موزه بله را در میان جاذبه های سویل اسپانیا قرار دهید.

در این موزه بیش از هر چیز نمایش آثار نقاشان اسپانیایی متعلق به قرن هفدهم میلادی توجه ها را جلب نموده است. بعلاوه بازدیدنمایندگان شاهکارهای هنرمندان مشهور اسپانیایی از جمله ال گرکو، فرانسیسکو پاچکو، دیگو ولاسکز و آلونسو کانو را مشاهده خواهند کرد.

موزه بله نگاه ویژه ای نیز به شاهکارهای بارتولومه استبان موریلو و بعلاوه آثار مکتب سویل در قرن هفدهم دارد. نقاشی های مذهبی فرانسیسکو دو زورباران نیز از شاهکارهای این موزه هستند.

پس از بازدید از موزه می توانید یک فنجان قهوه خوش عطر تهیه نموده زیر سایه درختان محوطه میل کنید. حضور فواره های با آب خنک هوایی مطلوب به این محوطه می دهد.

  • آدرس: 9 Plaza del Museo, Sevilla
  • ساعت بازدید: سه شنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب، یکشنبه ها و روزهای تعطیل از 9 صبح تا 3 بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر € 1.50

باغ های ماریا لوئیزا: فضایی آرام در میان شلوغی شهر

پارک د ماریا لوئیزا همراه با میدان اسپانیا که در مرکز آن واقع شده است محل برگزاری نمایشگاه Iberoamericana در سال 1929 بود. این فضای سبز وسیع در ابتدا برای Infanta María Luisa Fernanda de Borbón ایجاد شد که وی در نهایت در سال آن را1893 به شهر سویل اهدا کرد.

باغ سرسبز 34 هکتاری با نخل های تزیین شده، درختان پرتقال، نارون ها و کاج های مدیترانه ای کنار رودخانه نهاده شده اند از جاذبه های سویل اسپانیا هستند. محوطه باغ شامل بخش های گل آرایی شده، خیابان های زیبا همراه با سایه بان، فواره هایی به سبک موری که با کاشی های سرامیکی رنگارنگ تزئین شده اند، استخرهای زینتی، نیمکت ها و مسیرهای پیاده روی رویایی است.

موزه باستان شناسی و موزه هنرهای مردمی در منتهی الیه شرقی پارک در مقابل یکدیگر نهاده شده اند. ساختمانی معماری ساختمان موزه هنرهای مردمی به قدری زیبا و تماشای است که بیشتر گردشگران از آن به عنوان نمایی مجذوب نماینده برای عکاسی انتخاب می نمایند.

  • آدرس: º de las Delicias, s/n, 41013 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: همه روزه از 8 صبح تا 10 شب
  • هزینه ورودی برای عمومی بازدیدنمایندگان رایگان

منطقه تاریخی تریانا: نقطه آغاز بازارهای سنتی سویل

این محله تاریخی سویل هویت متمایز خود را دارد. درواقع در آن سوی رودخانه جدای از تمام جاذبه های سویل منطقه تریانا یک چهره کاملا متفاوت از شهر را به نمایش می گذارد.

باریو د سانتا کروز، باریو د تریانا و خیابان های پر پیچ و خم سنگ فرش شده که به جوی های باریک ختم می شوند نمایی منحصربه فرد از تریانا ساخته اند. منطقه Barrio de Triana میراث به جای مانده از محله سنتی سفالگران و بعلاوه جامعه کولی اسپانیا و شهر سویل است. قرن هاست که مردم این محله می نمایند.

کارگاه ها و بوتیک های سرامیک Barrio de Triana که بیشتر در Calle Callao، Calle Antillano Campos و Calle Alfarería واقع شده اند، به خاطر کاشی های سرامیکی لعاب دار خود که با نقش های هندسی رنگارنگ تزیین شده اند میراثی از آندلس معروف هستند.

در بوتیک های این محله بشقاب های سرامیکی تزئینی، فنجان، پارچ، ظروف سرو و سایر اشیای منزل نیز به فروش می رسد. پس از گشت و گذار در مغازه های کوچک، گردشگران می توانند برای صرف یک غذای لذیذ به رستوران های محلی بروند. بسیاری از این رستوران ها دارای فضای باز مشرف به بناهای تاریخی سویا هستند.

کلیسای السالوادور: دومین کلیسای بزرگ سویل

کلیسای السالوادور در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع نهاده شده و یک بنای باروک زیبا و خیره نماینده است. ساخت و ساز این کلیسا در اواخر قرن هفدهم در محلی که زمانی مسجد قدیمی سویل قرار داشت انجام گرفته است. بدین صورت که مسجد پس از بازسازی به کلیسا تبدیل و بخش هایی نیز به آن اضافه شده است.

نمای کلیسای السالوادور با تابش نور خورشید صورتی رنگ به نظر رسیده و صحنه ای تماشایی را به نمایش می گذارد. فضای داخلی نیز طلاکاری و بسیار به شکوه است. بعلاوه می توان گنجینه ای از معماری سبک باروک سویلی و آثار هنری مجلل را در کلیسا دید. از این رو بازدید از کلیسای سالوادور را در میان فهرست جاذبه های سویل اسپانیا قرار دهید.

دو محراب تماشای این مکان مقدس را زینت می دهند: یکی مسیح مقدس عشق اثر خوان د مسا و دیگری عیسی مصائب اثر خوان مارتینز مونتانس. از دیگر جاذبه های مسجد می توان به گنبد سر به فلک کشیده و اشیایی متعلق به قرن 16 و 18 اشاره نمود.

این کلیسای دوست داشتنی مانند کلیسای جامع حیاطی با درختان پرتقال نیز دارد و یک پاسیو با معماری اصیل دوران مورها در آن دیده می گردد.

  • آدرس: Plaza del Salvador, S/N, 41004 Sevilla
  • ساعت بازدید: شنبه تا دوشنبه از 10:15 صبح تا 5:30 بعدازظهر، روزهای یکشنبه تعطیل است.
  • هزینه بلیط برای بزرگسالان 5 یورو و برای افراد زیر 15 سال رایگان

خانه پیلاتس: کاخ فرمانداران اندلسی

خانه پیلاتس یک بنای یادبود ملی است. این کاخ نفیس زمانی اقامتگاه خصوصی خانواده اشرافی انریکز د ریبرا از دوک های آلکالا بود.

کاسا د پیلاتوس که در قرن 15 و 16 ساخته شده است، به گفته بعضی از تاریخ شناسان یک کپی از خانه پیلاتوس در اورشلیم نیز وجود دارد. این خانه به عنوان یکی از اصلی ترین جادبه های سویل اسپانیا دارای تنوعی از سبک معماری Mudéjar، با جزئیات Plateresque دوران رنسانس، و بعلاوه عناصر باروک است. در این ساختمان نمونه هایی از معماری اندلسی هم دیده می گردد.یک پاسیو که با سرامیک های رنگارنگ و مجسمه های مرمری تزیین شده شاهدی بر همین امر است.

یک اتاق زیبا با تزئینات شاهانه و سقف چوبی، پلکان اصلی، کلیسای خصوصی و مجموعه ای از مجسمه های روم باستان در سرتاسر در محوطه داخلی خانه به نمایش گداشته شده است.

گردشگران می توانند یک راهنمای صوتی در هنگام ورود از پذیرش دریافت نمایند که هزینه آن با بلیط محاسبه شده است.

  • آدرس: 1 Plaza de Pilatos, Seville
  • ساعت بازدید: از نوامبر تا مارچ 9 صبح تا 6 بعدازظهر، از اپریل تا اکتبر 9 صبح تا 7 غروب
  • هزینه ورودی برای هر نفر 10 یورو

برج طلا: برج نمادین سویل

این برج نمادین که در سال 1220 ساخته شد، در اصل بخشی از دیوارهای دفاعی شهر بود. این بنای تاریخی 36 متری در ساحل چپ رودخانه گوادالکیویر واقع شده است و به عنوان برج مراقبت برای محافظت در برابر تهاجمات طراحی شده است.

به دلیل وجود کاشی های طلایی رنگ که زمانی این برج را پوشانده بودند این برج به برج طلا معروف و در فهرست جاذبه های سویل اسپانیا نهاده شد.

امروزه، Torre del Oro موزه دریایی سویل (موزه دریایی) را در خود جای داده است که مجموعه ای از مدل های کشتی قدیمی، نمودارهای ناوبری تاریخی و سایر نمایشگاه های مرتبط با میراث دریایی اسپانیا را به نمایش می گذارد. این موزه بعلاوه دارای یک تراس است که منظره ها پانوراما از شهر زیبای سویل را ارائه می دهد.

آدرس: Paseo de Cristóbal Colón, Sevilla

ساعت بازدید: دوشنبه تا آدینه از 9:30 تا 18:45، شنبه و یکشنبه از 10:30 تا 18:45، برج طلا در روزهای تعطیلات رسمی بسته است.

هزینه ورودی برای هر نفر 3 یورو

سخن پایانی

مطلب جاذبه های سویل اسپانیا راهنمای کامل برای آن دسته از گردشگرانی ست که این شهر را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب نموده اند. با مطالعه این مطلب به راحتی می توانید فهرستی از معروفترین مکان های تماشای سویل را در اختیار داشته و برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور اسپانیامنبع: ستاره ونک
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2270

به "جاذبه های شهر سویل اسپانیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های شهر سویل اسپانیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر سویل اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید